Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda NSR gaat stotteren boven 6000 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 856 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56885 - Honda NSR gaat stotteren boven 6000...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

martijnberg 28-5-2009 21:07 Print topicpost
Posts: 7
Hallo beste forum gebruikers.
Dit is de eerste keer dat ik op dit forum iets vraag, maar ik zit nu toch echt met een probleempje.

Mijn honda NSR ging op een gegeven moment steeds minder goed rijden. Eerst haalde ik ongeveer 90 km/h (haalde vrachtwagens in dus die waarde zal ongeveer wel kloppen)
Maar daarna werd het steeds minder.
Nu haal ik de 45 niet meer omdat ik gewoon geen toeren kan maken.

Zodra ik bij de 6000 toeren ben gat de motor stotteren.
Ik heb een nieuwe bougie+ kap maar dat maakte niks uit.
OOk heb ik de carberateur schoongemaakt en het naaldje vervangen omdat de vlotterbak steeds overliep.

Maar hij loopt nu nog steeds slecht.

Wie kan mij helpen?
Ik zou graag willen weten wat het kan zijn en vooral hoe ik het kan testen/ doormeten.

Vriendelijke groeten, Martijn
(sorry voor de lap tekst)
 

Tommyofzo 28-5-2009 21:15 Print reply

Posts: 6934
Dus als ik het goed begrijp begint hij onder welke omstandigeheden dan ook bij de 6000 te stotteren. In dat geval lijkt het me in iedergeval een ontstekings probleem.
Heb je je bougie kabel ook even vervangen? en was het zomaar van de 1 op de andere dag ofzo?
 
yamaha rd50 mx 28-5-2009 21:15 Print reply

Posts: 748
sproeier schoonblazen en ff kijken of de vlotter mooi recht is
 
On the road again!
martijnberg 29-5-2009 12:39 Print reply
Posts: 7
Tommyofzo:
Het was niet zomaar van de ene op de andere dag.
In het begin gebeurde het alleen in hogere versnelling, nu haalt de brommer de 3e versnelling nog net.
Hij heeft niet genoeg kracht om de 4e nog goed te halen.

Yamaha rd50 mx:
Ik heb de carb helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt, dus de sproeier zal ook wel schoon zijn( kon er gewoon doorheen kijk)
Maar misschien blaas ik die alsnog schoon.


 
banus19 29-5-2009 15:29 Print reply

Posts: 425
als het langzaam is gekomen is het een ontstekings probleem denk ik. probeer de 2 puntjes van je bougie is heel dicht bij elkaar te zetten.

anders kijken naar een andere bobine, cdi of ontsteking.
 
Honda's are like: Rawr
BenjaminDG 29-5-2009 21:39 Print reply

Posts: 4605
Kan het zijn dat misschien je ontsteking is losgetrilt naar rechts of links waardoor je ontstekingstijdstippen niet meer goed zijn? had ik ook namelijk en dan begint die te stotteren.

Stotteren is meestal een elektrisch probleem

Inhouden (bwoaap) ligt aan een benzine/lucht probleem.

Je kunt testen of je niet te veel benzine krijgt, als je choke aanstaat als hij warm is zou je brommer moeten uitvallen (omdat hij te veel benzine krijgt, blijft hij gewoon lopen dat heb je te veel benzine, of te weinig lucht).

Met te weinig lucht loopt hij stationair snel (niet perse hogere rpm, maar snellere paffen, meer een geluidje zoals ze op het cicuit hebben).


Benjamin


Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 29-5-2009 om 21:41 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Malaguti RST 29-5-2009 22:04 Print reply

Posts: 1668
als het echt heel langzaam ging ken je blok "moe wezen" mis verliest ie ergens compressie of zuiger veren gaar?
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
martijnberg 30-5-2009 17:58 Print reply
Posts: 7
Onder de 6000 toeren heeft hij nog wel kracht, maar zodra ik over de 6000 toeren ben begint het stotteren.

Weet iemand de juiste waardes voor het ontstekingstijdstip? of moet ik dat op gehoor doen.

Maar ik ben bang dat ik de bobine of cdi moet vervangen.
Maar zo goedkoop zijn die dingen helaas niet
Weet iemand hoe ik die onderdelen kan testen of doormeten?


 
TECstar 30-5-2009 18:05 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
als het langzaam is gekomen is het een ontstekings probleem denk ik. probeer de 2 puntjes van je bougie is heel dicht bij elkaar te zetten.

anders kijken naar een andere bobine, cdi of ontsteking.


je moet niet met je bougie fucken
gaat niet goed
alstie gaar is gewoon voor die 2.50 een nieuwe kopen

ik adviseer een nieuwe bougie (NGK b8es)
haal je bougie kapje eraf, controleer deze op roest en oxide aanslag en vervang deze anders voor de zekerheid (vervangen door rode champion, zijn hele goede)
kijk als je kapje eraf is naar je bougie kabel, knip hier een halve centimeter af, draai dan je bougiekapje erop, schuif em GOED op je bougie en kijk dan of hij beter rijdt
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
hispis 3-6-2009 19:28 Print reply
Posts: 35
dit stotteren is bijna altijd de bobine.

deze kan je testen heb bij ons op het werk er een ding voor maar denk niet da tje daar iets aan hebt

ga gewoon naar brommer dealer en daar vraag je of je effe 2dehands bobintje mag lenen doe ik ook zo vaak :P
 
markhispania3 3-6-2009 19:29 Print reply

Posts: 1971
warmer weer ---) dus kleinere sproeier
 
Henk-88 3-6-2009 19:31 Print reply

Posts: 26703
En tjek ook ff je benzinetraject op verstoppingen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
ChielTZR 3-6-2009 19:40 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
En tjek ook ff je benzinetraject op verstoppingen.


Dat heeft niet zoveel te maken met het stotteren. Staaat je ontsteking nog op tijd? geeft ie mooie vonk?


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
markhispania3 3-6-2009 19:48 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Dat heeft niet zoveel te maken met het stotteren. Staaat je ontsteking nog op tijd? geeft ie mooie vonk?




jawhol!
 
martijnberg 3-6-2009 21:11 Print reply
Posts: 7
Ik heb een nieuwe bougie (NGK B8ES) en kapje, maar dat maakt geen verschil.
De vonk is erg mooi blauw dus dat zal het niet zijn.Ik weet niet of de tijd goed staat, heb namelijk geen idee hoe je dit kunt zien.

Ik denk ook niet dat de brandstoftoevoer verstopt zit want een de carberateur liep steeds over en heb daarvoor het naaldje vervangen.

Ik zit toch steeds meer te denken aan de de cdi of bobine.
Zitten deze in een module of zijn dat aparte onderdelen?
En heeft iemand een idee hoe ik deze moet testen? Anders moet ik toch maar naar een brommerboer op zoek die mij eentje wil lenen.


 
Frysk 3-6-2009 21:13 Print reply

Posts: 34928
zijn 2 apparte onderdelen

ken je een kameraad die ook een Honda brommer heeft ?
moet je het anders ff overzetten en kijken of het verholpen is daarna bij de bromboer een nieuwe halen (of goeie 2e hands)
 
giggitybyte

Dit topic is 3737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved