Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppel setup am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56954 - Koppel setup am6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1920 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2t-crosser 1-6-2009 16:46 Print topicpost

Posts: 756
Wil een andere uitlaat of een cilinder kopen voor een brommer met een am6 blok, en wil het liefst zo veel mogelijk koppel. Topsnelheid is niet heel belangrijk. Wat kan ik het beste doen. De cilinder standaard houden en er een andere uitlaat op zetten, of bijv. een dr80 kopen met een standaard uitlaat.
Dus 1 van de twee moet standaard blijven.
 

Yosander RS2 1-6-2009 17:01 Print reply
Posts: 155
Een std uitlaat met een DR80?
Weet er niet veel vanaf maar iets zegt mij dat dat niet zo'n goede combo is ?
 
Raoul 1-6-2009 17:04 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yosander RS2
Een std uitlaat met een DR80?
Weet er niet veel vanaf maar iets zegt mij dat dat niet zo'n goede combo is ?


neem een cilinder zoals de DR80 (of een andere laagtoerige cilinder, iig wel 70 of 80cc)

daar doe je je ori uitlaat op, die geeft onderin aanzienlijk meer als een race uitlaat, hoewel hij op hogere toeren ook weer aanzienlijk minder doet

en eventueel kun je een 20 of 21mm carburateur monteren, krijgt ie ook meer kracht van

ik weet iemand met een rs50, die dit had, ik vond dat ie er aardig mee reed
 
Aprilia MX (H)
Yosander RS2 1-6-2009 17:11 Print reply
Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
[...]


neem een cilinder zoals de DR80 (of een andere laagtoerige cilinder, iig wel 70 of 80cc)

daar doe je je ori uitlaat op, die geeft onderin aanzienlijk meer als een race uitlaat, hoewel hij op hogere toeren ook weer aanzienlijk minder doet

en eventueel kun je een 20 of 21mm carburateur monteren, krijgt ie ook meer kracht van

ik weet iemand met een rs50, die dit had, ik vond dat ie er aardig mee reed

Hmm... oke.
Dat klinkt logisch, weer wat geleerd .
 
2t-crosser 1-6-2009 17:11 Print reply

Posts: 756
oke, dan lijkt het tenminste ook een beetje standaard met andere uitlaat. Dus een dr80 met 17.5mm en standaard uitlaat zal aardig lopen.
 
Royal Club 1-6-2009 17:13 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2t-crosser
oke, dan lijkt het tenminste ook een beetje standaard met andere uitlaat. Dus een dr80 met 17.5mm en standaard uitlaat zal aardig lopen.


hard zal het absoluut niet gaan. vergeet dat niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
2t-crosser 1-6-2009 17:20 Print reply

Posts: 756
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


hard zal het absoluut niet gaan. vergeet dat niet

hard hoeft het niet te gaan, hoe hard denk je dat het zal lopen ?
 
Royal Club 1-6-2009 17:21 Print reply

Posts: 60390
90 ofzo
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
2t-crosser 1-6-2009 17:57 Print reply

Posts: 756
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
90 ofzo

ow hard zat voor hier. Mijn vorige senda met 80cc,21mm en metrakit uitlaat liep toch iets te hard. Heb liever koppel. Maar verschilt het nog veel tussen een 17.5 en 21mm want als ik hem weer naar 50cc terug bouw moet ik ook de carbu veranderen.
 

Dit topic is 1920 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved