Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - cilinder spuiten,

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56837 - cilinder spuiten,
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 26-5-2009 20:16 Print reply

Posts: 6016
Pff, hitte bestendige lak is niet nodig. Heb wel vaker cilinder gespoten met normale lak, dat glimt veel meer en ziet er dus ook beter uit.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
wausi 26-5-2009 20:35 Print reply

Posts: 53
als je hem verft en er komt door hitte een blaas in dan valt het er zo af en kan je weer opnieuw beginnen
 
Gang is alles, Remmen is angst!
Derbi-Olaf 26-5-2009 20:38 Print reply

Posts: 14999
hittebestendig is TOTAAL NIET nodig op een cilinder, of het nu AC of LC is
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
pollie 26-5-2009 20:45 Print reply
Posts: 71
Ja wat is het nou. ?

en netjes verfen kan ook of kennen jullie dat niet ?
 
leven is het meervoud van lef
Derbi-Olaf 26-5-2009 20:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pollie
Ja wat is het nou. ?

en netjes verfen kan ook of kennen jullie dat niet ?

met de kwast zou ik het niet doen, dan zet je er toch weer een flinke dikke laag op en dat belemmert de koeling (bij AC tenminste).


Maar hittebestendig is iig niet nodig.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
pollie 26-5-2009 20:49 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

met de kwast zou ik het niet doen, dan zet je er toch weer een flinke dikke laag op en dat belemmert de koeling (bij AC tenminste).


Maar hittebestendig is iig niet nodig.


hij is vloeistofgekoeld.
 
leven is het meervoud van lef
Derbi-Olaf 26-5-2009 20:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pollie
[...]


hij is vloeistofgekoeld.

dan kan je het met de kwast wagen, maar wel ff keurig je blok eruit halen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Harold 26-5-2009 20:56 Print reply

Posts: 1052
Of gewone verf kan is helemaal afhankelijk van het merk of soort.
Gewone spuitbus verf gaat vaak goed, maar kwast je er gewone verf uit een potje op, dan blijft dit niet lang zitten.
Ook een lc cilinder kan toch nog wel zo'n 90 graden worden.
Als je het met een spuitbus er op verft komt er een heel dun laagje op wat snel helemaal uitgehard is. Veel andere verfsoorten blijven enigsinds flexibel en er ontstaan dan blaasjes.

Dat kwasten beun is, is natuurlijk onzin. Heb wel eens met de handgeschilderde frame's gezien die er beter uitzagen dan wat sommige mensen met spuitverf presteren.

Je kunt van die kleine blikjes hittebestandige verf halen voor kachels/bbq's bij de meeste doe het zelf markten. Kun je er mooi opkwasten.
 
pollie 26-5-2009 21:04 Print reply
Posts: 71
Maar er is dus geen kans dat ik heel mijn cilinder verkloot en dat die het niet meer doet of ik nou verf of spuit. ?
 
leven is het meervoud van lef
Derbi-Olaf 26-5-2009 21:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pollie
Maar er is dus geen kans dat ik heel mijn cilinder verkloot en dat die het niet meer doet of ik nou verf of spuit. ?

nee, bij LC gaat de koeling als het goed is vrijwel compleet door je radiator
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
pollie 26-5-2009 21:09 Print reply
Posts: 71
oke,

niet dat de hele zooi ontploft ofzo .
 
leven is het meervoud van lef
Elco 26-5-2009 21:29 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pollie
oke,

niet dat de hele zooi ontploft ofzo .



verf het maar

anders moet alles los en als je er niet echt verstand van hebt is dat nou niet meteen aan te raden
 
mtx-motard 26-5-2009 21:44 Print reply

Posts: 14947
ik ontvet altijd even een beetje met benzine, en dan gewoon wat zwart erover spuiten, merk maakt niet uit.

en beetje oppassen dat je niet de rest van de brommer onder de sputters komen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Marc_senda 26-5-2009 23:19 Print reply
Posts: 76
waarom spuit je niet gewoon... ook al haal je je cilinder er niet af... wellus gehoord van afplakken wat niet gespoten moet worden... duurt wel un tijdje... ( kun je beter ff je cilinder eraf pakken ) maar kan ook...
 
Niek de Wildt 26-5-2009 23:25 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
hittebestendig is TOTAAL NIET nodig op een cilinder, of het nu AC of LC is


Helemaal mee eens.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

met de kwast zou ik het niet doen, dan zet je er toch weer een flinke dikke laag op en dat belemmert de koeling (bij AC tenminste).



qua koeling belemmering valt het wel mee, het is vooral een erg dikke laag en gaat het dus bubbelen omdat het toch veel warmte oppakt.
 

Dit topic is 4186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved