Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - onsteking cdi kapot!?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #56851 - onsteking cdi kapot!?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mrgforce 27-5-2009 18:12 Print topicpost

Posts: 572
ik zit met een raar probleem.

Tijdje geleden ging ik me vriendin ophalen en hij viel zomaar uit het niets uit. en hij vonkte ook niet meer. ik dus alles eraf en bedrading na kijken. heb niks kunnen vinden en heb paar dingetjes ook herstelt.

Dus toen ging ik verder kijken. vlieg wiel dr af en me ontsteking spoel nameten en deze was netjes 108ohm.. niks gek dus kon het in me bobine zitten. deze vervangen voor een nieuwe en steeds niks.... toen me cdi vervangen door een andere en jahoor hij deed het weer!

nu zit ik met het volgende.... ik kan nu een km of 3-4 rijden en dan valt ie gewoon helemaal uit. dan laat ik hem ff voor 10-15 min rusten en dan start ie zo weer.dat doet ie elke keer! ik heb vandaag ook me oude cdi weer geprobeerd en verrek die deed het opeens weer.... erg apart. terwijl hij echt soepel rijd als ik hem weer start of als ie uitvalt... lijkt net of je contact omzet. maar dit is allemaal goed. ( heb alles gecontroleerd)

Maar nu kan ik dus niet echt bepalen waar het probleem zit.. en wat ik zou moeten herstellen of vervangen.... iemand enig idee?

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 27-5-2009 om 18:14 uur.
 

sendaxtreem 27-5-2009 18:14 Print reply

Posts: 153
je bougie
 
mrgforce 27-5-2009 18:15 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaxtreem
je bougie


stuk of 4 verschillende geprobeer maakt niet veel uit...
 
Twizz 27-5-2009 18:16 Print reply

Posts: 851
Vriendin dumpen,, dan komen er alweer veel dingen meteen goed.




Bij mij althans


(achja, maw ik weet niet waar het aan ligt, en ik had indd beter maar niks kunnen posten )
 
houw ns op!
sendaxtreem 27-5-2009 18:17 Print reply

Posts: 153
ik heb er een tijd geleden ook last van gehad waar het toen aan vast zat was dat de kabelschoentjes van me bobine naar me ontsteking geoxideerd waren en toen viel die ook zomaar uit tijdens het remmen o.a. en daarna deed ie het ook weer gewoon.
 
mrgforce 27-5-2009 18:17 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Vriendin dumpen,, dan komen er alweer veel dingen meteen goed.




Bij mij althans


(achja, maw ik weet niet waar het aan ligt, en ik had indd beter maar niks kunnen posten )



haha maak niet uit heb al meer als 2 jaar met me vriendin dus daar kom ik niet zomaar vanaf en dat hoef ik ook niet
 
mrgforce 27-5-2009 18:18 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaxtreem
ik heb er een tijd geleden ook last van gehad waar het toen aan vast zat was dat de kabelschoentjes van me bobine naar me ontsteking geoxideerd waren en toen viel die ook zomaar uit tijdens het remmen o.a. en daarna deed ie het ook weer gewoon.



zitten ook nieuwe op... en nieuwe bobine... en maakt neit uit of ik rem of over een drempeltje ga ofzo... erg apart...
 
sendaxtreem 27-5-2009 18:21 Print reply

Posts: 153
had ze toen zelf gedaan daarna heeft iemand anders gedaan bij mij en toen deed ie het ook weer
En je bougie kabel zelf dan is die aan beide kanten nog goed?
Hoe kleurde je bougie na die paar km's dat je had gereden?

 
mrgforce 27-5-2009 18:30 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaxtreem
had ze toen zelf gedaan daarna heeft iemand anders gedaan bij mij en toen deed ie het ook weer
En je bougie kabel zelf dan is die aan beide kanten nog goed?
Hoe kleurde je bougie na die paar km's dat je had gereden?



is nieuwe bobine met vast kabel en dit zit er goed op als ik me bougie dr uit haal is ie gewoon netjes koffie bruin...(koffie met beetje melk niet zwart :P maar hij hoord ook neit echt zwart te zijn..:P)

 
sendaxtreem 27-5-2009 18:33 Print reply

Posts: 153
en hoe ziet je vonk er uit als die het eventjes wel doet?
 
mrgforce 27-5-2009 18:39 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaxtreem
en hoe ziet je vonk er uit als die het eventjes wel doet?


donker paars...beetje blauw
 
sendaxtreem 27-5-2009 18:49 Print reply

Posts: 153
dat is met de goede bougie waar je voor het gezeik geen last had?
 
jeroentjen13 27-5-2009 20:12 Print reply
Posts: 850
bij mij was mn kabel van cdi naar bobijn kapot, doordat mijn koppelingskabel er tegen zat te wrijven slijte hij tegen het frame en maakte zo soms kortsluiting
dit was wel vooral in de bochten
 
mrgforce 27-5-2009 20:38 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
bij mij was mn kabel van cdi naar bobijn kapot, doordat mijn koppelingskabel er tegen zat te wrijven slijte hij tegen het frame en maakte zo soms kortsluiting
dit was wel vooral in de bochten



ja dat is de goede ( nieuwste bougie)

en als ik me spanning meet voor me bougie is dr niks aan de hand... en heb de bekabeling gecontroleerd en dat is in orde!
 
sendaxtreem 27-5-2009 21:36 Print reply

Posts: 153
Moet je je weerstand eens meten net als je denkt dat die uitvalt als dat lukt het kan miss zijn dat je waarden dan hoger liggen dan denk ik dat het miss tog aan je ontsteking licht
met zo min mogelijk electra rondrijden en kijken hoe die daar op reageert
en anders week ik het ook niet
 
mrgforce 1-6-2009 0:12 Print reply

Posts: 572


als ik rustig rijd dan kan ik gewoon hele stukken rijden!( dus rond de 6ooo toeren overschakelen.) verst is 7km. en toen reed ik zoals in normaal rijd terug dus vol gas optrekken. en dat hield ie niet lang vol of hij kapte ermee. had al extra bougies en cdi's meegenomen maar dan was het niet. nu denk ik dat het in me ontsteking spoel licht. maar die was de laatste keer toen ik hem meten 108 ohm... kent iemand dit probleem of heeft misschien een idee?
 

Dit topic is 4454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved