Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probleem remklauw honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1117 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56721 - probleem remklauw honda mb
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 21-5-2009 11:13 Print topicpost

Posts: 1687
he mietjes

ik heb hier mn mb, met weinig tot zeer weinig druk op het voorrem systeem.

dit is al een jaar zo, maar aangezien ik nu al bijna 2keer achter op een auto zat geplakt, lijkt het mij toch wel verstandig hier wat aan te passen..
dit ook mede de hoge snelheid wat de bromfiets haalt

nu heb ik laast een poging gedaan alles te ontluchten, hele avond mee bezig geweest. eerst de pomp(dus bij de remhandle) ontlucht, die banjobout losdraaien , daarna naar onderen, bij de klauw ontlucht..

ik krijg er domweg géén voldoende druk op.
ik heb een wat oudere remkabel, die zal wat uitzetten, maar dit kan nooit zoveel zijn dat ik de remhendel helemaal tot het handvat door kan trekken...

de remolie was wel donker gekleurd, zegt dit iets over de 'kwaliteit van rempomp of klauw oid??



hoop op vele duidelijke reacties,


Bvd mathijs
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Banaan 21-5-2009 11:15 Print reply

Posts: 5725
Waarom draai je je banjobout los om te ontluchten?!
 
leonmt5 21-5-2009 11:19 Print reply

Posts: 799
zit er oude olie in?

remolie is bestendig tegen hoge temperaturen ( kookpunt rond 200-220 graden ). remolie trekt altijd vocht aan.
vocht en wat hebben een kookpunt van 100 graden.
wat gebeurt er als de rem warm word, dat gaat je remvloestof ietsjes koken en krijg je lucht in het systeem.
dat kan een oorzaak wezen.

dus gewoon het hele spul loshalen, goed schoonmaken en controleren op slijtage en dan met nieuwe vloestof opnieuw ontluchten.
wel nieuwe m8 koperringen gebruiken.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Thijsje 21-5-2009 11:20 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Waarom draai je je banjobout los om te ontluchten?!

daar blijft lucht inzitten, volgens college van mij...

die heeft dat zelf met honda motor gehad,, vandaar dat ik dit geprobeert heb..
maar geen resultaat...

daarna heel veel ontlucht met ontluchting nippel aan de klauw...


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Thijsje 21-5-2009 11:21 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
zit er oude olie in?

remolie is bestendig tegen hoge temperaturen ( kookpunt rond 200-220 graden ). remolie trekt altijd vocht aan.
vocht en wat hebben een kookpunt van 100 graden.
wat gebeurt er als de rem warm word, dat gaat je remvloestof ietsjes koken en krijg je lucht in het systeem.
dat kan een oorzaak wezen.

dus gewoon het hele spul loshalen, goed schoonmaken en controleren op slijtage en dan met nieuwe vloestof opnieuw ontluchten.
wel nieuwe m8 koperringen gebruiken.

zwart, dus lijkt me vrij oud ja..
zowarm word mn rem niet aangezien hij weinig druk heeft, al de hele tijd, rem ik het meest met mn achterwiel..



 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Banaan 21-5-2009 11:23 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

daar blijft lucht inzitten, volgens college van mij...

die heeft dat zelf met honda motor gehad,, vandaar dat ik dit geprobeert heb..
maar geen resultaat...

daarna heel veel ontlucht met ontluchting nippel aan de klauw...




Je moet allebei je banjobouten gewoon laten zitten, en dan gaan ontluchten, anders krijg je t nooit voor mekaar.

Heb je volgens de faq gedaan?

Je kan ook dit nog proberen:

ontluchtingsnippel open, slangetje op de nippel, en dan met zo'n spuitje van een of ander schoonmaakmiddel via dat slangetje alle lucht er uit zuigen. Net zolang totdat er olie uitkomt, dan moet de boel (als t goed is) goed ontlucht zijn.

Let wel op dat je het reservoir bij blijft vullen, anders kan je weer overnieuw beginnen
 
-Bassie- 21-5-2009 11:25 Print reply

Posts: 6617
reservoir vullen en dan remhendel een nacht met een tyrip in gedrukt houden is die ook hard
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Thijsje 21-5-2009 11:25 Print reply

Posts: 1687
heb gedaan op mn manier...

veel pompen, dus druk opbouwen. vasthouden halverwege, nippel losdraaien, hendel inknijpen en vasthouden, nippel dichtdraaien.

en nu weer overnieuw, pompen etc etc etc

maar ik vervang zaterdag oid wel het hele remsysteem. ff goed doorspuiten etc.


de zwarte kleur van de olie, wat verklaart dat?


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Elco 21-5-2009 11:27 Print reply
Posts: 4527
Als je al niet eens fatsoenlijk een vraag kan stellen/beginnen

wat doe je hier op dit forum dan?
 
Thijsje 21-5-2009 11:27 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
reservoir vullen en dan remhendel een nacht met een tyrip in gedrukt houden is die ook hard

proberen waard

dan loopt de olie langzaam aan naar beneden? of komt de lucht vanzelf omhoog ofzo...
want luchtberlletjes willen altyd omhoog....


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
-Bassie- 21-5-2009 11:28 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
heb gedaan op mn manier...

veel pompen, dus druk opbouwen. vasthouden halverwege, nippel losdraaien, hendel inknijpen en vasthouden, nippel dichtdraaien.

en nu weer overnieuw, pompen etc etc etc

maar ik vervang zaterdag oid wel het hele remsysteem. ff goed doorspuiten etc.


de zwarte kleur van de olie, wat verklaart dat?





zwarte vloeistof betekend dat het oude remvloeistof is.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Thijsje 21-5-2009 11:29 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Elco
Als je al niet eens fatsoenlijk een vraag kan stellen/beginnen

wat doe je hier op dit forum dan?

ga weg, als je niets nuttigs te melden hebt...
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
thunderbird - Forum en Sales Moderator 21-5-2009 11:38 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Elco
Als je al niet eens fatsoenlijk een vraag kan stellen/beginnen

wat doe je hier op dit forum dan?


ga weg, als je niets nuttigs te melden hebt...

ontopic beide..

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 21-5-2009 om 11:39 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Maeddy 21-5-2009 11:39 Print reply

Posts: 1059
Mijn manier van remmen ontluchten, werkt perfect .

Stap 1: Doe een slang aan je ontluchtingsnippel.
Stap 2: Druk de slang in een leeg potje.
Stap 3: Gooi wat remolie in het potje zodat de slang onder het vloeistofniveau zit.
Stap 4: Draai je olieresevoir open en vul dit aan.
Stap 5: Draai de ontluchtingsnippel open
Stap 6: Knijp je hendel aan, laat hem weer los, knijp hem weer aan en laat hem weer los enzovoort. Houd voortdurend je oliepijl in de gaten, en als dit te laag is ga je weer bijvullen.
Stap 7: Als er geen lucht meer uit het slangetje komt, draai dan je ontluchtingsnippel dicht.
Stap 8: Ga door met pompen en blijf je olieniveau in de gaten houden. Je ziet nu belletjes uit het resevoir komen.
Stap 9: Als je geen belletjes meer ziet komen uit je resevoir, vul het dan nog een maal aan, en sluit het resevoir af.

Je rem is nu ontlucht en hij remt als de ziekte.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
RoelTrachsler 22-5-2009 0:58 Print reply
Posts: 141
Ik zou eerst maar even je remvloeistof verversen, anders blijf je bezig.
 
rik hulkenberg 22-5-2009 1:36 Print reply

Posts: 10029
ik vermoed dat de rubberen ring op de remzuiger van de rempomp kapot is
ja heb hetzelfde probleem
haal hem eens los door remhendel eraf te schroeven dan dat rubberen hoedje eraf wippen.
segerring eruit halen en remzuiger eruit laten glijden

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 22-5-2009 om 1:38 uur.
 

Dit topic is 6006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved