Banaan |
25-5-2009 13:00 |
Posts: 5725 |
meer koppel, zuiniger, betrouwbaarder
|
|
|
|
Reneetjehh |
25-5-2009 13:06 |
Posts: 253 |
hmmmz heb je gelijk in.
graag wil ik ook weten wat jullie zouden doen.
|
|
t leven is kort dus leef je uit |
|
maikel-1991 |
25-5-2009 13:13 |
Posts: 545 |
wat voor merk 70cc heb je ?
ik had een eurocilindro 70cc en die reed heerlijk en haalde 90
je kunt ook originele mtx-sh cilinder op laten boren en laten tunen, die kunnen dan ook heerlijk rijden..
Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 25-5-2009 om 13:15 uur.
|
|
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D |
|
Banaan |
25-5-2009 13:19 |
Posts: 5725 |
Ik zou een mbx blok nemen met 110cc malossi, 28mm carb, etc
|
|
|
|
Reneetjehh |
25-5-2009 13:41 |
Posts: 253 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Ik zou een mbx blok nemen met 110cc malossi, 28mm carb, etc
hahah lijkt me kei leuk maar ik ben niet rijk
en over het merk 70cc.
het is een fast arrow, 2e hands opzich best goed denk. maar ik heb net een nieuwe carb. dus hij loopt nog niet.
ook is er iets mis met de gaten waar je de tapeinden in draait.
ik krijg de kop niet lekdicht.
volgens mij heb ik ook nog een 50 cc uitlaat.
scheelt dat dan veel..?
want met een 125cc uitlaat liep ie ook 70..
|
|
t leven is kort dus leef je uit |
|
kenny77 |
25-5-2009 13:42 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
[...]
hahah lijkt me kei leuk maar ik ben niet rijk
en over het merk 70cc.
het is een fast arrow, 2e hands opzich best goed denk. maar ik heb net een nieuwe carb. dus hij loopt nog niet.
ook is er iets mis met de gaten waar je de tapeinden in draait.
ik krijg de kop niet lekdicht.
volgens mij heb ik ook nog een 50 cc uitlaat.
scheelt dat dan veel..?
want met een 125cc uitlaat liep ie ook 70..
je kan ook een mbx cilinder tje kopen, voor een 80 blok.
En die bewerken, die cilinder kost bijna niks, en gaat na bewerking ook hard.
|
|
|
|
Banaan |
25-5-2009 13:57 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
[...]
hahah lijkt me kei leuk maar ik ben niet rijk
en over het merk 70cc.
het is een fast arrow, 2e hands opzich best goed denk. maar ik heb net een nieuwe carb. dus hij loopt nog niet.
ook is er iets mis met de gaten waar je de tapeinden in draait.
ik krijg de kop niet lekdicht.
volgens mij heb ik ook nog een 50 cc uitlaat.
scheelt dat dan veel..?
want met een 125cc uitlaat liep ie ook 70..
Jij komt zeker uit brabant? (zie dikgedrukte)
Wat heb je nu voor uitlaat dan?
|
|
|
|
Reneetjehh |
25-5-2009 15:26 |
Posts: 253 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]
Jij komt zeker uit brabant? (zie dikgedrukte)
Wat heb je nu voor uitlaat dan?
hahah brabant de gekste!:P
ik heb er nu denk ik de ori op zitten..
week nie zeker..
die brommer blijft me verrassen.
wat is er eik beter... een mcx of mbx blok in mtx..?
|
|
t leven is kort dus leef je uit |
|
Banaan |
25-5-2009 15:29 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
[...]
hahah brabant de gekste!:P
ik heb er nu denk ik de ori op zitten..
week nie zeker..
die brommer blijft me verrassen.
wat is er eik beter... een mcx of mbx blok in mtx..?
Dat dacht ik al ja, mn vriendin komt ook uit brabant, en die zegt ook altijd kei leuk enzo
mcx is luchtkoeling
mbx is waterkoeling
Tjah, wat is er beter.. Origineel rijd je met beide even hard eigenlijk.
Mcx is btw ook makkelijk om te bouwen naar waterkoeling, maar als je het bij luchtkoeling houd is het wel goedkoper, je hoeft dan natuurlijk geen radiateur enzo te kopen
Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 25-5-2009 om 15:29 uur.
|
|
|
|
Reneetjehh |
25-5-2009 15:37 |
Posts: 253 |
chillend!
denk dak voor lucht gekoeld ga.
ik rijd geen enorme afstanden namelijk.
en ja ik heb nu luchtgekoeld.
dan erg handig met sleutelen en het is toch ook een stuk lichter..?
alleen ja.
hoe hard zal ie gaan met mcx..?
echt 80 zoals die maat zei..?
of kun je dat ok nog opfocken..?
en hoe zou ik er miss een begrenzertje op kunnen zetten die aan en uit kan..?
|
|
t leven is kort dus leef je uit |
|
Banaan |
25-5-2009 16:08 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
chillend!
denk dak voor lucht gekoeld ga.
ik rijd geen enorme afstanden namelijk.
en ja ik heb nu luchtgekoeld.
dan erg handig met sleutelen en het is toch ook een stuk lichter..?
alleen ja.
hoe hard zal ie gaan met mcx..?
echt 80 zoals die maat zei..?
of kun je dat ok nog opfocken..?
en hoe zou ik er miss een begrenzertje op kunnen zetten die aan en uit kan..?
Ik was idd ook voor luchtgekoeld gaan, veel harder als 85 zal je inderdaad niet gaan, maar je hebt wel flink trekkracht.
Het is uiteraard nog op te fokken, maar dan moet je of je originele cilinder laten tunen, ander uitlaatje en carb, of je blokje ombouwen naar waterkoeling(niet heel veel werk), en er een grotere cilinder opzetten.
Zelf zou ik er dan voor kiezen om je ori cilinder te laten tunen.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
25-5-2009 16:43 |
Posts: 10029 |
mbx kunnen ook net zo goed luchtgekoeld zijn ligt er maar net aan welk model je hebt
|
|
|
|
Custers |
25-5-2009 16:56 |
Posts: 4747 |
Ik heb een mcx 80 blok, heb er eerst een originele cilinder op gehad. Toen reed ie ongeveer 80/85, ik vind het een erg rustig cilinder. Misschien heb je hier wat aan: http://www.brommerforum.nl/showtopic/54329
staat van alles in
|
|
Ride like the wind. |
|
-simon- |
25-5-2009 19:18 |
Posts: 8211 |
mbx/mtx r blok zijn meer cilinders voor te krijgen als je sneller wil.
als je op een mcx blok een andere cilinder wil moet je volgens mij al snel gaan ombouwen naar lc en kom je dus nog bij mbx/mtx r blok uit.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
rubbert |
25-5-2009 19:21 |
Posts: 8825 |
mcx rijdt echt lekker, heb er zelf ook een half jaartje mee rond gecrosst (ook onder een sh), rijdt echt heerlijk, weinig toeren maken, maar komt nog wel lekker vooruit
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 25-5-2009 om 19:21 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|