Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
ff of topic: Type: Lanz Bulldog D 9506 Bouwjaar 1951
Type motor: HR 8
Boring x slag: 225 x260
Cilinderinhoud: 10340 CC
Vermogen: 45 PK
Versnellingen: 6 ( Hoog / Laag gearing )
Snelheden: 3.3 tot 17 km/u (!)
Gewicht: 3260 KG
Inhoud koeling; 60 liter
en uiteraard 1 cylinder
pff, das niks
De beruchte Wärtsilä-Sulzer RTA96-C
Configuration
turbocharged two-stroke diesel engine
Cylinder bore
960 mm (37.79 inches)
Piston stroke
2500 mm (98.42 inches)
Displacement
1820 liters per cylinder (111,063 cubic inches)
Speed
92–102 rpm
Mean effective pressure
1.96 MPa @ full load, 1.37 MPa @ maximum efficiency (85% load)
Mean piston speed
8.5 m/s
Specific fuel consumption
171 g/(kW·h) (126 g/(bhp·h)) @ full load : 163 g/(kW·h) (120 g/(bhp·h)) @ maximum efficiency
Power
up to 6030 kW per cylinder, 36,180 to 84,420 kW (49,200 to 114,800 bhp) altogether
Power density
29.6 to 34.8 kW per tonne, 2301 tons for the 14 cylinder version
Amount of fuel injected in a single cycle of single piston
~160 g @ full load
Maar genoeg over mannelijke cilinders. Lijkt me toch niet de ontsteking, dan zou ie het op hogere toeren toch juist nog slechter moeten doen? Wat bedoel je precies met hij pakt niet goed op? Stotterd ie? Trekt ie gewoon sloom op, alsof de powerband pas heel laat begint? En zijn de kleppen goed gesteld?
|