ChielTZR |
26-5-2009 20:16 |
Posts: 6016 |
Pff, hitte bestendige lak is niet nodig. Heb wel vaker cilinder gespoten met normale lak, dat glimt veel meer en ziet er dus ook beter uit.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
wausi |
26-5-2009 20:35 |
Posts: 53 |
als je hem verft en er komt door hitte een blaas in dan valt het er zo af en kan je weer opnieuw beginnen
|
|
Gang is alles, Remmen is angst! |
|
Derbi-Olaf |
26-5-2009 20:38 |
Posts: 14999 |
hittebestendig is TOTAAL NIET nodig op een cilinder, of het nu AC of LC is
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
pollie |
26-5-2009 20:45 |
Posts: 71 |
Ja wat is het nou. ?
en netjes verfen kan ook of kennen jullie dat niet ?
|
|
leven is het meervoud van lef |
|
Derbi-Olaf |
26-5-2009 20:47 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pollie
Ja wat is het nou. ?
en netjes verfen kan ook of kennen jullie dat niet ?
met de kwast zou ik het niet doen, dan zet je er toch weer een flinke dikke laag op en dat belemmert de koeling (bij AC tenminste).
Maar hittebestendig is iig niet nodig.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
pollie |
26-5-2009 20:49 |
Posts: 71 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
met de kwast zou ik het niet doen, dan zet je er toch weer een flinke dikke laag op en dat belemmert de koeling (bij AC tenminste).
Maar hittebestendig is iig niet nodig.
hij is vloeistofgekoeld.
|
|
leven is het meervoud van lef |
|
Derbi-Olaf |
26-5-2009 20:54 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pollie
[...]
hij is vloeistofgekoeld.
dan kan je het met de kwast wagen, maar wel ff keurig je blok eruit halen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Harold |
26-5-2009 20:56 |
Posts: 1052 |
Of gewone verf kan is helemaal afhankelijk van het merk of soort.
Gewone spuitbus verf gaat vaak goed, maar kwast je er gewone verf uit een potje op, dan blijft dit niet lang zitten.
Ook een lc cilinder kan toch nog wel zo'n 90 graden worden.
Als je het met een spuitbus er op verft komt er een heel dun laagje op wat snel helemaal uitgehard is. Veel andere verfsoorten blijven enigsinds flexibel en er ontstaan dan blaasjes.
Dat kwasten beun is, is natuurlijk onzin. Heb wel eens met de handgeschilderde frame's gezien die er beter uitzagen dan wat sommige mensen met spuitverf presteren.
Je kunt van die kleine blikjes hittebestandige verf halen voor kachels/bbq's bij de meeste doe het zelf markten. Kun je er mooi opkwasten.
|
|
|
|
pollie |
26-5-2009 21:04 |
Posts: 71 |
Maar er is dus geen kans dat ik heel mijn cilinder verkloot en dat die het niet meer doet of ik nou verf of spuit. ?
|
|
leven is het meervoud van lef |
|
Derbi-Olaf |
26-5-2009 21:06 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pollie
Maar er is dus geen kans dat ik heel mijn cilinder verkloot en dat die het niet meer doet of ik nou verf of spuit. ?
nee, bij LC gaat de koeling als het goed is vrijwel compleet door je radiator
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
pollie |
26-5-2009 21:09 |
Posts: 71 |
oke,
niet dat de hele zooi ontploft ofzo .
|
|
leven is het meervoud van lef |
|
Elco |
26-5-2009 21:29 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pollie
oke,
niet dat de hele zooi ontploft ofzo .
verf het maar
anders moet alles los en als je er niet echt verstand van hebt is dat nou niet meteen aan te raden
|
|
|
|
mtx-motard |
26-5-2009 21:44 |
Posts: 14947 |
ik ontvet altijd even een beetje met benzine, en dan gewoon wat zwart erover spuiten, merk maakt niet uit.
en beetje oppassen dat je niet de rest van de brommer onder de sputters komen
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Marc_senda |
26-5-2009 23:19 |
Posts: 76 |
waarom spuit je niet gewoon... ook al haal je je cilinder er niet af... wellus gehoord van afplakken wat niet gespoten moet worden... duurt wel un tijdje... ( kun je beter ff je cilinder eraf pakken ) maar kan ook...
|
|
|
|
Niek de Wildt |
26-5-2009 23:25 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
hittebestendig is TOTAAL NIET nodig op een cilinder, of het nu AC of LC is
Helemaal mee eens.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
met de kwast zou ik het niet doen, dan zet je er toch weer een flinke dikke laag op en dat belemmert de koeling (bij AC tenminste).
qua koeling belemmering valt het wel mee, het is vooral een erg dikke laag en gaat het dus bubbelen omdat het toch veel warmte oppakt.
|
|
|
|