Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda mb start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1081 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #56780 - honda mb start niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

faray 23-5-2009 17:09 Print topicpost
Posts: 70
hallo, ik heb een nieuwe cilinder op mijn brommer gelegd maar de ik denk dat de carburateur niet meer goed staat afgesteld(ik had namelijk het toerental schoefje wat omhoog gedaan en daarna weer terug..)
nu wil hij niet starten met de kickstart, maar wel als ik hem aan loop.

licht dit aan de carburateur?

graag als iemand het antwoord weet ook uitleggen hoe ik het dan moet maken:P

groeten faray
 

knoffy 23-5-2009 17:39 Print reply
Posts: 610
nieuwe cilinder is altijd afstellen
 
faray 25-5-2009 17:35 Print reply
Posts: 70
oke..

uhm kan iemand even wat meer informatie geven, ik heb verschillende FAQ's nu doorgelezen. maar bij het verschijnsel van die van mij,

stel ik koop een sproeierset, wanneer weet ik dan of het de goede is?.
en wat hoeden sproeiers precies in?, aangezien er ook gesproken wordt over het instellen ven de gasnaald. en als ik dan volgens de FAQ de luchtschroef en stationairschroef instel. komt dat dan zeer precies?

ik heb namelijk geen ervaring met het afstellen van een brommer, wel vervangen van onderdelen enz.. maar eens moet je het leren.
of.. is het beter dat ik het laat maken aangezien er veel schade kan ontstaan door verkeerd afstellen.

bvd
Faray
 
Thijsje 25-5-2009 17:50 Print reply

Posts: 1687
je cilinder moet je niet op je brommer leggen,
maar op je blok monteren.





ff on to the f..ing topic


als je m aanloopt (je krijgt m dan wel aan he?) duurt het lang voordattie aan is?

stationair schroef wat hoger draaien,
of wat gas bij geven, controleer dat eens..



rijd hij voor de rest wel mooi?

ik dénk dat je je sproeier te klein hebt..
of je stationair schroef véél te ver terug gedraait hebt


check alles maar ff
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
faray 25-5-2009 17:58 Print reply
Posts: 70
ik heb z'n beetje alle mogelijke standen van de stationair schroef en luchtschroef geprobeerd. als ik hem aanloop heb ik hem wel redelijk snel aan, wel is het zo dat hij pas blijft lopen als hij ver boven de toeren komt die je zou kunnen maken moet kickstarten. als hij eenmaal loopt kan ik hem redelijk stationair instellen, maar als ik hem dan uit zet en direct weer aan probeer te kicken doet hij het niet.


maar komt het afstellen nou heel precies? om een perfect mengel te hebben zodat je cilinder niet kapot gaat?, of is het mengsel goed als hij goed blijft lopen?
 
pitsko 25-5-2009 18:11 Print reply

Posts: 532
Haal je carburateur eraf, en daarna de sproeier. Kijk wat de maat is van je sproeier, deze kan je vinden op je sproeier.

Dan haal je je bougie uit je cilinder (met bougiesleutel of sleutel 21) en kijk je wat de kleur van de bougie is. Als deze nat en zwart is moet er een kleinere sproeier in je carburateur. Is deze droog en zwart/grijs een grotere. Dus als hij bijv. nu 90 is en droog en zwart/grijs , koop dan 80, 84 en 86 en kijk waar hij het beste oploopt.
 
Dus.
faray 25-5-2009 18:19 Print reply
Posts: 70
ja de boegie is droog en zwart, maar uhm je zegt dat er dan een grotere maat in moet. ik kan nu even niet kijken wat voor een maat er in zit omdat ik mijn nek heb verdraait. maar stel dat het 90 is, moet ik dan niet maten groter kopen? of zijn de maten van sproeiers anders?

en is het handiger om dan een sproeier set te kopen of een paar losse?
 
pitsko 25-5-2009 18:20 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faray
ja de boegie is droog en zwart, maar uhm je zegt dat er dan een grotere maat in moet. ik kan nu even niet kijken wat voor een maat er in zit omdat ik mijn nek heb verdraait. maar stel dat het 90 is, moet ik dan niet maten groter kopen? of zijn de maten van sproeiers anders?

en is het handiger om dan een sproeier set te kopen of een paar losse?


wat is je setup?
 
Dus.
TECstar 25-5-2009 18:28 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitsko
[...]


wat is je setup?


Specificaties
Cilinder Origineel
Carburateur / brandstof Origineel
Uitlaat Origineel
Uitlaatdemper Origineel
Luchtfilter Origineel
Velgen Honda MBX velgen
Banden Origineel
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Thijsje 25-5-2009 18:57 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


Specificaties
Cilinder Origineel
Carburateur / brandstof Origineel
Uitlaat Origineel
Uitlaatdemper Origineel
Luchtfilter Origineel
Velgen Honda MBX velgen
Banden Origineel

originele banden.
zo die heeft weinig km gemaakt




bougie droog en zwart, hmm. zwart = kleinere bougie, droog = groter...

denk dat je toch maar voor wat kleinere sproeier moet gaan




als je brommer loopt, ga dan rijden. rijd hij goed, trekt overal goed enzo?
of heb je écht zo'n hm166.. van die trage dingen?



edit met dank aan pistko

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 25-5-2009 om 20:15 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
pitsko 25-5-2009 19:00 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

originele banden.
zo die heeft weinig km gemaakt




bougie droog en zwart, hmm. zwart = kleinere bougie, droog = groter...

denk dat je toch maar voor wat kleinere bougie moet gaan




als je brommer loopt, ga dan rijden. rijd hij goed, trekt overal goed enzo?
of heb je écht zo'n hm166.. van die trage dingen?


grotere bougie? laten we t maar op grotere sproeier houdenn

 
Dus.
faray 25-5-2009 19:18 Print reply
Posts: 70
tja uitlaat is onderhand ontgrenst, de carburateur is wel origineel, en de cilinder is nu 50 cc snel.

maar mijn vorige cilinder was ook een 50 cc snel, en daarbij was de sproeier wel goed, dees was wel erg versleten waardoor mijn topsnelheid met z'n 2e 40 was en alleen 70-75. ik weet niet of dit nuttige informatie is.

het rijden kan ik voorlopig niet proberen.

maar hoe zit het nou met dat aanlopen wel lukt en aankicken niet?
 
pitsko 25-5-2009 20:10 Print reply

Posts: 532
Als je een brommer aanloopt start hij sowiezo sneller en beter dan bij kicken. Dus dat zal het wel zijn. als hij afgesteld is kick je hem ook zo aan.

maar ik heb even gekeken, je hebt standaard carburateur, dit betekend dat er een 13mm Keihin opzit. de bougie is droog en zwart, dus grotere sproeier. Je moet dus even kijken welke er nu inzit. Er zal ongeveer tussen de 75 en 95 inzitten. Stel je hebt err 80 inzitten , koop dan 83,86 en 90 KEIHIN sproeier ( deze dus: )
http://bromfietsshop...hp&parentid=4169

stop eerst (bijv) 83 in, ga stukje rijden kijk naar bougie kleur en kijk vanuit daar veder of er een nog grotere of kleinere inmoet.



Dit bericht is gewijzigd door pitsko op 25-5-2009 om 20:13 uur.
 
Dus.
Thijsje 25-5-2009 20:13 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faray
tja uitlaat is onderhand ontgrenst, de carburateur is wel origineel, en de cilinder is nu 50 cc snel.

maar mijn vorige cilinder was ook een 50 cc snel, en daarbij was de sproeier wel goed, dees was wel erg versleten waardoor mijn topsnelheid met z'n 2e 40 was en alleen 70-75. ik weet niet of dit nuttige informatie is.

het rijden kan ik voorlopig niet proberen.

maar hoe zit het nou met dat aanlopen wel lukt en aankicken niet?


als er nu nieuwe cilinder opzit, is het onnuttig hoe je vorige cilinder was..
doch, echter, maar, etc. zeg je dattie versleten is, als een cilinder versleten is, zuipt hij vaak meer benzine, dus kans groot dat je sproeier gewoon kleiner moet..


@ vorige post, jah inderdaad, de sproeier moet kleiner dan de bougie, uiteraard. heb geedit




verder, zit het met aanlopen/kicken met het 'toerental' wat je berijkt met aanlopen en kicken..

aanlopen kun je hogere, en langer achterelkaar. kicken moet je zo donders rap trappen..
bij jou heeft hij aan aanlopen genoeg, en kicken juist te weinig.

KAN komen door de te grote sproeier.



waarom kan het rijden niet worden geprobeerd?




edit, @ pitsko, hierboven.
nee, hij moet kleinere sproeier, na mijn ervaring iig...
zwarte bougie = kleinere sproeier.
versleten cilinder -»verbruikt meer benzine (is grotere sproeier) nodig dan een nieuwere cilinder...

IK zou eerst kleinere sproeiers proberen..

maar de keus is aan jou


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 25-5-2009 om 20:14 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
rik hulkenberg 25-5-2009 20:15 Print reply

Posts: 10029
meestal een nieuwe cilinder is altijd zo'n imi ding
 
faray 25-5-2009 20:21 Print reply
Posts: 70
kan niet rijden omdat ik m'n nek verdraait heb, maar ik zal morgen eens de sproeier er uit halen en kijken welke maat het is. denk dat we dan wel kunnen bepalen of er een grotere of kleinere in moet
 

Dit topic is 3598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved