Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Snelheid 110cc 4tact. (DAX)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 942 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56904 - Snelheid 110cc 4tact. (DAX)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Keije Z 30-5-2009 10:01 Print topicpost
Posts: 12
Hallo,

Ik heb een vraagje, hoe zacht kan je 110cc laten lopen?
Het klinkt raar niet?

Het zit zo:
ik rij nu met 70cc 4tact (16mm carb, 10 inch wielen, 16 voor 42 achter 50cc kop met 12mm inlaat)

Alleen ik wil meer power, nou heb ik spotgoedkoop een gloednieuw 110cc blok aangeboden gekregen met alles erop en eraan!

Nu doe ik in de bebouwde kom een busje in me caburateur waardoor ik maar half gas kan geven. Werkt perfect ipv 76 loopt hij 58! alleen als ik dit met 110cc doe loopt hij (in mijn ogen) nog veel te hard. En als ik een langer tonnetje neem blijft er misschien 15 graden gas over en dat valt ook aardig op.

Dus nu is mijn vraag.
Met een tonnetje die de helft van je gas weg haald.
Zo licht mogelijke vertanding (wil natuurlijk wel vol gas in de 4 kunnen rijden)
En misschien nog een andere begrenzer.

Welke snelheid zou hij dan lopen?

Het gaat om:
110cc lifan (geen top merk)
3 klepper
19mm carb
4bak natuurlijk

Vast bedankt!

p.s.
Het gaat om snelheden met GPS gemeten. (Dus niet op een annologe teller)
p.p.s.
Ik ben geen fan van toeren en elektronisch begrenzers.
 

Rs Dude. 30-5-2009 10:03 Print reply

Posts: 1426
IK zou je togh de eurobegrenzer aan raden
 
Keije Z 30-5-2009 10:08 Print reply
Posts: 12
Ja dat zeggen er meer.
Maar ik heb een SKY TEAM DAX ST50
en die zie ik niet staan bij de lijst.(http://www.begrenzer.nl/order.html)
En ik heb me ooit laten vertellen dat alle jincheng/ skyteam/ zenhou Daxje's door suzuki zijn gemaakt...

Of zal het wel lukken?
 
Rs Dude. 30-5-2009 10:10 Print reply

Posts: 1426
http://www.begrenzer.nl/contact.php

Stuur ze ff een mailtje en je weet het
 
Keije Z 30-5-2009 10:12 Print reply
Posts: 12
Haha, niet aan gedacht :P zal ze even mailen.

Iemand anders nog ideeën?

 
Elber 30-5-2009 10:15 Print reply

Posts: 684
ik zou geen euro begrenzer doen dat is echt bagger.
je hebt een crosser neem ik aan?

wat ik doe is heel simpel

als ik de bebouwde kom in kom doe ik een stuk karton tussen mijn luchtfilter en cab loopt precies 45
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Bennix 30-5-2009 10:16 Print reply

Posts: 667
ik heb trouwens aleen maar goede verhalen over lifan gehoord hoor ook al is het "chinese troep"

Dit bericht is gewijzigd door Bennix op 30-5-2009 om 10:41 uur.
 
Keije Z 30-5-2009 10:42 Print reply
Posts: 12
@GPRelber

Dit is toch hetzelfde als je shoke open zetten? dan gaat hij bij mij flink stotteren.. En dan trekt die ook niet meer goed op.. Of zie ik het verkeert?
Ik heb een dax:
http://img20.imagesh...2029/p2805092147.jpg
http://img40.imagesh...71/p270509120801.jpg

@Bennix

Nee, lifan is in mijn ogen ook een goed merk. maar het is geen racemerk als hondaracing of takagawa.. volgens mij heeft lifan vooral een lange levensduur .

Dit bericht is gewijzigd door Keije Z op 30-5-2009 om 10:52 uur.

Nog bedankt voor de reacties!

Dit bericht is gewijzigd door Keije Z op 30-5-2009 om 10:54 uur.
 
Eat My Dust 30-5-2009 11:33 Print reply

Posts: 2562
stelletje noobs hiero

je wilt wel z`n 110cc bami blokje
maar geen bekeuring?
maargoed moet je zelf weten
wat ik weet zijn dat die lifan 3kleppertje voor even leuk zijn
koppel hebben ze wel maar snelheid is niet veel
denk dat je met lichte vertanding wat jij wilt net de 80 aantikt
koppel en trekkracht is wel leuk
maar je vergeet 1 ding

het geluid word 2 keer zo hard
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Keije Z 30-5-2009 14:20 Print reply
Posts: 12
Ik heb een DB killertje liggen dus die kan ik er altijd in doen
maar een tonnetje in me carb net als nu is dus meer dan genoeg..?
Ik dacht er ook aan om mijn gas wat lager te vijlen dat je gaskabel als het ware net om je stuur draait zodat je 'slomer' gas hebt..
 
Lex ss50 30-5-2009 14:32 Print reply

Posts: 657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Eat My Dust
stelletje noobs hiero

je wilt wel z`n 110cc bami blokje
maar geen bekeuring?
maargoed moet je zelf weten
wat ik weet zijn dat die lifan 3kleppertje voor even leuk zijn
koppel hebben ze wel maar snelheid is niet veel
denk dat je met lichte vertanding wat jij wilt net de 80 aantikt
koppel en trekkracht is wel leuk
maar je vergeet 1 ding

het geluid word 2 keer zo hard

T geluid valt wel mee toch? verder moet je met een dax toch wel 85 rijden met 110cc. Wat begrenzen betreft, schroef er dan geen 110 blok onder..
 
-
Keije Z 30-5-2009 16:14 Print reply
Posts: 12
een gloednieuw blok met carb, spruitstuk, startrelais etc etc is 215 euro. een 85cc cilinder met zuiger en 70 kop + spruitsuk en caburateur is velen male duurder.. -.- (ik gaf in me 1e post al aan dat ik hem 'spotgoedkoop' kon krijgen)

en warom 90cc met normale vertanding rijden als je ook 110cc kan nemen?

en als dit goed te begrenzen is is dat toch mooi meegenomen

Dit bericht is gewijzigd door Keije Z op 30-5-2009 om 16:23 uur.
 
Elber 30-5-2009 16:39 Print reply

Posts: 684
waarom uberhaupt 110 cc
als je niet hard wil rijden

dan denk ik

WTF
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
mrgforce 30-5-2009 16:46 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Keije Z
een gloednieuw blok met carb, spruitstuk, startrelais etc etc is 215 euro. een 85cc cilinder met zuiger en 70 kop + spruitsuk en caburateur is velen male duurder.. -.- (ik gaf in me 1e post al aan dat ik hem 'spotgoedkoop' kon krijgen)

en warom 90cc met normale vertanding rijden als je ook 110cc kan nemen?

en als dit goed te begrenzen is is dat toch mooi meegenomen

Dit bericht is gewijzigd door Keije Z op 30-5-2009 om 16:23 uur.



heb zelf ook 110cc ( wel 2takt dan) maar wat ik doe is dan half gas geven en snel opschakelen dan dan telkens kwart gas. en rijd dan netjes rond de 60 ofzo... en als jij niet als een achterlijke 80-90 gaat rijden waar je 30 mag word je ook neit zo snel gepakt..

snel en koppel is leuk maar dan moet je het niet gaan begrenzen! neem dan gewoon weer 50cc en laat hem standaard!
 
Keije Z 30-5-2009 17:07 Print reply
Posts: 12
Ik rij ook wel netjes,.. het gaat mij om de georganiseerde rollerbank die vooral in juli en augustus erg actief zijn hier!
Ik ga ook niet met de brommer naar school etc.. als ik brommer rij dan doe ik dat meestal met wat vrienden over de dijk etc en dan hoeft de begrenzing er niet in.

Dit bericht is gewijzigd door Keije Z op 30-5-2009 om 17:10 uur.
 
burnoutboy 30-5-2009 17:59 Print reply

Posts: 207
whahaha als ik jou was zou ik gwoon die 110cc kei hard opvoeren zodat de juten je helemaal niet aan kunne houden
 
ik beun ook maar wat aan xD

Dit topic is 8344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved