Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR ideeën opdoen voor tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1017 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56667 - NSR ideeën opdoen voor tuning
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3524 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Twizz 19-5-2009 19:26 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


NOEM JY 11K OVERTOEREN?!!!!!!!!!!!!

haha
das dus egt TOTAAL niet overtoeren vind ik
is juist best netjes

[...]


helpt niks...hoevaak moet dat nog gezegt worden?
tenzij je het leuk vind met een 50cc om de 5 sec te schakelen...




Zucht, als hij tegen het eind van de uitlaat aanloopt wel....... is dat nou zo moeilijk om te snappen?

Punt is, ik wil net iets harder(wat door zwaarder vertanden dus makkelijk kan) maar wil wel goeie trekkracht behouden, dit doe ik dan door een 6bak erin te bouwen, en indd de 6de versnelling te gebruiken waar die voor is: rustig op top rijden.

Het is dus niet de 6bak die ervoor zorgt dat ik een hogere top krijg, maar de zwaardere vertanding. De 6bak zorgt er alleen voor dat ik makkelijker bepaalde snelheden kan rijden en toch goed weg kan komen, en goeie trekkracht behoud.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daaaan
[...]


wat betekent dat? 1:1 en 1:0.88?


Dat is zeg maar dat als er 100 rondjes aan het ene tandwiel worden gemaakt(in 1 minuut bijvoorbeeld), dat het andere tandwiel dan 88 keer ronddraait in diezelfde tijd.


Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 19-5-2009 om 19:26 uur.
 
houw ns op!
Thijsje 19-5-2009 19:28 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


6bak, zoals nu al 100x gezegd, helpt niks aan je top (en is naar mijn smaak kut op (ongetunde)50cc bij honda)


andre koppeling voel je ook geen verschil bij een (ongetunde)50cc


alleen grotere carb helpt als je 50 wilt houden

miss evt ook een powerfiltertje
word het geluid wel feller/harder, maar als je hem goed afstelt haal je der miss 5km/u hogere top mee
zuipt wel meer
dus of het het waard is?

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 18-5-2009 om 22:40 uur.

heb zelf 6 bak in mn mb, met ongetunede 50cc. wel erg snelle 50 maar toch, liep zeer, zeer fijn.


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
TECstar 19-5-2009 20:22 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

heb zelf 6 bak in mn mb, met ongetunede 50cc. wel erg snelle 50 maar toch, liep zeer, zeer fijn.




je zegt het zelf, 50snel
is niet normale 50

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

Zucht, als hij tegen het eind van de uitlaat aanloopt wel....... is dat nou zo moeilijk om te snappen?


oké leg dan uit wat je met die zin bedoelt
want wat ik er van maak, heb je op top dus 11k toeren
en das lang geen overtoeren
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Sypie_Honda 19-5-2009 20:30 Print reply

Posts: 13830
hoe kan jij dat nu zeggen dan?

bij een trekker is 3000 rpm overtoeren, maar bij een GP motorfiets is 19000 rpm overtoeren.

om maar even een voorbeeltje te noemen dat het bij elke motor anders is.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
TECstar 19-5-2009 20:49 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
hoe kan jij dat nu zeggen dan?

bij een trekker is 3000 rpm overtoeren, maar bij een GP motorfiets is 19000 rpm overtoeren.

om maar even een voorbeeltje te noemen dat het bij elke motor anders is.


hondablok met ori cilinder = hondablok met ori cilinder


 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Twizz 19-5-2009 21:17 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


hondablok met ori cilinder = hondablok met ori cilinder



Ik heb volgens mij toch echt wel ergens genoemd gehad dat de gehele brommer uit GE2 onderdelen bestaat(muv de velgen, die zijn zelfs GE3, maar dat maakt voor geschwindigkeit niks uit)

Maar met die zin bedoel ik(en ik nam aan dat het met het voorbeeldje dat ik vergelijk met eerste versnelling wel duidelijk zou zijn) dat 11k de max is, hoe licht ik m ook vertand. En aangezien ik met half gas al 9500 toeren ga

Oftewel, ik denk dat hij met de 4bak zelfs vtw 16 nog wel zou trekken, alleen dan misschien neit meer met wind tegen, en hij zal wss stukken minder trekken. En dat los ik dan weer op door een 6bak erop te doen.

Snap je het nu??
 
houw ns op!
TECstar 19-5-2009 23:03 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

Ik heb volgens mij toch echt wel ergens genoemd gehad dat de gehele brommer uit GE2 onderdelen bestaat(muv de velgen, die zijn zelfs GE3, maar dat maakt voor geschwindigkeit niks uit)

Maar met die zin bedoel ik(en ik nam aan dat het met het voorbeeldje dat ik vergelijk met eerste versnelling wel duidelijk zou zijn) dat 11k de max is, hoe licht ik m ook vertand. En aangezien ik met half gas al 9500 toeren ga

Oftewel, ik denk dat hij met de 4bak zelfs vtw 16 nog wel zou trekken, alleen dan misschien neit meer met wind tegen, en hij zal wss stukken minder trekken. En dat los ik dan weer op door een 6bak erop te doen.

Snap je het nu??


ja
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Twizz 26-5-2009 21:35 Print reply

Posts: 851
SPOEDJE:
ik heb dus met een gespronge zuigerveer helaas ff doorgereden. mijn cil was aan gort. Nu heb ik dus een nieuwe cil nodig. om hier geen nieuw topic over te hoeven maken en omdat 70cc ook aan bod komt(wat in principe ook tuning is dus) zet ik het hier maar neer:


Welke cilinder kan ik het beste pakken qua prijs kwaliteit(maar ook een beetje bij nadenken dat ik mijn geldniveau in de gaten moet houden)
voor nsr:
50cc speedline 100 euro
70cc speedline 80 euro
70cc malossi 160 euro (hier weet ik van dat het gietijzer is)
50cc eurocilindro/athena 180 euro
70cc athena 160 euro
70cc kaio 85 euro
50cc dmp 90 euro
70cc dmp 120 euro
70cc parmakit 145 euro

?

Het liefst heb ik een hoonbare cilinder, die lang meegaat.



ik wil de cil nog voor morgen bestellen duzzz..



dit was er al gepost in het KVT
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

parmakut is wel leuk.
geen dmp dat is rommel
anders malossie gietijzer



Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 26-5-2009 om 21:36 uur.
 
houw ns op!
NSR-Brian 26-5-2009 21:41 Print reply

Posts: 364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

Jij quote op mijn post neem ik aan?
iig dank voor de post:P


owjah ik doe geen 20mm want ik wil m graag zuinig houden

en ik heb nu gewoon ge2 uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 26-5-2009 om 21:39 uur.


haha die was idd voor jou bedoeltxD oops

maar k zou ook voor een andere uitlaat kijken want volgens mij knijpt hij hem wel op een 70 cc (t kan ook zijn als ik het fout heb)
 
Twizz 26-5-2009 21:43 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-Brian
[...]


haha die was idd voor jou bedoeltxD oops

maar k zou ook voor een andere uitlaat kijken want volgens mij knijpt hij hem wel op een 70 cc (t kan ook zijn als ik het fout heb)

oke, maar desondanks zou jij voor de 70mal gaan?
 
houw ns op!
NSR-Brian 26-5-2009 21:49 Print reply

Posts: 364
mm ik heb ook met de ori 166 carb geredn en dat ging gwn helemaal goed!. k weet aleen niet wat de orginele uitlaat erop doet. mischien iemand op het forum ervaring ermee?

ff 2 filmpies voor je opgezocht van 70 mal+12 mm carb. wel weer met andere uitlaten

http://www.youtube.com/watch?v=TvqJ1z_7j8o

http://www.youtube.com/watch?v=JyOqUQJbryo

Dit bericht is gewijzigd door NSR-Brian op 26-5-2009 om 22:00 uur.
 
De Schout 26-5-2009 22:01 Print reply
Posts: 5327
met ori pijp word een 70malossi redelijk warm. pijp word ook belachelijk heet, brand wel mooi zuiver. . . eerste paar km zet je alles blauw

niet echt een aanrader als je het mij vraagt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Twizz 26-5-2009 22:08 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
met ori pijp word een 70malossi redelijk warm. pijp word ook belachelijk heet, brand wel mooi zuiver. . . eerste paar km zet je alles blauw

niet echt een aanrader als je het mij vraagt.

ge2 ja?
 
houw ns op!
Twizz 26-5-2009 22:51 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

ge2 ja?

Sorry, maar ff een kick, omdat de tijd nu begint te dringen:P


Even uitbreiden:
Gaat malossi 70cc op een GE2 belgische NSR uitlaat?

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 26-5-2009 om 22:52 uur.
 
houw ns op!
De Schout 26-5-2009 22:52 Print reply
Posts: 5327
ori pijp=ge2 pijp.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 3524 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved