dokocrosser |
2-6-2009 10:40 |
Posts: 1433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daboss
Hey Leen,
Bedankt voor deze plaatjes, precies wat ik nodig heb. Hoe heb je de voorvork pasgemaakt, en is dat goed gelukt? Nog tips?
ps weet er nog iemand wat voor voorvork er in een HM Cre zit?
Een compleet andere vork zit er in een HM CRE
En die zijn lang niet zo goed als een cr vork.
Daarom zetten wij er ook een voorvork in van een honda cr.
|
|
|
|
brommercrosglanebrug |
2-6-2009 11:00 |
Posts: 1552 |
De voorvork van een hm cre, is beter dan ee `normale` voorvork van een derbi, rieju noem maar op.
maar is nog lang niet zo goed als van een crossmotor.
daarom zou ik voor een crossvoorvork gaan.
|
|
|
|
mtx-motard |
2-6-2009 12:26 |
Posts: 14947 |
gewoon een crossvorkje kopen die ongeveer dezelfde pendikte heeft als een mtx-sh
stel de pen is 25mm dik bij mtx-sh. koop dan een voorvork waar hij 25/26/27/28 mm dik is. dan kun je die pen eruit persen en afdraaien naar de gewenste dikte. dan schroefdraad erop tappen.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
honda-mtx-125cc-euro |
2-6-2009 12:37 |
Posts: 165 |
ook nog een suzuki 250 achterbrug kopen xD?
heb ik ook nog liggen past heel mooi in het oude en nieuwe type ...
zit nieuwe achtetandwiel (van hond apas gedraaid ) en nieuwe ketting bij
groeten (A)
|
|
|
|
daboss |
4-6-2009 16:10 |
Posts: 170 |
Het wordt waarschijnlijk dus toch een CR 125/250 voorvork. Ik dacht dat het een beetje te groot zou uitpakken, maar op het fotootje ziet het er goed te doen uit... Eerst maar eens een balhoofd zien te bemachtigen denk ik... Het pas maken wordt nog een hele klus volgens mij...
Of valt het mee?
Pen uitpersen, afdraaien en schroefdraad erop tappen las ik? Is het niet makkelijker om bussen voor het balhoofd te latenb maken?
|
|
|
|
Tombrom |
4-6-2009 16:12 |
Posts: 15925 |
je pen is dikker dus kan je geen bussen nemen.
als pen dunner is wss wel
|
|
|
|
daboss |
4-6-2009 17:03 |
Posts: 170 |
hm, dat wordt nog wel lastig dus...??
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
4-6-2009 17:16 |
Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daboss
Het wordt waarschijnlijk dus toch een CR 125/250 voorvork. Ik dacht dat het een beetje te groot zou uitpakken, maar op het fotootje ziet het er goed te doen uit...
die op de foto van leen is volgens mij geen crosservork, maar een showa van bijv. gilera zulu/gsm en bepaalde rieju's
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
daboss |
4-6-2009 17:21 |
Posts: 170 |
hm, serieus? Dan is zo'n CR voorvrok dus waarschijnlijk tyoch iets te groot?
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
4-6-2009 17:25 |
Posts: 7728 |
mwah een cr vork zal wat forser zijn, kwa lengte zal het mekaar niet veel maken. zo'n lange showa vork is redelijk hoog.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
JeVeeHa |
4-6-2009 18:00 |
Posts: 537 |
Die van Frysk, met CR125 voorvork en achterbrug + velgen.
Valt best wel mee dus.
Dit bericht is gewijzigd door JeVeeHa op 4-6-2009 om 18:00 uur.
|
|
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma |
|
Sypie_Honda |
4-6-2009 18:11 |
Posts: 13830 |
nee CR vork kan mooi.
en je kan het op 2 manieren doen. gewoon je complete kroonplaat in een 4-klauw op een draaibank zetten en die dan op de gewenste maten draaien.
zo dus:
of je perst de pen er uit en je draait een compleet nieuwe pen. zo heb je wel de meeste mogelijk heden. maar het is net even wat meer werk.
btw ik heb al een stuk of 3 crosser vorken in Honda MT's en MTX'en het is goed te doen als je wat met een draaibank kunt omgaan.
foto van MTX-ot met GSM showa vork:
en een van mijn eigen MT8 met kawa KX125 vork:
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 4-6-2009 om 18:11 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
daboss |
5-6-2009 18:34 |
Posts: 170 |
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
5-6-2009 18:38 |
Posts: 7728 |
zo eentje is vrij laag, verder kwa dikte enz. hetzelfde als die van het plaatje van leen. zie inbox trouwens
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|