st.nyksterdriver |
31-5-2009 13:30 |
Posts: 3376 |
18 mm is aan de grote kant voor 50 cc
niet dat die dan niet lekker loopt hoor
Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 31-5-2009 om 13:30 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
31-5-2009 13:31 |
Posts: 14999 |
18 mm kan prima op 50cc , zal lekkerder lopen dan de 16mm
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Menu2t |
31-5-2009 13:36 |
Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
18 mm is aan de grote kant voor 50 cc
niet dat die dan niet lekker loopt hoor
Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 31-5-2009 om 13:30 uur.
Als je er geen ervaring mee hebt, zeg dan gewoon niks. 18mm is inderdaad een super goeie keuze! Neem wel een ori keihin hm18,3. Deze zijn goed af te stellen( zoek het rond de 100/110 icm met ori filter ) Heb zelf een heletijd gereden met getunede ge2 met 18keihin en een metrakit. Super fijne setup!
Verder raad ik je gewoon een origineel 4kleps membraan aan. Voldoet prima!
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Voetentje |
31-5-2009 13:37 |
Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]
Als je er geen ervaring mee hebt, zeg dan gewoon niks. 18mm is inderdaad een super goeie keuze! Neem wel een ori keihin hm18,3. Deze zijn goed af te stellen( zoek het rond de 100/110 icm met ori filter ) Heb zelf een heletijd gereden met getunede ge2 met 18keihin en een metrakit. Super fijne setup!
Verder raad ik je gewoon een origineel 4kleps membraan aan. Voldoet prima!
Toch voor de 18 gaan dan en rond welke sproeier zal ik dan moeten gaan zitten met een powerfilter i.p.v. een ori luchtfilter?
Ok, ff op motoimport.nl rondgekeken naar membranen. Maar moet ik nou de (1379)4 kleps ijzer standaard org honda nieuw of de(1710)4 kleps carbon a-kwal. nieuw nemen? De prijs scheelt maar 1 euro.
Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 31-5-2009 om 13:47 uur.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
Menu2t |
31-5-2009 13:55 |
Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]
Toch voor de 18 gaan dan en rond welke sproeier zal ik dan moeten gaan zitten met een powerfilter i.p.v. een ori luchtfilter?
Ok, ff op motoimport.nl rondgekeken naar membranen. Maar moet ik nou de (1379)4 kleps ijzer standaard org honda nieuw of de(1710)4 kleps carbon a-kwal. nieuw nemen? De prijs scheelt maar 1 euro.
Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 31-5-2009 om 13:47 uur.
Powerfiltertje zou ik met 120 beginnen en dan moet je waarschijnlijk nog iets kleiner.Zeker kan ik je dat niet zeggen omdat ik nooit met powerfilter op die setup heb gereden.
Als het maar 1euro scheelt zou ik die met carbonnen plaatjes nemen. Als ze dan stug gaan richten deze minder schade aan in je cilinder dan de originele ijzeren plaatjes
|
|
NSR Supersprint special! |
|
TECstar |
31-5-2009 13:57 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
18 mm kan prima op 50cc , zal lekkerder lopen dan de 16mm
persoonlijk vind ik 16mm fijner lopen dan 18mm op een 50cc
en hij zuipt meteen een stuk minder met zelfde prestaties
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
BIET |
31-5-2009 14:01 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Hoi,
Ik heb hier een leuke GE2 cilinder liggen die ik onlangs heb gekocht voor m'n NSR. Nou ben ik een beetje aan het zoeken geweest en klopt het als ik zeg dat een ori Keihin 16 of mss 18mm hier het beste mee zou lopen? Verder wou ik vragen hoe ik dat dan moet doen met het spruitstuk en hoe het zit met 2, 4, of 6 kleps membramen.
Hier een fototje van de cilinder:
afbeelding
op deze cilinder kan je ook gewoon een 20mm mikuni plaatsen, of zelfs groter .
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Menu2t |
31-5-2009 14:04 |
Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
persoonlijk vind ik 16mm fijner lopen dan 18mm op een 50cc
en hij zuipt meteen een stuk minder met zelfde prestaties
ook wel weer duidelijk dat jij nog niet met deze cilinder hebt gereden. De ori ge2 duits sloom gjol achtig ding is totaal niet te vergelijken met deze cilinder. 13/16mm merk je weinig verschil in 13/18 is het verschil veel groter. Meer kracht onderin en je powerband word beter merkbaar. Zo kan ik er nog wel een aantal noemen, maar dat moet je zelf maar uitvogelen
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Voetentje |
31-5-2009 14:04 |
|
BIET |
31-5-2009 14:05 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]
ook wel weer duidelijk dat jij nog niet met deze cilinder hebt gereden. De ori ge2 duits sloom gjol achtig ding is totaal niet te vergelijken met deze cilinder. 13/16mm merk je weinig verschil in 13/18 is het verschil veel groter. Meer kracht onderin en je powerband word beter merkbaar. Zo kan ik er nog wel een aantal noemen, maar dat moet je zelf maar uitvogelen
Jij hebt ook niet met deze cil gereden . Dit is ex SOBW ge2'tje .
@voetentje:
Koop een 18mm keihin of een 20mikuni, niet een imitatie.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Menu2t |
31-5-2009 14:05 |
Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]
Ik wil het benzine verbruik ook nog wel betaal baar houden
met 18mm rijd je gewoon 1:20 dus dat is geen enkel probleem. Als je nog zuiniger wil, dan moet je die cilinder in de prullenbak gooien en gaan fietsen ofzo. Een brommer is niet snel en zuinig te krijgen
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Voetentje |
31-5-2009 14:07 |
Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]
met 18mm rijd je gewoon 1:20 dus dat is geen enkel probleem. Als je nog zuiniger wil, dan moet je die cilinder in de prullenbak gooien en gaan fietsen ofzo. Een brommer is niet snel en zuinig te krijgen
Nee maar er bestaat wel zoiets als de gulden middenweg
BTW: is het verstandiger mom hem in te rijden met de 13mm die ik er nu op heb zitten of gewoon meteen de 18 erop gooien?
Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 31-5-2009 om 14:09 uur.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
Menu2t |
31-5-2009 14:09 |
Posts: 2815 |
en die middenweg is huilen dat je gjol niet sneller wil. Vervolgens je uitlaat poort opveilen, een 18mm en een fatsoenlijke uitlaat monteren en dan 80 rijden en 1:25 verbruik hebben.
|
|
NSR Supersprint special! |
|
BIET |
31-5-2009 14:10 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]
Nee maar er bestaat wel zoiets als de gulden middenweg
BTW: is het verstandiger mom hem in te rijden met de 13mm die ik er nu op heb zitten of gewoon meteen de 18 erop gooien?
Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 31-5-2009 om 14:09 uur.
Gelijk de 18
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
TECstar |
31-5-2009 14:31 |
Posts: 4664 |
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|