Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch start probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 931 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56891 - Puch start probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nukehazard 29-5-2009 12:20 Print topicpost
Posts: 74
Hoe blij ik gister was hoe bedroeft ben ik nu weer
Eerst zal ik maar eens vertellen dat ik nu echt geloof dat mijn puch vervloekt is.
Mijn uitlaat zat los dus ik dacht hem even vast te draaien en nu is mijn bout afgebroken in mn cilinder.
Maar dat terzijde, als mijn puchje dus warm is ( wat hij nu niet eens meer kan worden ) en ik wil hem weer starten nadat ik hem even uitzet dan doet ie dat niet. pas als ik hem aflaat koelen ( wat overigens ook niet altijd helpt ) of ik mijn bougie er even uithaal en hem dan droog ren, om vervolgens opnieuw te proberen te starten doet hij het weer. Ik had mijn gasnaaldstand op het allerrijkste staan maar die heb ik al op de tweede stand gezet vanaf onder gezien, dat maakte ook geen verschil.

Ik heb er nu een 78 sproeier in met een powerfilter ( 70 cc cilinder 50 cc kop )
 

feanster-derbi 29-5-2009 12:47 Print reply

Posts: 107
Mischien een nieuwe bougie?
 
-
Nukehazard 29-5-2009 13:53 Print reply
Posts: 74
Hmm, dan hittegraad 8 er in doen ? mn cilinder wordt echt heet... zit nue en hittegraad 7 in
 
gekke henkie 29-5-2009 15:19 Print reply

Posts: 878
Hoe groot is je carburateur? Als je een 15mm hebt, moet je qua sproeier eens op 84 gaan zitten, en dan nog eens kijken...

zorg dat je een 50cc LAGEdrukkop erop hebt zitten, met een 50cc hogedrukkop loopt hij vrijwel gegarandeerd kapot, i.v.m. te hoge compressie.

Verder zou je je ontsteking eens na moeten kijken, misschien klopt er niks van je tijdstip, of is er iets met je contactpunten/condensator. Hier zijn genoeg FAQ`s over te vinden.

Voor je bougie zou hittegraad 7 genoeg moeten zijn, als je kouder gaat, brandt je bougie niet goed schoon, en slaat hij ook vet...


 
Ga toch krassen!
Nukehazard 29-5-2009 17:49 Print reply
Posts: 74
Tis een 50 cc standaard puch kop die erop zit, en ik had er eerst sproeier 82 in zitten, maar toen startte hij alleen als ik zonder filter reed ( het is idd een 15 mm )
 
Nukehazard 30-5-2009 21:00 Print reply
Posts: 74
Hmm, vreemd geval nog steeds, starten doet ie beter zonder filter, rijden doet ie beter met filter. Hem laten starten doet ie niet zonder dat je een halve kilometer rent, met choke aan en na het vol laten lopen van de vlotterbak. Moet ik mijn ontsteking nu vroeger of later zetten, en wat zal ik doen kwa sproeier, zit nu 78 groter in, met een 82 start ie wel maar rijd ie niet met filter, ik vind 78 al zo klein voor een 70 cc met 50 cc kop

Maar heb op dit moment een ander probleem, er was dus een bout af gebroken in mijn cilinder ( uitlaat ) en hij was er onmogelijk uit te krijgen, dus heb hem maar met pijn in mijn hard er uit moeten boren, dat ding zat muur en muur vast. Nu valt mn uiltaat er dus af, want ijzerlijm ( heb er een tapeind in geplakt, in gedraaid met het hele klein beetje schroefdraad dat ik nog had ) kan blijkbaar niet tegen veel warmte.



Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 30-5-2009 om 21:05 uur.
 

Dit topic is 539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved