Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #56849 - Puch is onmogelijk rijdend te krijg...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2285 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Nukehazard |
27-5-2009 17:27 |
Posts: 74 |
Hallo,
Ik zit met een vrij groot probleem, ik heb een tijdje geleden mijn blok gereviseerd, omdat mn puch niet goed meer reed ( alle keerringen waren lek ).
Vervolgens alles weer onder mijn puch gezet om de eerste test rit te maken, hij startte meteen maar viel vervolgens aan het einde van de straat uit om nooit meer te starten.
Uit pure ellende heb ik hem toen weggebracht naar de brommer boer, waar ik samen met hem mijn blok opnieuw heb opengemaakt heb bekeken en toen weer goed dicht heb gemaakt met vloeibare pakking. Vervolgens heb ik hem weer onder mn puch gezet en hem proberen aan te rennen. Weer niks.
Toen heb ik er een cilinder onder gezet waarvan ik zeker wist dat hij het deed, alweer niks. Mijn ontsteking is net nieuw, maar toch is hier iets vreemds aan, je moet echt hard en snel draaien om een goede vonk van een halve centimeter te krijgen tussen de bougie kabel en het blok ( wat kan dit zijn ? ). na wat klooien met de puntjes startte hij op een gegeven moment wel ( dat was nog met mijn eigen cilinder ), en reageerde hij goed op gas geven ( maakte toeren enz ) echter was hij niet vooruit te branden...
Nu ga ik morgen weer heen ( de brommer staat nog steeds bij de boer ) om te kijken wat ik nog kan doen, ik ga zelf nog een keer kijken naar de ontsteking, maar ik heb het idee dat het daar gewoon niet aan kan liggen . Wat denken jullie dat het is, is mijn carter ergens kapot waardoor hij niet is af te stellen, of zal het in mijn ontsteking zitten ( heb ik ook al een andere in gezet van een puch die wel goed liep, dat maakte ook geen verschil ). HELP ik weet het echt niet meer
Setup:
15 mm IMI Bing ( sproeier 80 ) met power filter ( vlotter bakje lekt klein beetje moet ik even bijbuigen ).
70 cc airsal
50 cc standaard puch kop
getunde koppeling ( zelf gedaan, is uitgeboord op de plek waar eigenlijk die pinnetjes in je schoentjes zitten )
Bullet uitlaat
De bougie wordt wel nat, en af en toe komt er erg veel rook uit mn cilinder terwijl mn uitlaat niet verstopt zit.
|
|
|
|
Dingetje |
27-5-2009 18:30 |
Posts: 11 |
als ie echt veel toeren maakt (alsof het een vrij is)
dan ligt het aan je koppeling denk ik
misschien veertjes te strak ofzo of versleten segmenten
heb je iets aan je koppeling veranderd sinds dat ie reed?
|
|
|
|
sendaxtreem |
27-5-2009 18:37 |
Posts: 153 |
koppeling zou kunnen.
zou ff je cilinder dichtmaken want daar hoort geen rook uit tekomen
|
|
|
|
Nukehazard |
27-5-2009 19:10 |
Posts: 74 |
Hij maakt gewoon toeren als ik gas geef, stationair wil hij niet draaien. maar dan komt hij maar niet vooruit :S Ik heb de koppeling bewerkt tijdens het het reviseren, dus hij heeft er nog nooit mee gereden, voor de rest de veertjes 2 slagen uit gedraaid.
En de rook komt uit de cilinder als ik het bougietje er af haal en dan aan mn vliegwiel draai, mn cilinder zit er goed op
|
|
|
|
puchmaxisuper |
27-5-2009 19:29 |
Posts: 172 |
Als je puch wel loopt, maar geen trekkracht heeft, dan is het misschien
een idee om je compressie eens te testen hè!...
|
|
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-5-2009 19:55 |
Posts: 9841 |
als het onmogelijk is zou ik het niet eens proberen...
ik denk dat je eerst maar eens je vlotter moet fixen. Ding gaat nooit rijden op een overdosis aan vloeibare benzine.
|
|
Too cool for school! |
|
Ariej |
27-5-2009 19:59 |
Posts: 3685 |
ik twijfel er ook aan of hij wel compressie heeft.
heb je genoeg weerstand met starten?
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
Nukehazard |
27-5-2009 22:35 |
Posts: 74 |
Ik heb juist heel veel compressie, moet ook eerst mn band goed op de grond drukken en dan rennen om vervolgens echt door te kunnen rennen, maar een lekkende vlotter zal niet het verschil zijn in rijden en niet rijden denk ?
|
|
|
|
Dingetje |
27-5-2009 22:56 |
Posts: 11 |
til eens je achterwiel omhoog en geef dan eens gas.
draait je wiel dan wel gewoon goed mee?
|
|
|
|
Nukehazard |
27-5-2009 23:02 |
Posts: 74 |
Nope als ik mn achter wiel op til komt hij niet/nauwlijks op gang
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-5-2009 23:02 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nukehazard
Ik heb juist heel veel compressie, moet ook eerst mn band goed op de grond drukken en dan rennen om vervolgens echt door te kunnen rennen, maar een lekkende vlotter zal niet het verschil zijn in rijden en niet rijden denk ?
nee idd. afgezien van het feit dat vloeibare benzine niet brandt en dat als je dus teveel benzine in je blok gooit dat ding kan vonken wat ie wil maar alsnog niet zal ontbranden.
geloof me, een te rijk mengsel zorgt al voor problemen, pure benzine erin laten druppen maakt het helemaal naar.
Of lekt je vlotter extern waardoor het niets met bijbuigen te maken heeft?
Maargoed, aangezien je veel toeren moet draaien om fatsoenlijk te vonken moet het haast ook wel in de ontsteking zitten.
Lijkt een massaprobleem, maar aangezien een puch geen massa met het frame hoeft te maken lijkt me dat ook weer stug.
Vooral omdat je een goed werkende ontsteking hebt gemonteerd en dat het op jouw brommer alsnog niet werkt is het een beetje apart.
ik heb vroeger zelf ook rare ontstekingsproblemen met puch gehad. Uiteindelijk ongeveer alles aan de ontsteking vervangen maar nooit begrepen waarom ie het niet deed.
heb je beschikking over andere lopende motortjes waar je bijvoorbeeld bougiedoppen, bougies, bougiekabels op kan testen? Als je 100% zeker weet dat dat goed is moet je het verder gaan zoeken, contactpuntjes (bekijken, meten, afstellen etc), ontstekingsspoel en nog belangrijker, de condensator.
Kun je niet proberen jouw ontsteking op die andere brommer (waar je de ontsteking mee had verwisseld) te zetten? Dan ook COMPLEET overzetten, dus complete grondplaat, en zelfs vliegwiel, bougiekabel + dop etc... gewoon alles. Als het dan wel werkt is je brommer behekst en moet ie in de hens.
|
|
Too cool for school! |
|
Nukehazard |
27-5-2009 23:08 |
Posts: 74 |
Ik heb mn naald idd wel op de rijkste stand staan, en mn condensator vertrouw ik ook niet helemaal ... dus dat zijn puntjes die ik morgen ff moet gaan onderzoeken.
Maar mn vlotter bokje lekt zeg maar tja vanuit het bakje, houd het dan ook in dat mn sproeier te veel benzine naar binnen knalt? want dan ga ik dat morgen ook onmiddelijk fixen
Welke stand naald raden jullie me trouwens aan ?
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-5-2009 23:18 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nukehazard
Ik heb mn naald idd wel op de rijkste stand staan, en mn condensator vertrouw ik ook niet helemaal ... dus dat zijn puntjes die ik morgen ff moet gaan onderzoeken.
Maar mn vlotter bokje lekt zeg maar tja vanuit het bakje, houd het dan ook in dat mn sproeier te veel benzine naar binnen knalt? want dan ga ik dat morgen ook onmiddelijk fixen
Welke stand naald raden jullie me trouwens aan ?
is het zo'n bing carb met zon ronde vlotterbak? Die van mij lekten ook altijd. Lastig te bepalen of ie dan ook in je blok lekt. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dan...maar omdat je het over bijbuigen had dacht ik dat je de vlotter bedoelde en dan stroomt ie dus over.
allereerst zorgen dat je goede vonk hebt
Vliegwiel ook niet onderschatten...kan zn magnetisme verliezen of helemaal aan gort gaan na harde klappen... zoveel mogelijk proberen uit te wisselen met andere wel rijdende puchjes. gelukkig kosten de ontstekingsonderdelen volgens mij geen ene drol van een puch..alles behalve het vliegwiel (en de spoel is ietsje duurder vlgs mij) voor een paar euro te vervangen.
|
|
Too cool for school! |
|
Nukehazard |
27-5-2009 23:26 |
Posts: 74 |
het vliegwiel is net nieuw, maar tis geen officiele ducattie. Voor de rest zal ik mijn condensator ff vervangen, enhet vlotternaaltje ietsje omhoog buigen zodat hij eerder afsluit ( tis idd eentje met ronde vlotter bak ). ik doe het maar voor de zekerheid. alles uitsluiten !
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-5-2009 23:32 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nukehazard
het vliegwiel is net nieuw, maar tis geen officiele ducattie. Voor de rest zal ik mijn condensator ff vervangen, enhet vlotternaaltje ietsje omhoog buigen zodat hij eerder afsluit ( tis idd eentje met ronde vlotter bak ). ik doe het maar voor de zekerheid. alles uitsluiten !
als je je vlotter bijbuigt terwijl het niet nodig is kan het wel zo zijn dat ie helemaal geen benzine meer krijgt he
Ducativliegwiel? Meeste shizzle op puch is nog altijd bosch Imitatiemeuk heb ik altijd mn twijfels bij... vooral met ontstekingen
ik heb ooit een mt spoel in mn tsx gezet...en ondanks dat de grondplaat exact hetzelfde stond en de impedantie van de spoel exact gelijk was werd op een of andere manier mijn ontsteking dusdanig beinvloed dat het blokje achteruit aansloeg (op de terugslag van de kickstarter).
Met een puch kun je alles nog vrij eenvoudig checken met een multimeter en dus precies weten wanneer ie vonkt, maar dan nog kan imitatiespul de boel verzieken.
condensator altijd zeker zorgen dat al je aansluitingen écht goed zijn, ook de verbinding met de grondplaat, maar dat kan haast niet misgaan.
|
|
Too cool for school! |
|
tsxhunter |
27-5-2009 23:36 |
|
Dit topic is 2285 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|