Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch is onmogelijk rijdend te krijgen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56849 - Puch is onmogelijk rijdend te krijg...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-5-2009 23:42 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]

ontstekingspoel van mt/mb past mooi op een tsx,


Onzin, mijn vliegwiel liep tegen de spoel aan. Wel miniem, maar perfect is anders

Quote:
moet je alleen andersom monteren want vliegwiel van mt/mb draait andere kant om dan van een tsx of zo zei iemand tegen mij.


Nog meer onzin. Beide blokken draaien de zelfde kant op. Verschil zit in dat TSX-cdi zn informatie volledig uit de ontstekingsspoel haalt, terwijl MT/MB daar een triggerspoel voor hebben en de ontstekingsspoel dus uitsluitend is om stroom op te wekken.
Overigens maakt de draairichting vlgs mij geen drol uit voor het signaal, dat zou betekenen dat de richting van de wikkelingen ook van belang is en voor zover ik weet is dat ook niet zo (maargoed ik ben geen expert en mijn meerdere pogingen om spoelen te wikkelen zijn eigenlijk altijd onsuccesvol geweest )

Quote:
overgens zijn ontstekingspoelen van mt/mb ook goedkoper dan die van een tsx.

Scheelde toendertijd niet veel maar het zal ongetwijfeld iets schelen... tsx heb ik ooit 30-40 euro voor betaald geloof ik. MTspoel was tweedehands.

Carter was uiteindelijk wel gescheurd door die terugslagen...stond beetje tegen het blok in te kicken.
 
Too cool for school!
JeVeeHa 27-5-2009 23:43 Print reply

Posts: 537
Koppeling lijkt mij sterk, aangezien je die alleen maar verlicht hebt. Onsteking zou het kunnen zijn, ik had een MT die niet aanwou lopen, en heel soms even plofte en bijna liep, kwam door een immi ontsteking en vliegwiel. Ook met de tomos net zo.
 
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma
tsxhunter 27-5-2009 23:44 Print reply

Posts: 9332
en ik krijg me tsx niet aan als ik achteruit loop maar voor mt/mb heb je voor 50 euro al complete ontsteking
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Nukehazard 27-5-2009 23:44 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


als je je vlotter bijbuigt terwijl het niet nodig is kan het wel zo zijn dat ie helemaal geen benzine meer krijgt he

Ducativliegwiel? Meeste shizzle op puch is nog altijd bosch Imitatiemeuk heb ik altijd mn twijfels bij... vooral met ontstekingen

ik heb ooit een mt spoel in mn tsx gezet...en ondanks dat de grondplaat exact hetzelfde stond en de impedantie van de spoel exact gelijk was werd op een of andere manier mijn ontsteking dusdanig beinvloed dat het blokje achteruit aansloeg (op de terugslag van de kickstarter).

Met een puch kun je alles nog vrij eenvoudig checken met een multimeter en dus precies weten wanneer ie vonkt, maar dan nog kan imitatiespul de boel verzieken.

condensator altijd zeker zorgen dat al je aansluitingen écht goed zijn, ook de verbinding met de grondplaat, maar dat kan haast niet misgaan.




Hoe bedoel je verbinding met grondplaat ? dat ding zit er altijd muurvast in :P btw mijn vliegwiel is een apperaat uit joegeslavie, zal wel imi zijn dan.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-5-2009 23:51 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
en ik krijg me tsx niet aan als ik achteruit loop maar voor mt/mb heb je voor 50 euro al complete ontsteking

Je moet wel goed lezen Of je motor de ene kant of de andere kant op draait heeft bij een tweetakt puur te maken met het ontstekingstijdstip. Dit moet altijd voor het bovenste dode punt liggen, maar de draairichting spiegelt dit tijdstip op je bovenste dode punt. Heel onduidelijk zo...maar let op:

Jouw tsx vonkt bijv. 10 graden voor BDP, draairichting tegen de klok in dus zoals ie normaal draait. Ga je achteruit aan lopen douwen, heb je nog steeds 10 graden voor BDP je vonk, maar omdat je blok andersom loopt is het eigenlijk 10 graden NA BDP... en dan gaat ie niet lopen.

Bij mij gebeurde het dus precies andersom. Mijn cdi flipte blijkbaar door die MT spoel, waardoor ie mn ontstekingstijdstip NA mijn bovenste dode punt kwam... met normale draairichting. Als ik dan kickte gebeurde er niets, maar in de laatste slag sloeg ie de andere kant op, waardoor het ontstekingstijdstip dus opeens vóór BDP kwam en de motor wel aan kon slaan, alleen de verkeerde kant op

Zo duidelijker? Als jij met een normale ontsteking dus andersom wil draaien zul je je grondplaat moeten verdraaien om achteruit te kunnen lopen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nukehazard
[...]



Hoe bedoel je verbinding met grondplaat ? dat ding zit er altijd muurvast in :P btw mijn vliegwiel is een apperaat uit joegeslavie, zal wel imi zijn dan.


Ja maar hij maakt wel zn massa via die verbinding met de grondplaat... maar idd kan dat eigenlijk nauwelijks misgaan
 
Too cool for school!
tsxhunter 27-5-2009 23:54 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]

Je moet wel goed lezen Of je motor de ene kant of de andere kant op draait heeft bij een tweetakt puur te maken met het ontstekingstijdstip. Dit moet altijd voor het bovenste dode punt liggen, maar de draairichting spiegelt dit tijdstip op je bovenste dode punt. Heel onduidelijk zo...maar let op:

Jouw tsx vonkt bijv. 10 graden voor BDP, draairichting tegen de klok in dus zoals ie normaal draait. Ga je achteruit aan lopen douwen, heb je nog steeds 10 graden voor BDP je vonk, maar omdat je blok andersom loopt is het eigenlijk 10 graden NA BDP... en dan gaat ie niet lopen.

Bij mij gebeurde het dus precies andersom. Mijn cdi flipte blijkbaar door die MT spoel, waardoor ie mn ontstekingstijdstip NA mijn bovenste dode punt kwam... met normale draairichting. Als ik dan kickte gebeurde er niets, maar in de laatste slag sloeg ie de andere kant op, waardoor het ontstekingstijdstip dus opeens vóór BDP kwam en de motor wel aan kon slaan, alleen de verkeerde kant op

Zo duidelijker? Als jij met een normale ontsteking dus andersom wil draaien zul je je grondplaat moeten verdraaien om achteruit te kunnen lopen.



aha. maar iemand zei dat het zo ging, heb er zelf ook geen verstand van. hij zei alleen als je ontstekingspoel weer kapot is, wat ik laatst had, dan moet je een van een mt/mb kopen. andersom monteren en rijden want het is goedkoper en bla bla bla.

 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
JeVeeHa 27-5-2009 23:55 Print reply

Posts: 537
Heeft tomos niet onstekingen uit joego?
 
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-5-2009 23:57 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]

aha. maar iemand zei dat het zo ging, heb er zelf ook geen verstand van. hij zei alleen als je ontstekingspoel weer kapot is, wat ik laatst had, dan moet je een van een mt/mb kopen. andersom monteren en rijden want het is goedkoper en bla bla bla.



ik zou het niet doen.
ben even mijn topic aan het zoeken van toen is wel heel lang geleden.

edit:
jeej gevonden

NIET KICKEN
http://www.brommerforum.nl/showtopic/3833


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 27-5-2009 om 23:58 uur.

edit2:
ow hij zit al dicht.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 27-5-2009 om 23:59 uur.
 
Too cool for school!
Nukehazard 28-5-2009 0:01 Print reply
Posts: 74
Heb de ontsteking ook gekocht van iemand die het op zijn tomos heeft proberen te bouwen, hij zei dat ie alles nieuwe en orgineel had gekocht maar het niet op zn tomos paste overigens vonkt mn bougie wel goed, maar ja wat ik al zei je moet echt een harde slinger aan je vliegwiel geven wil je een vonk te zien krijgen. .. :S Maar over die vlotter nog, ik heb hem in het begin ietsjes naar beneden gebogen omdat ik dacht dat hij te weinig benzine kreeg, dat zal dus wel iets te veel naar beneden gegaan zijn, maar ik heb er nooit meer naar gekeken omdat ik dacht dat een lekkende vlotter kamer niet zo veel uitmaakte.

Ps. Maakt het eigenlijk uit dat het een tomos ( als het tomos is ) vliegwiel is? de inductie stroom die opgewekt wordt hangt toch niet zo erg af van welk type vliegwiel ?

Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 28-5-2009 om 0:02 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-5-2009 0:04 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nukehazard
Heb de ontsteking ook gekocht van iemand die het op zijn tomos heeft proberen te bouwen, hij zei dat ie alles nieuwe en orgineel had gekocht maar het niet op zn tomos paste overigens vonkt mn bougie wel goed, maar ja wat ik al zei je moet echt een harde slinger aan je vliegwiel geven wil je een vonk te zien krijgen. .. :S Maar over die vlotter nog, ik heb hem in het begin ietsjes naar beneden gebogen omdat ik dacht dat hij te weinig benzine kreeg, dat zal dus wel iets te veel naar beneden gegaan zijn, maar ik heb er nooit meer naar gekeken omdat ik dacht dat een lekkende vlotter kamer niet zo veel uitmaakte.

Ps. Maakt het eigenlijk uit dat het een tomos ( als het tomos is ) vliegwiel is? de inductie stroom die opgewekt wordt hangt toch niet zo erg af van welk type vliegwiel ?

Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 28-5-2009 om 0:02 uur.


euh jawel.
kan zelfs zijn dat het aantal magneten anders is, de polariteit or whatever...

plus dat de nok ook nog eens goed moet staan.

nou.. probleem gevonden denk ik he

en die vlotternaald...ik weet niet hoe je zoiets weer goed kunt krijgen want je hebt weinig feedback bij het buigen... tenzij je vlotterbak transparant zou zijn.

 
Too cool for school!
Nukehazard 28-5-2009 0:05 Print reply
Posts: 74
naja buigen todat hij stopt met lekken maar wel benzine in zijn bak krijgt, heb een tutorial gevonden op puchforum.com.
Maar ja probleem gevonden durf ik niet te zeggen, remember de andere ( orginele ) ontsteking van de andere puch waarmee hij ook niet reed..

Ps. check je antwoordt morgen wel, ga nu pitten :P Dromen over een brommer die het wel doet

Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 28-5-2009 om 0:06 uur.
 
Nukehazard 28-5-2009 18:21 Print reply
Posts: 74
Het onmogelijke is mogelijk geworden! na 3 maanden stil te hebben gestaan en alles al 2 x geprobeerd te hebben, heb ik hem vandaag rijdend gekregen.

Ik heb de ontsteking rete goed afgesteld, de caberateur retegoed afgesteld en de condensator vervangen. En nu tuft ie super en trekt ook super

Ben zo blij !


 

Dit topic is 2313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved