Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - pro race of mhr team

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56792 - pro race of mhr team
Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9746 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ronaldt 24-5-2009 17:57 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Als je 28mm pakt, beter een 28 Keihin PWK, als je 24mm pakt best de vlakschuif van Mikuni

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 24-5-2009 om 17:38 uur.


waarom is een kehin PWK zoveel beter dan een 28 mikuni of dellie VHST 28 bijvoorbeeld

Dit bericht is gewijzigd door ronaldje dt50x op 24-5-2009 om 17:57 uur.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
BIET 24-5-2009 18:02 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


dat was dus het idee:P

Braaf

@Ronaldje :

28 dellie is gewoon een log klote ding, de mikuni is nog moeilijker af te stellen dan de PWK, wat ook al niet een klusje van een uurtje is. De PWK is van erg goede kwaliteit, gemakkelijk alles voor te krijgen om af te stellen (denk aan gasnaalden, stationairsproeirs) en leverd goed vermogen.

Gezien de ervaring van de TS raad ik toch de 24mm Mikuni aan, leverd goed vermogen, is vrij makkelijk af te stellen. Enige nadeel is dat ie snel overstroomt als ie wat scheef gemonteerd wordt.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
gprnick 24-5-2009 18:13 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Braaf

@Ronaldje :

28 dellie is gewoon een log klote ding, de mikuni is nog moeilijker af te stellen dan de PWK, wat ook al niet een klusje van een uurtje is. De PWK is van erg goede kwaliteit, gemakkelijk alles voor te krijgen om af te stellen (denk aan gasnaalden, stationairsproeirs) en leverd goed vermogen.

Gezien de ervaring van de TS raad ik toch de 24mm Mikuni aan, leverd goed vermogen, is vrij makkelijk af te stellen. Enige nadeel is dat ie snel overstroomt als ie wat scheef gemonteerd wordt.


meen je dat laatste

want zoals je wel weet moet de mikuni 24 bij mij wel wat scheef komen omdat de carterontluchtingsdop in de weg zit
 
BIET 24-5-2009 18:23 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


meen je dat laatste

want zoals je wel weet moet de mikuni 24 bij mij wel wat scheef komen omdat de carterontluchtingsdop in de weg zit

Ja die 24'tjes stromen dik snel over, maar bij jou gaat waarsg nog wel goed hor .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mrd70cc-racer 24-5-2009 22:56 Print reply

Posts: 170
dus dat moet dan gwn een 28 mikuni vlakschuif worden of een stage 6 28mm vlakschuif black edition
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Ja die 24'tjes stromen dik snel over, maar bij jou gaat waarsg nog wel goed hor .


 
open je ziel zet je verstand op nul geef een stoot gas en blaas op het achterwiel de straat door
gprnick 24-5-2009 23:11 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jantjuh8
dus dat moet dan gwn een 28 mikuni vlakschuif worden of een stage 6 28mm vlakschuif black edition[...]




doe maar een mikuni tm 28 dan
 
BIET 24-5-2009 23:25 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jantjuh8
dus dat moet dan gwn een 28 mikuni vlakschuif worden of een stage 6 28mm vlakschuif black edition[...]



ja als je uit die 2 moet kiezen dan beter de Mik ja, vergeet stage 6, nooit meer aan denken .


 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mrd70cc-racer 25-5-2009 7:07 Print reply

Posts: 170
okee dan word het een 28 mik dankjewel voor snelle reacties allemaal
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

ja als je uit die 2 moet kiezen dan beter de Mik ja, vergeet stage 6, nooit meer aan denken .




 
open je ziel zet je verstand op nul geef een stoot gas en blaas op het achterwiel de straat door
honda fryslan 25-5-2009 9:21 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

ja als je uit die 2 moet kiezen dan beter de Mik ja, vergeet stage 6, nooit meer aan denken .





waarom zou je een mikuni kopen als een stage6 black ook perfect loopt?

op onze sprintpuch rijden we ook met zo'n carburateur en rijden een tijd van 7.3 MET EEN PUCH DUS!! vertel mij nou eens waarom dit meuk is????
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Ice Ap rs50 25-5-2009 10:24 Print reply

Posts: 7149
de team nemen, ik heb ook een pr2 gehad, slechte kwaliteit vond ik.

persoonlijk zou ik een polini alu 80cc nemen, die zijn echt zalig om mee te rijden

hier ff foto van de uitlaatpoort, wel na men vastnaaier. tgo men pro race.

polini na 6000km en een vastnaaier, check die breedsmoel uitlaatpoort:


men toen nieuwe pro race:


je moet dus maar eens de poorten vergelijken.

pro race:


polini:


beide niet getuned natuurlijk.

kwa carbu zou ik geen stage6 nemen, gewoon mikuni of keihin vlakschuif.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 25-5-2009 om 10:32 uur.
 
GTI - GTD - BMW
BIET 25-5-2009 10:36 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
[...]



waarom zou je een mikuni kopen als een stage6 black ook perfect loopt?

op onze sprintpuch rijden we ook met zo'n carburateur en rijden een tijd van 7.3 MET EEN PUCH DUS!! vertel mij nou eens waarom dit meuk is????


Ik zeg niet dat zo'n ding onmogelijk goed loopt, maar test het verschil maar eens met een echte pwk, je merkt gelijk een groot verschil in kwaliteit. Vertel mij nou eens waarom dit niet zo zou zijn , zelf getest....

En als je ook eventjes de tijd had genomen om te lezen wat ik verder te melden had dan is de moeilijksheidsgraad van het afstellen ook van belang, want de ts is zo te zien niet zo ervaren.


@Ice:
Beetje jammer dat de polini 80 qua vermogen totaal niet in het rijdje prorace/mhr team/manston valt.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 25-5-2009 om 10:37 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Ice Ap rs50 25-5-2009 10:36 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]


Ik zeg niet dat zo'n ding onmogelijk goed loopt, maar test het verschil maar eens met een echte pwk, je merkt gelijk een groot verschil in kwaliteit. Vertel mij nou eens waarom dit niet zo zou zijn , zelf getest....

En als je ook eventjes de tijd had genomen om te lezen wat ik verder te melden had dan is de moeilijksheidsgraad van het afstellen ook van belang, want de ts is zo te zien niet zo ervaren.


een echte pwk is gewoon de shit, en veels makkelijker af te stellen
 
GTI - GTD - BMW
BIET 25-5-2009 10:38 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


een echte pwk is gewoon de shit, en veels makkelijker af te stellen

Jij snapt het. En als je ze allebei goed afstelt zal de echte pwk waarschijnlijk nog meer vermogen geven ook, maar op een niet zo gemaximaliseerde setup is dat gegeven wat minder interessant, gezien het om minimale verschillen gaat.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Intenso 25-5-2009 10:39 Print reply

Posts: 2922
die stage6 carbs en dan de black editions zijn echt wel goed af te stellen en ook netjes afgewerkt
waarom kraakt iedereen die dingen zo af heb zelf eens ervaring met zoon ding en praat dan maar weer

ik heb een 24mm mikuni imi, 17.5mm dell ortho, 18mm keihin, 15mm?? bing, 12mm peugeot 24mm stage 6 black en een 38mm keihin gehad en van al die carbs vind ik de 38 keihin D-schuif en de stage 6 en dell ortho het fijnst en die stage 6 was beter afgewerkt dan de dell ortho dus meuk is het totaal niet.
wel heb ik gehoord dat die normale stage 6 carbs minder netjes zijn afgewerkt maar die zijn dan ook goedkoper dan de black editions

anyway,

mhr 80 team
24mm stage 6 black
yasuni R2 (de r3 is wat te hoog toerig)
binnenrotor
doppler er1 krukas dacht ergens rond de 100 euro

dan heb je echt wel een goede setup die slijtvast is en wel hard gaat.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
BIET 25-5-2009 10:42 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
die stage6 carbs en dan de black editions zijn echt wel goed af te stellen en ook netjes afgewerkt
waarom kraakt iedereen die dingen zo af heb zelf eens ervaring met zoon ding en praat dan maar weer

ik heb een 24mm mikuni imi, 17.5mm dell ortho, 18mm keihin, 15mm?? bing, 12mm peugeot 24mm stage 6 black en een 38mm keihin gehad en van al die carbs vind ik de 38 keihin D-schuif en de stage 6 en dell ortho het fijnst en die stage 6 was beter afgewerkt dan de dell ortho dus meuk is het totaal niet.
wel heb ik gehoord dat die normale stage 6 carbs minder netjes zijn afgewerkt maar die zijn dan ook goedkoper dan de black editions

anyway,

mhr 80 team
24mm stage 6 black
yasuni R2 (de r3 is wat te hoog toerig)
binnenrotor
doppler er1 krukas dacht ergens rond de 100 euro

dan heb je echt wel een goede setup die slijtvast is en wel hard gaat.

Heel leuk verhaaltje, maar ook jij roept wat zonder dat je blijkbaar echt ervaring hebt met de echte PWK. En zoals eerder al gezegd ik heb ervaring met de stage 6 variant. Genoeg ervaringen...

Owja zal je nog wat leuks vertellen, bij stage 6 pwk en echte pwk houd het rijtje nog niet op. Hebt ook nog de MRD, die is nog wel te doen, dan heb je nog de 'echte' pwk's, die xsh dingen, die zijn ook niet helemaal gelijk. En ook heb je nog 3 miljoen verschillende sproeiers. De echte uit japan, de stage 6 sproeiers en die die je bij de jager koopt zijn allemaal niet uitwisselbaar qua maat.

Wist je dat toevallig?. Je hoeft mij echt niets te vertellen over die carbs, ben er wel thuis in , in tegenstelling tot jou aan je geblaat te zien.




Dit bericht is gewijzigd door BIET op 25-5-2009 om 10:47 uur.

@Ice:
Die bovenste PR is waarsg genakt op de tapeinden....

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 25-5-2009 om 11:00 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 9746 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved