Torque |
28-5-2009 19:10 |
Posts: 736 |
ik denk dat ie het nog wel doet zo. alleen wel de scherpe randjes er af halen, denk dat het niet nodig is om die poort omhoog te halen, als dat al mogelijk is
|
|
gaat ie dat zeggen |
|
Garciyano |
28-5-2009 19:11 |
Posts: 616 |
ligt er aan. is het een diepe kas? moet je ff voelen.
je kan hem laten polijsten bij een brommerboer en een nieuw zuigertje kopen. en als de kas dan nog steeds voel baar is dan kan je hem ook ergens laten honen en een zuig op maat kopen.
en ja dat zou misschien ook kunnen dat je je spoelpoorten wat uit vijlt maar dan had ik gelijk alles onder de vijl genomen en je zuigertje ook.
poortmapje maken en vijlen maar :P of met de dremel
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
Rs Dude. |
28-5-2009 19:14 |
Posts: 1426 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
ligt er aan. is het een diepe kas? moet je ff voelen.
je kan hem laten polijsten bij een brommerboer en een nieuw zuigertje kopen. en als de kas dan nog steeds voel baar is dan kan je hem ook ergens laten honen en een zuig op maat kopen.
en ja dat zou misschien ook kunnen dat je je spoelpoorten wat uit vijlt maar dan had ik gelijk alles onder de vijl genomen en je zuigertje ook.
poortmapje maken en vijlen maar :P of met de dremel
Het is best wel een diepe kras,
Me poorten zijn ook niet zo lkkr afgewerkt.
ken ik die dan ook beetje bijvijlen?
Edit: hoe ken je je zuigertje dan tunen??
Heb nog nooit eerder wat getunend
Dit bericht is gewijzigd door Rs Dude. op 28-5-2009 om 19:15 uur.
|
|
|
|
Rs Dude. |
28-5-2009 20:12 |
Posts: 1426 |
Ik kom er net achter dat me zuigerveer tegen dat stukje aan komt.
Hoe moet ik het wegvijlen?? 0,5 mm van elke poort afhalen?
|
|
|
|
Rs Dude. |
28-5-2009 21:14 |
Posts: 1426 |
Sorry voor de kick, maar weet niemand wat??
|
|
|
|
Rs Dude. |
28-5-2009 22:44 |
Posts: 1426 |
Fuck egt niemand???
|
|
|
|
Red-dragon |
28-5-2009 22:53 |
Posts: 1486 |
Ik denk je eerst maar eens uit moet gaan zoeken wát je precies aan je cilinder wil veranderen, hoe je dit wilt gaan doen. Als je het nog nooit gedaan hebt zou ik niet zomaar in het wilde weg in je cilinder gaan hakken.
Dus zoek eerst eens uit wat er allemaal te veranderen/ verbeteren is aan die cilinder (of hoe je überhaupt de timing kan verbeteren). Er zijn genoeg boeken over..
|
|
Fly like an Eagle... |
|
dutschbird |
28-5-2009 23:02 |
Posts: 1760 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Red-dragon
Ik denk je eerst maar eens uit moet gaan zoeken wát je precies aan je cilinder wil veranderen, hoe je dit wilt gaan doen. Als je het nog nooit gedaan hebt zou ik niet zomaar in het wilde weg in je cilinder gaan hakken.
Dus zoek eerst eens uit wat er allemaal te veranderen/ verbeteren is aan die cilinder (of hoe je überhaupt de timing kan verbeteren). Er zijn genoeg boeken over..
waar zij jij dat hij ze cilinder wilt tunen? lezen gozer daar zijn ook zo veel boeken overgeschreven weetje hij wilt gwn een plekje die is beschadigd weer egaal maken zodat ze zuiger er niet op vastloopt.
|
|
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:) |
|
Red-dragon |
28-5-2009 23:07 |
Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
[...]
waar zij jij dat hij ze cilinder wilt tunen? lezen gozer daar zijn ook zo veel boeken overgeschreven weetje hij wilt gwn een plekje die is beschadigd weer egaal maken zodat ze zuiger er niet op vastloopt.
En dan ga je zomaar met je cilinder aan de haal? Het is niet een klein stukje dat 'ie dan aan moet passen. Er is een behoorlijk stukje uit zijn cilinderwand.
Je zou het een beetje af kunnen werken maar of dat de beste opties is...
|
|
Fly like an Eagle... |
|
dutschbird |
28-5-2009 23:10 |
Posts: 1760 |
op de foto ziet het er groter uit dan het is.
|
|
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:) |
|
Rs Dude. |
28-5-2009 23:14 |
Posts: 1426 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Red-dragon
[...]
En dan ga je zomaar met je cilinder aan de haal? Het is niet een klein stukje dat 'ie dan aan moet passen. Er is een behoorlijk stukje uit zijn cilinderwand.
Je zou het een beetje af kunnen werken maar of dat de beste opties is...
hij is 2mm lang,
Hou zou jij het dan doen??
|
|
|
|
Red-dragon |
28-5-2009 23:26 |
Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
[...]
hij is 2mm lang,
Hou zou jij het dan doen??
Ik zou kijken of je niet gelijk de hele cilinder ook aan kunt passen, niet alleen dat ene poortje. Maar de rest ook gelijk (waar nodig en een verbetering) natuurlijk. Maar zoals ik al zei, je kunt niet zomaar in je cilinder gaan drempelen om 'm af te werken, althans, het kan maar of het ook goed is.. Dus Google/ Zoek eens wat op het internet over het tunen van cilinders, daar is best wel aardig wat over te vinden. Mocht je hier niet al teveel tijd in willen steken dan gewoon een beetje netjes afwerken het beste ervan hopen.
|
|
Fly like an Eagle... |
|
BenjaminDG |
29-5-2009 21:15 |
Posts: 4605 |
Cilinder zal wel nog goed lopen, ik heb 2 beschadigingen aan de spoelpoorten. Ik denk door een kapotte zuigerveer.
Zal misschien iets minder lopen dan een nieuwe maar je zal nog een behoorlijke snelheid halen hoor.
Ik haal ong 90-95 km/h met 12-47 en 110-115 met 15-45
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
dutschbird |
30-5-2009 1:40 |
Posts: 1760 |
cilinder is gered
|
|
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:) |
|
Frysk |
30-5-2009 1:59 |
Posts: 34930 |
valt wel mee, ik heb een kras vanaf m'n spoelpoort tot bovenaan en ik haal ook 95... ff bijschuren met een schuurpapiertje en nieuw zuigertje en rijden
|
|
giggitybyte |
|