Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Brommer vreet achterlampjes op

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #56911 - Brommer vreet achterlampjes op
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-motard 11-6-2009 21:38 Print reply

Posts: 14947
zo'n led moet gewoon 12 volt hebben, niet meer.

geen 15 volt, want hij doet het wel maar brand op den duur door
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Elco 11-6-2009 21:39 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]


zo'n led lamp kan echt wel tegen 15volt
die diodes die in een spanningsregelaar zitten krijgen veel meer op hun donder




ja, idd, blijft het lampje heel., gaathet voorlicht kapot, of een sensor, of de km teller verlichting.


een auto accu krijgt 14.4 volt als die bijlaad. daarboven mag gewoon niet. dan gaat de boel kapot, dus fix maar een goede spanningsregelaar
 
brulaap 12-6-2009 13:10 Print reply
Posts: 213
lol maar als de spannings regelaar kapot is krijgt hij toch vele malen meer volt?
Mijn MTX's kabelboom is naar de klote en die krijgt gewoon vol 36 volt op de voorlamp

en het lijkt me slimmer het probleem op te lossen in plaats van een andere lamp. hoeveel valt staat er eigenlijk op je voorlamp?
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
stephan777 12-6-2009 18:27 Print reply

Posts: 7259
yeh weer doorgebrand. kk ding

Ff een nieuwe spannings regelaar regelen.
 
Vehikel 12-6-2009 23:49 Print reply

Posts: 2903
Wat krijgt je voorlamp? en is dit hetzelde lampje?
Kortsluiting is het zeker niet.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
stephan777 12-6-2009 23:50 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Wat krijgt je voorlamp? en is dit hetzelde lampje?
Kortsluiting is het zeker niet.



mijn voorlamp brand niet door.

12v 35/35w is dat.
 
Vehikel 13-6-2009 23:00 Print reply

Posts: 2903
Mmmhh, als die 12 volt ontvangt zou je zeggen dat de spanningsregelaar heel is, en de achterlicht niet gevoed wordt door de spanningsregelaar, wat dan waarsch. wel zo gemaakt moet worden.

 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
stephan777 15-6-2009 18:28 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Mmmhh, als die 12 volt ontvangt zou je zeggen dat de spanningsregelaar heel is, en de achterlicht niet gevoed wordt door de spanningsregelaar, wat dan waarsch. wel zo gemaakt moet worden.




Hoe kan ik zoiets oplossen?
 
Vehikel 15-6-2009 23:12 Print reply

Posts: 2903
Je moet uitzoeken waar die 12 volt vandaan komt, of ie direct uit de lichtspoel komt, of de spanningsregelaar.

Je zou de verbinding (ohms) tussen het lampje en de lichtspoel eens kunnen meten. Alleen weet ik niet wat voor een weerstand de regelaar heeft (zou je ook kunnen meten), als dit een directe verbinding aangeeft zit hier wellicht geen regelaar tussen.

In dat geval moet de voedende draad van het lampje na de regelaar aangesloten worden, ofwel de 12 volt uitgang hiervan

 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Jorik92 16-6-2009 23:56 Print reply
Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Je moet uitzoeken waar die 12 volt vandaan komt, of ie direct uit de lichtspoel komt, of de spanningsregelaar.

Je zou de verbinding (ohms) tussen het lampje en de lichtspoel eens kunnen meten. Alleen weet ik niet wat voor een weerstand de regelaar heeft (zou je ook kunnen meten), als dit een directe verbinding aangeeft zit hier wellicht geen regelaar tussen.

In dat geval moet de voedende draad van het lampje na de regelaar aangesloten worden, ofwel de 12 volt uitgang hiervan


Om het simpeler samen te vatten:
Indien de achterlamp niet geregeld wordt via de spanningsregelaar, moet je het draadje dat vanáf de lichtspoel naar de achterlamp gaat doorknippen, en het draadje dat vanaf de lichtspoel komt naar de 'input' van de spanningsregelaar sturen,
Vervolgens het draadje dat van je achterlicht komt, aan de 'output' van je spanningsregelaar maken.?



Dit bericht is gewijzigd door Jorik92 op 16-6-2009 om 23:58 uur.
 
Vehikel 17-6-2009 0:17 Print reply

Posts: 2903
Als het goed is gaat er al een draadje vanaf de lichtspoel naar de regelaar, anders zou 'ie voor ook doorvikken. Je moet dezelfde voedingsbron pakken als voor.


 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
stephan777 20-6-2009 20:09 Print reply

Posts: 7259
Ik heb nu een zware weerstand er tussen gezet en hij blijft branden!

Een wonder!
 
Elco 20-6-2009 20:11 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Ik heb nu een zware weerstand er tussen gezet en hij blijft branden!

Een wonder!



nee, is geen wonder, nu krijgt het lampje gewoon geen hoog voltage meer, is te hopen dat het nu niet naar iets anders gaat
 
stephan777 20-6-2009 20:11 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Elco
[...]



nee, is geen wonder, nu krijgt het lampje gewoon geen hoog voltage meer, is te hopen dat het nu niet naar iets anders gaat



Ik hoop et van niet
 
Vehikel 21-6-2009 15:00 Print reply

Posts: 2903
Als je een weerstand ermee in serie zet, maak je spanningsdeler:
over allebei wordt 12 volt verdeelt, waarvan een gedeelte over het lampje en een gedeelte over de weerstand.
Dus als je bijv. een 30 ohm lampje hebt en een 30 ohm weerstand, staat er over beide 6 volt, zo kan je het uitrekenen.

Minder voltage bij een gelijke stroom, betekend ook minder vermogen, dus als het lampje goed blijft branden is het een prima oplossing.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 4507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved