Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opvoeren Zundapp GTS50 5-bak.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5681 - Opvoeren Zundapp GTS50 5-bak.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kowalski 2-10-02?22:16 Print topicpost
Posts: 38
Mijn Zündapp GTS50 5-bak, Duitse brommer, wil ik iets harder laten lopen dan de 60 km/u die hij nu haalt. Ik heb een dikke 'fluisterpijp' uitlaat en mijn tandwielverhouding is 15/38. Ik denk aan een andere sproeier of misschien wel een andere carb. Ik ga niet vijlen, frezen of boren. Betrouwbaarheid staat voorop. Ik wil binnen de 50cc blijven. Andere 50-kop en/of cilinder is ook een optie. Wie weet welke sproeier/carburateur/kop/cilinder hiervoor het meest geschikt is? Graag hoor ik van jullie. En ja, ik weet er nog niet veel van, maar ik leer inmiddels elke keer bij.

null Greetz, kowalski
 
kowalski - \'today is a gift, that\'s why we call it present\'

Rtm 2-10-02?22:51 Print reply

Posts: 784
Hmm, ...betrouwbaarheid... je brommerke wordt zowieso minder betrouwbaarder hoe harder je m laat lopen lijkt mij. Wat voor carb zit er nu op? Als je datzelfde merk alleen dan wat mm's groter neemt ga je al een stukkie harder, let dan wel even op dat je m opnieuw moet afstellen, anders is ie niet... betrouwbaar

Mzzls, Rutger
 
kowalski 2-10-02?23:01 Print reply
Posts: 38
RTM,
Momenteel zit er nog een standaard carburateur op. Ik meen een 12 of 13mm van in ieder geval Bing met een handle/kabelbediende choke vanaf het stuur. Reuze handig en als het effe kan wil ik dat behouden. Waar ga ik dan naartoe? 15/17/19 mm? Groter lijkt me voor een standaard blok teveel. Vroeger, ik praat over 1978 e.o., had je waaierkopjes en hoge druk-koppen. Tegenwoordig hoor ik alleen maar Eurocilindro. Hoe blijf ik met het blok binnen de 50cc en wordt dit blok toch sneller?

thnx RTM, kowalski
 
kowalski - \'today is a gift, that\'s why we call it present\'
wipe-out 2-10-02?23:15 Print reply

Posts: 7672
een vriend van mij heeft een ks50 (ook met 5 bak, zal wel hetzelfde blok zijn als dat jij hebt), en die met een 70 eurocilindro, 15mm bing, twv 16/17-38 ofzo, en een uitlaat die heel erg standaard, lijkt maar het niet is, iets over de 95 km/u, vind ik best netjes toch

Hij reed trouwens met zijn originele 50cc cilinder, 15mm bing en diezelfde uitlaat als hierboven en iets lichtere vertanding 75 km/u, ik denk dat jij ook zoiets wilt?
 
Martijn 2-10-02?23:31 Print reply
Posts: 10000
ik meen toch dat de std carb van een zundapp 10mm is...en dat je met een 12mm al iets meer prestaties boekt..maar nie veel...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
zundappchefke 7-2-2005 19:11 Print reply

Posts: 1715
ik zeg je kunt t beste eve die tandwiele der af naaie want das al niks 15/38 13/56 wil hem al 70 late dan zou ik er een 17 mm carb verstelbare sproeier op gooie dan loop ie 80 trekt ie mooi hard en alles blijft betrouwbaar en je mag van geluk sprken dat je een 5 bak hebt want da scheeld veel in de trek kracht die fluisterpijp is eigenlijk ook niks gewoon een gewone hale voor 40 euri da kost toch niks t enigste wat probleem word is die 17 mm die zijn zeer zeldzaam hoewel ik er zelf 2 heb
 
verhuist maar blijft het zelfde
puch_master 7-2-2005 19:16 Print reply

Posts: 3429
beetje oud he

Gepost op: 2-10-02 22:16

Dit bericht is ge-edit door puch_master op 7-2-2005 19:16
 
Toyota AE86 Levin coupé

Dit topic is 4316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved