MH..Jurgen..RX |
22-5-2009 9:25 |
Posts: 337 |
van gewoon staal lijkt mij. ik heb ergens ooit eens iets gehoord over dat ze van gewoon staal hard staal maken door het te verhitten en weer laten afkoelen en dat proces een paar keer herhalen
mind me if i'm wrong
|
|
Dit bericht is geplaatst door MH..Jurgen..RX |
|
hggf |
22-5-2009 9:44 |
Posts: 1404 |
|
|
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers... |
|
Rs Dude. |
22-5-2009 10:12 |
Posts: 1426 |
je heb togh ook carbon schijven en blokken?????
|
|
|
|
hggf |
22-5-2009 10:16 |
Posts: 1404 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
je heb togh ook carbon schijven en blokken?????
die zijn van keramiek
|
|
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers... |
|
b0nes |
22-5-2009 10:18 |
Posts: 2058 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
je heb togh ook carbon schijven en blokken?????
klopt, maar dat is *** duur en het remt pas echt goed al is het spull gloeiend heet
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
22-5-2009 10:24 |
Posts: 17929 |
|
|
|
|
Garciyano |
22-5-2009 11:34 |
Posts: 616 |
ik doe voertuig techniek en weet uit ervaring dat autoremschijven van gietijzer zijn.
voor de brommer weet ik het niet zeker maar dat zou ook gietijzer kunnen wezen.
Mvg.
Edit: voor de motor heb je verschillende je hebt zo volledig van gietijzer maar je hebt ze ook met een gietijzer rem oppervlakte en een aluminium naaf.
Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 22-5-2009 om 11:35 uur.
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
rik hulkenberg |
22-5-2009 11:44 |
Posts: 10029 |
verharden moet je heel erg mee oppassen als je het te hard maakt breekt het zo kapot
|
|
|
|
jan-dx11 |
22-5-2009 12:18 |
Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MH..Jurgen..RX
van gewoon staal lijkt mij. ik heb ergens ooit eens iets gehoord over dat ze van gewoon staal hard staal maken door het te verhitten en weer laten afkoelen en dat proces een paar keer herhalen
mind me if i'm wrong
ja, klopt. hebben we het in de les bij geertsma al weken over, maar dat gaat wss kromtrekken.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hggf
http://forum.scooter...chijven-maken-68137/
Weet niet of je hier wat aan hebt?
jawel, al komt daar niet echt een duidelijk andwoord naar voren
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_brake
hier nog wat meer ervover:
http://www.matweb.co...4c4fbf0313e3cf96f674
spul kun je zo in staafvorm kopen, zaag je er een plakje vanaf, vorm eruit snijden, afdraaien, klaar
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 22-5-2009 om 10:49 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 22-5-2009 om 10:51 uur.
Ja, dat is idd wel wat, maar als ik een staaf van 300mm moet kopen, en dan nog een paar meter lang
Bovendien is een zaag al 2mm breed, afdraaien moet minstes een halve mm zijn. De schijf zelf is 3mm dik dus 50% matriaal verlies is ook al best pittig.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
verharden moet je heel erg mee oppassen als je het te hard maakt breekt het zo kapot
Dan moet je het laten ontlaten, dat zorgt er voor dat alle spaningen uit het matriaal trekken, ook wordt het iets taaier.
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
grasmaaier89 |
22-5-2009 12:25 |
|
timotechniek |
22-5-2009 12:36 |
Posts: 69 |
je moet als materiaal gebruiken: Gehard staal. slijt het minste hard, alleen je moet 't wel met laser/watersnijder doen. anders lukt 't niet. en je moet opletten dat alles precies tegenover elkaar staat. anders krijg je een schijf die niet in balans is en dan gaat deze op en neer in je remklauw.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
22-5-2009 13:17 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
Ja, dat is idd wel wat, maar als ik een staaf van 300mm moet kopen, en dan nog een paar meter lang
Bovendien is een zaag al 2mm breed, afdraaien moet minstes een halve mm zijn. De schijf zelf is 3mm dik dus 50% matriaal verlies is ook al best pittig.
dan maak je ze 4mm dik voordat je ze af gaat draaien?
en die staaf kun je ook 10 cm van kopen
|
|
|
|
rubbert |
22-5-2009 13:19 |
Posts: 8825 |
hier heb je wel wat aan denk:
http://www.derbi-clu...er=asc&start=125
onderaan, en gaat verder op de volgende pagina
oh, damn, zie nu dat je dat ook allemaal al gelezen hebt
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 22-5-2009 om 13:21 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
jan-dx11 |
22-5-2009 18:19 |
Posts: 4931 |
is ook zo. is ook al ff geleden btw
Maarrrrrrr
Quote: Oorspronkelijk gepost door: IzzY
veel schijven worden van chroom molybideen staal gemaakt, vaak met legering van mangaan, voor slijtvastheid, hardheid rond de 35 HRc
de reden waarom men vaak denkt dat de schijven gehard zijn is omdat het materiaal oppervlakte hardend is,
dit heb ik zelf ondervonden met het boren van die krengen, wanneer mijn boortje maar even bot werd begon het materiaal onder de boor uit te harden.
Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 22-5-2009 om 18:20 uur.
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
jan-dx11 |
22-5-2009 22:19 |
Posts: 4931 |
heeft iemand nog een leuk ontwerpje?
Het is natuurlijk voor mijn drd
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|