Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #56706 - ring uitlaat los ofzo??
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1965 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Thijsje |
20-5-2009 15:43 |
Posts: 1687 |
ik vind je vraagstelling enzo beetje wazig
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
marjo |
20-5-2009 15:51 |
Posts: 1211 |
Oh sorry, zal het hier beter proberen.
Verhaal van bergrenzen en dat begrenzing er nu weer af is lijkt me vrij duidelijk.
Nu is mijn vraag:
Hoe kan het dat hij nu ineens weer 65 rijd, terwijl hij ongeveer 400 km geleden begrensd is.
Waar zit de varioring bij de scooter, zodat ik daarnaar kan kijken of die los zit ofzo.
Kan het trillen, en het vreemde geluid komen van die evt. losse varioring, of iets anders dus?
Eigluk 3 vragen.
|
|
|
|
Thijsje |
20-5-2009 16:36 |
Posts: 1687 |
pfuu vario rommel zelf heb ik geen verstand van...
intereseert me ook bar weinig.
maargoed, als je op je scooter zit, aan de linkerkant zit een grote kap. demonteer deze.
ga er dan voro zitten, en zie je aan je linkerkant 2 schijven zitten, waar een vsnaar tussen loopt.
de voorste schijf moet je loshalen, als je deze gedemonteerd hebt, zul je de varioring zien. deze ook weghalen, en de voorste varioschijf weer monteren, goed vastdraaien.
nu heb je je varioring verwijdert (je weet nu dus ook warrie zit)
verder of dat trillen door loszittende varioschijfen oid komt zou ik niet weten.
ff kap eraf draaien, en speling checken..
correct me if i'm wrong...
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Maup |
20-5-2009 16:43 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
pfuu vario rommel zelf heb ik geen verstand van...
intereseert me ook bar weinig.
maargoed, als je op je scooter zit, aan de linkerkant zit een grote kap. demonteer deze.
ga er dan voro zitten, en zie je aan je linkerkant 2 schijven zitten, waar een vsnaar tussen loopt.
de voorste schijf moet je loshalen, als je deze gedemonteerd hebt, zul je de varioring zien. deze ook weghalen, en de voorste varioschijf weer monteren, goed vastdraaien.
nu heb je je varioring verwijdert (je weet nu dus ook warrie zit)
verder of dat trillen door loszittende varioschijfen oid komt zou ik niet weten.
ff kap eraf draaien, en speling checken..
correct me if i'm wrong...
ze wil juist weer minder snel (ten minste dat neem ik aan) dan moet je niet je varioring eruit halen. Ook kan het niet zo zijn dat, doordat je varioring los zit, je harder gaat.
Je varioring zit namelijk tussen twee helften van je vario, de ring zorgt ervoor dat je niet helemaal naar elkaar toe kunnen. als je varioring los zou zitten (lijkt me opzich al vaag) kan het nooit zo zijn dat de twee delen van je vario dichter naar elkaar toe kunnen waardoor je harder gaat.
het trillen kan er ook niet door komen want de "ring" is meer een soort bus die precies om de as heen past.
Wat het dan wel is?? tja, misschien die prop in je uitlaat die los zit oid.
Dit bericht is gewijzigd door maup op 20-5-2009 om 16:44 uur.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
marjo |
20-5-2009 17:09 |
Posts: 1211 |
Bedankt voor de reacties.
Sneller maakt me opzich niet zoveel uit, want dit is wel heeeel erg saai zo.
Beetje vreemd dan dat hij toch sneller gaat.
Wat ik in de tijd tussen de begrenzing en nu heb gedaan aan de scooter is uitlaat eraf gehad en gespoten. Zal ff goed kijken hoe hij nu bevestigd is.
Ook had hij kuren. Na ong 3 km sloeg hij af, en niet weer aan. Na een halfuur ofzo weer wel. Heb toen carb heel goed schoongemaakt en sproeiers goed doorgespoten. Toen was het probleem verholpen.
Hierna is dit probleem ongeveer gekomen.
|
|
|
|
Thijsje |
20-5-2009 17:15 |
Posts: 1687 |
kans is dus dat de carb niet functioneerde naar behoren.
ergens een vuiltje zodat hij het optimale mengsel niet kreeg.
dit werd van kwaad naar erger, totdat hij na 3km afsloeg...
nu je de carb schoongemaakt heb, zijn alle problemen verholpen..
dit is wat ik vermoed
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
marjo |
20-5-2009 17:21 |
Posts: 1211 |
Ja, hij liep vervolgens als een zonnetje, maar nu ook nog wel behalve als ik boven de 55 km/h ga rijden. Dan begint hij dus te trillen en vreemde geluiden te maken, wat voor het begrenzen dus nooit het probleem was, ook niet bij 82 km/h
|
|
|
|
marjo |
20-5-2009 18:22 |
Posts: 1211 |
Maar kan het ook aan die uitlaat liggen ofzo?
|
|
|
|
Arjantje |
20-5-2009 18:40 |
Posts: 31 |
Misschies is de prop in de uitlaat los geschoten, dan wil die harder maar loopt ie uiteindelijk tegen de variobegrenzing, de snaar kan niet verder omhoog. Dus gaat ie meer toeren draaien, in een zeg maar te lichte tandwielverhouding, dit resulteert in overtoeren. Meestal herken je dit aan fluittoon, en de scooter trilt nogal.
Dus of uitlaatbegrenzing er weer in, of varioring eruit.
Dit bericht is gewijzigd door Arjantje op 20-5-2009 om 18:42 uur.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
20-5-2009 19:28 |
Posts: 10029 |
eerste waar ik na zou kijken is de begrenzer in de uitlaat
dat trillen kan komen door een te arm mengsel omdat de begrenzing er eventueel is uitgetrilt
|
|
|
|
marjo |
21-5-2009 17:02 |
Posts: 1211 |
Ok, ga er vanavond even naar kijken. Zit die prop in de bocht van de uitlaat? en is het schadelijk voor scooter als ik er mee door rijd (wat ik dus al ff heb gedaan)?
|
|
|
|
rik hulkenberg |
22-5-2009 1:40 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marjo
Ok, ga er vanavond even naar kijken. Zit die prop in de bocht van de uitlaat? en is het schadelijk voor scooter als ik er mee door rijd (wat ik dus al ff heb gedaan)?
kan uiteindelijk wel schadelijk zijn ja te arm mengsel
|
|
|
|
Dit topic is 1965 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|