Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Paar vraagjes Rieju RS2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 980 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #56688 - Paar vraagjes Rieju RS2
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drumsan 19-5-2009 18:18 Print topicpost

Posts: 1223
Hoi, ik heb sinds gisteren een Rieju RS2, hij heeft echter een paar minpuntjes.

Allereerst de zijstandaard, deze staat heel erg schuin en als hij nog een paar milimeter schuiner gaat valt ie om. Er is een heel klein sutkje van de montageplaat aan het frame gescheurd. Iemand die dit probleem ook heeft want ik zie op heel veel foto's dat ze ook heel erg schuin op de standaard staan.

Dan nog de startmotor, toen ik hem kocht zei die jongen dat de accu zwak was en dat hij het na een tijdje rijden het wel doet. Dat klopt, maar hij slaat niet aan. Hij maakt namelijk wel het geluid alsof ie start maar op de een of andere manier slaat hij niet aan.

Dan nog iets, ik ben een heel klein beetje beduveld, want ik heb 3x gevraagd of je gewoon euro 95 moest tanken en de olie in een apart reservoir moest doen. Ja, dat was het geval volgens hem. Nu wil het geval dat hij mij, toen ik al onderweg naar huis was, mij een smsje gestuurd heeft waarin hij zegt in de war te zijn met zijn andere scooter en dat er toch brommermix in moet. Lekker dan. Maar hij zei dat het oliepompje er wel in zat en dat hij alleen aangesloten moest worden. Hoe doe ik dat? en waar gaat de olie heen? gaat hij eerst naar het benzinekraantje? waar moet ik het op aansluiten?

En er zaten geen knipperlichten bij, wel de aansluitingen. Ik neem aan dat ik ze er dan gewoon op kan zetten?

Gr Sander
 

Maeddy 19-5-2009 18:46 Print reply

Posts: 1059
Je oliepompje zet rechtsbovenin van je rechter carterhelft.

Stap 1: haal het kapje eraf.
Stap 2: De slang van je olieresevoir naar je oliepomp moet op het grote ventiel.
Stap 3: De slang van je oliepomp naar je carburatie moet op het kleine ventiel.
Stap 4: Laat de motor lopen en draai het moertje tussen de beide ventielen eruit totdat er olie uit komt lopen.
Stap 5: Draai het boutje er weer in.
Stap 6: Check of er blauwe rook uit je uitlaat komt, zo niet, dan krijgt je motor geen olie en moet je mieters rap je brommer uit doen.

Enniewee, als dat oliepompje er wel op zit maar niet is gebruikt, is de kans groot dat hij kapot is omdat het zeer slecht voor die dingen is als ze droog lopen.

P.s. ik weet niet zeker of het zo honderd procent goed is. Tijdje geleden dat ik dit gedaan heb.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 19-5-2009 om 18:46 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Tobias Verhoef 19-5-2009 18:46 Print reply

Posts: 1832
volgens mij ben je keihard genaaid
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Drumsan 19-5-2009 23:09 Print reply

Posts: 1223
en hoe kom ik erachter of het oliepompje nog goed is???
enneh regelt hij automatisch de hoeveelheid motorolie hij doorgeeft?
 
Maeddy 20-5-2009 17:52 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
en hoe kom ik erachter of het oliepompje nog goed is???
enneh regelt hij automatisch de hoeveelheid motorolie hij doorgeeft?


Ja, je oliepompje regelt automatisch de hoeveelheid olie die hij aan je carburateur geeft.

Als je merkt dat je oliepompje het niet meer doet, dan is het te laat, en kan je cilinder/zuiger kapot gaan.

Ik heb laatst wel mijn eigen oliepompje vervangen door een andere omdat die olie eruit gooide. Kijk, ik heb het dus gewoon gedaan zoals ik hierboven beschreven heb.
Als er na het ontluchten van je oliepomp geen blauwe rook uit de uitlaat komt, dan weet je in ieder geval zeker dat hij niet mengt, en dat hij puur op benzine loopt. Er moet dus blauwe rook uit je uitlaat komen. Op pure benzine lopen is erg slecht, dus dan moet je de oliepomp afsluiten en kijken naar een nieuwe, of zelf gaan mengen.

Wat je ook kan doen is gewoon die oliepomp er even afhalen en vragen aan de lokale bromboer of hij het nog doet natuurlijk. Dan weet je zeker dat je veilig zit.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 20-5-2009 om 17:53 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Torque 20-5-2009 17:57 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
en hoe kom ik erachter of het oliepompje nog goed is???
enneh regelt hij automatisch de hoeveelheid motorolie hij doorgeeft?


je meot een gaskabel met een splitter hebben,
1 kabel gaat er dan naar je carb, en 1 naar je pomp.
hij regelt het dus niet zelf!

Dit bericht is gewijzigd door Torque op 20-5-2009 om 17:57 uur.
 
gaat ie dat zeggen
Maeddy 20-5-2009 17:58 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
[...]


je meot een gaskabel met een splitter hebben,
1 kabel gaat er dan naar je carb, en 1 naar je pomp.
hij regelt het dus niet zelf!

Dit bericht is gewijzigd door Torque op 20-5-2009 om 17:57 uur.


Juist, dat had ik er nog bij moeten zeggen. danku
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Torque 20-5-2009 17:59 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Juist, dat had ik er nog bij moeten zeggen. danku


niet geheel onbelangrijk..
 
gaat ie dat zeggen
Drumsan 21-5-2009 0:39 Print reply

Posts: 1223
Oke, bedankt voor de tips!!

De startmotor wee ik al; dit ligt gewoon aan de bougie, die moet ik even schoonmaken

Iemand nog tips voor de standaart? wat zou het kosten om te laten lassen? ik zie wel dat het een bekend rs2 probleem is want bijna iedere rs2 op marktplaats staat ook zo idioot schuin met een blok hout onder de standaart
 
Convergence 21-5-2009 2:41 Print reply

Posts: 2192
Ik heb nog wel een oliepomp + alle tandwieletjes ervoor liggen. Als je er bij belang bij hebt gewoon even inboxje doen. je moet dan alleen nog 2 borgclipjes ervoor halen voor 50 cent kan je tegenover mijn huis gewoon kopen.
 
Project 2010 zie project Snowhite
ChielTZR 21-5-2009 12:28 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Oke, bedankt voor de tips!!

De startmotor wee ik al; dit ligt gewoon aan de bougie, die moet ik even schoonmaken

Iemand nog tips voor de standaart? wat zou het kosten om te laten lassen? ik zie wel dat het een bekend rs2 probleem is want bijna iedere rs2 op marktplaats staat ook zo idioot schuin met een blok hout onder de standaart


Standaard lassen is niet zo idioot duur, denk als je een bekende vraagt dat ie het zelfs wel gratis fixt.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
cnorretje 21-5-2009 12:48 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
en hoe kom ik erachter of het oliepompje nog goed is???
enneh regelt hij automatisch de hoeveelheid motorolie hij doorgeeft?

heb je er al mee gereden?
 

Dit topic is 2307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved