Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - timing 125cc.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1202 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56854 - timing 125cc.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubbert 27-5-2009 19:34 Print topicpost

Posts: 8825
aangezien het algemeen tuning topic al een tijdje gesloten is:

ik heb een cilindertje voor m'n 125cc. rotax erbij gekocht, en wou deze wat gaan bewerken,

heb al een poort mapje gemaakt en timingen uitgerekend:

Uitlaat: 196
Inlaat: 138

kom ik op een blowdown van 29



hier kan is hij in het groot, en de berekeningen ook:

http://www.mijnalbum.nl/Album=Q46FBW7X

wat zou ik aan de spoelpoorten kunnen veranderen dat hij wat sneller op toeren komt, want vind hem nu wat lui

de uitlaatpoort omhoog lukt niet, want dan zit ik met de powervalve.

zouden van die gaten achterin de zuiger kunnen?

alvast bedankt


Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 27-5-2009 om 19:34 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Joel_koningslust 27-5-2009 19:35 Print reply

Posts: 14514
heb je wel gereedschap om je spoelers te bewerken? dat is namelijk een heel precies werkje wil je het goed uit laten pakken ipv slecht


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
rubbert 27-5-2009 19:37 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
heb je wel gereedschap om je spoelers te bewerken? dat is namelijk een heel precies werkje wil je het goed uit laten pakken ipv slecht





dat komt wel goed, hoe zou het dan negatief uit pakken? als ze niet op gelijke hoogte zitten oid.?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Joel_koningslust 27-5-2009 19:38 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



dat komt wel goed, hoe zou het dan negatief uit pakken? als ze niet op gelijke hoogte zitten oid.?


als je de spoelrichting verneukt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
yamahadt1986 27-5-2009 19:38 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
heb je wel gereedschap om je spoelers te bewerken? dat is namelijk een heel precies werkje wil je het goed uit laten pakken ipv slecht




ik doe het op de dremel met een speciaale freezje
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Joel_koningslust 27-5-2009 19:43 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


ik doe het op de dremel met een speciaale freezje


ik doe het zelf ook met een tandarts opzetstuk wat ik heb aangepast voor mijn dremel



 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
rubbert 27-5-2009 19:43 Print reply

Posts: 8825
je kan toch gewoon van die haakse overbrengingen kopen voor je dremel?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Joel_koningslust 27-5-2009 19:44 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
je kan toch gewoon van die haakse overbrengingen kopen voor je dremel?


die zijn veels te groot naar mijn mening. dat vond ik niet echt lekker werken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
rubbert 27-5-2009 19:45 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


die zijn veels te groot naar mijn mening. dat vond ik niet echt lekker werken



nja, dat zal vast wel goed komen, moet alleen weten wat ik waar weg moet halen, over het hoe, kom ik wel uit
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
PRO TUNING 27-5-2009 19:54 Print reply

Posts: 4000
Welke timing wil je bereiken ?

Je hebt alle maten in hele mm staan, dat klopt vast niet
 
rubbert 29-5-2009 1:33 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Welke timing wil je bereiken ?

Je hebt alle maten in hele mm staan, dat klopt vast niet



ik wou juist van jullie weten watvoor timingen leuk zijn om hem wat feller en sneller te krijgen

en zal idd. niet kloppen, maar had geen preciezere meet apparatuur bij de hand, maakt maakt 0.5mm veel verschil?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-5-2009 9:50 Print reply

Posts: 17929
BIET 29-5-2009 12:00 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



ik wou juist van jullie weten watvoor timingen leuk zijn om hem wat feller en sneller te krijgen

en zal idd. niet kloppen, maar had geen preciezere meet apparatuur bij de hand, maakt maakt 0.5mm veel verschil?

Bij tunen moet je erg secuur zijn ja, je moet naar het cijfertje achter de komma kijken
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
rubbert 29-5-2009 12:27 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Bij tunen moet je erg secuur zijn ja, je moet naar het cijfertje achter de komma kijken



oké, zal ik nog is wat preciezer meten de volgende keer. kan het topic wel dicht, want schroef hem er eerst toch onder, tune hem wel is een andere keer.

@thijsse: sorry, die had ik niet gezien, ik kwam dan alleen het oude topic tegen.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Dit topic is 998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved