Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #56667 - NSR ideeën opdoen voor tuning
|
Pagina 3 van 5
|
Dit topic is 3501 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
ikkejw |
18-5-2009 22:31 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
de 6bak van MTX-80 (ot) is de laatste versnelling 1:1. met zo'n bak zou je dus wel degelijk iets harder gaan
correctie, de 5 is 1:1.
de 6 is 1:0.88, dikke overdrive dus.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
TECstar |
18-5-2009 22:34 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]
LASER demper
hou maar op
dan krijg je nooit een zacht geluid
laser geeft ALTIJD een TERING HERRIE!
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Twizz |
18-5-2009 22:36 |
Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
hou maar op
dan krijg je nooit een zacht geluid
laser geeft ALTIJD een TERING HERRIE!
Jup, en die krijg je dus ook nooit fatsoenlijk op een NSR gemonteerd. was nie serieus bedoelt
Maar zoals ik al zei: 6bak, 4plaats koppeling(met 4plaats koppeling kun je toch ook rustiger/fijner wegrijden?). dan ben ik voor 90 euro klaar
En dan zie ik later evt nog wel.
|
|
houw ns op! |
|
TECstar |
18-5-2009 22:39 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]
Jup, en die krijg je dus ook nooit fatsoenlijk op een NSR gemonteerd. was nie serieus bedoelt
Maar zoals ik al zei: 6bak, 4plaats koppeling(met 4plaats koppeling kun je toch ook rustiger/fijner wegrijden?). dan ben ik voor 90 euro klaar
En dan zie ik later evt nog wel.
6bak, zoals nu al 100x gezegd, helpt niks aan je top (en is naar mijn smaak kut op (ongetunde)50cc bij honda)
andre koppeling voel je ook geen verschil bij een (ongetunde)50cc
alleen grotere carb helpt als je 50 wilt houden
miss evt ook een powerfiltertje
word het geluid wel feller/harder, maar als je hem goed afstelt haal je der miss 5km/u hogere top mee
zuipt wel meer
dus of het het waard is?
Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 18-5-2009 om 22:40 uur.
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Twizz |
18-5-2009 22:40 |
Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
6bak, zoals nu al 100x gezegd, helpt niks aan je top (en is naar mijn smaak kut op (ongetunde)50cc bij honda)
andre koppeling voel je ook geen verschil bij een (ongetunde)50cc
Het gaat me vooral om harder optrekken. Ik heb overtoeren, dus ik kan hem nog wat harder laten rijden(ik denk dat 80 égte km/u wel te halen moet zijn) en dan met die 6bak moet hij dus wel lekker optrekken.
(bijna 700 posts )
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 18-5-2009 om 22:44 uur.
|
|
houw ns op! |
|
TECstar |
18-5-2009 22:44 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]
Het gaat me vooral om harder optrekken. Ik heb overtoeren, dus ik kan hem nog wat harder laten rijden(ik denk dat 80 égte km/u wel te halen moet zijn) en dan met die 6bak moet hij dus wel lekker optrekken.
(bijna 700 posts )
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 18-5-2009 om 22:44 uur.
zwaarder vertanden dan
6bak helpt niks/weinig aan je overtoeren
vertand hem 15-45 (std)
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Twizz |
18-5-2009 22:46 |
Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
zwaarder vertanden dan
6bak helpt niks/weinig aan je overtoeren
vertand hem 15-45 (std)
Ja zwaarder vertanden ja.
Indd vtw 15, dacht ik ook aan, misschien 16, als hij dat nog trekt.
Gaat morgen nieuwe achterband op+ ketting+tandwielenset, en dan volgende week zal ik het blok ff eraf halen en door mijn neef de nieuwe bak erin zetten(want die heeft verstand van honda, ik heb nu pas 2 weken ervaring met (deze) honda)
|
|
houw ns op! |
|
popiv |
18-5-2009 22:49 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
groter vertanden achter / kleiner voor
uh nee, dan maakt hij nog meer overtoeren,
meer tanden voor/minder achter
|
|
Smoking can reveal hidden lasertraps |
|
Twizz |
19-5-2009 14:44 |
Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]
uh nee, dan maakt hij nog meer overtoeren,
meer tanden voor/minder achter
Zwaarder vertanden dus
Maar hoeveel kost een GE2 cil tunen? wat kun je er aan veranderen?
|
|
houw ns op! |
|
De Schout |
19-5-2009 15:01 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]
Mooi, maar heb je heel toevallig misschien nog n filmpje van hoe die klonk? Want ik ben in de periode in mn leven aangekome dat ik me aan de snelheid houd( die auto's mogen rijden dan, in een dorp rijd ik bijvoorbeeld gwoon 50(op de teller 55-60) en op de wegen tusse de dorpen in 80 en als ik ooit alleen ben wil ik wel ff lekker door kunnen trekke als ik zin heb ) en dat ik niet teveel lawaai wil maken(ook gewoon lekker 'rustig' kan rijden)
Snappie?
dat was nog voor het telefoons met camera tijdperk maar was tot de 7.5/8k super stil. net een ori brommer. daarna begon je em wel te horen, maar zeker geen hard geluid. heb nu nog die zelfde pijp @ andere cilinder, als je wilt weten hoe het klinkt kom je maar een keer af
edit: code
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 19-5-2009 om 15:02 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Twizz |
19-5-2009 15:36 |
Posts: 851 |
|
|
houw ns op! |
|
NSR2 Chauffeur |
19-5-2009 16:26 |
Posts: 703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]
Het gaat me vooral om harder optrekken. Ik heb overtoeren, dus ik kan hem nog wat harder laten rijden(ik denk dat 80 égte km/u wel te halen moet zijn) en dan met die 6bak moet hij dus wel lekker optrekken.
(bijna 700 posts )
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 18-5-2009 om 22:44 uur.
Wat noem je overtoeren dan? Hij moet in de 4e bijna even veel toeren maken dan in de 3e, is dat het geval, dan rij je op je top. Het moet niet zijn dat hij in de 4e 1000 toeren minder maakt!
|
|
|
|
Twizz |
19-5-2009 17:35 |
Posts: 851 |
Om het zo te zeggen: ik rijd tegen de uitlaat aan, snap je? Tegen het eind van de powerband.
op 10500-11000 houd de uitlaat wel egt op(best wel diepe valkuil, zelfs in de 1 kom je niet verder dan 12k) dus dat noem ik best overtoeren
(het maakt niet uit of ik wind mee of wind tegen heb, ik trek hem op de teller áltijd door tot tegen de 80(als ik wil, meestal houd ik gas in zodatie op 9500 toeren zo lekker rond de 70 rij, dan heb ik half gas ongeveer), enkel in de slipstream van een vrachtwagen gaat het wijzertje naar de 82 toe)
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 19-5-2009 om 17:38 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 19-5-2009 om 19:30 uur.
|
|
houw ns op! |
|
TECstar |
19-5-2009 19:08 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Om het zo te zeggen: ik rijd tegen de uitlaat aan, snap je?
op 10500-11000 houd de uitlaat wel egt op(best wel diepe valkuil, zelfs in de 1 kom je niet verder dan 12k) dus dat noem ik best overtoeren
(het maakt niet uit of ik wind mee of wind tegen heb, ik trek hem op de teller áltijd door tot tegen de 80(als ik wil, meestal houd ik gas in zodatie op 9500 toeren zo lekker rond de 70 rij, dan heb ik half gas ongeveer), enkel in de slipstream van een vrachtwagen gaat het wijzertje naar de 82 toe)
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 19-5-2009 om 17:38 uur.
NOEM JY 11K OVERTOEREN?!!!!!!!!!!!!
haha
das dus egt TOTAAL niet overtoeren vind ik
is juist best netjes
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizzen door mijn neef de nieuwe bak erin zetten
helpt niks...hoevaak moet dat nog gezegt worden?
tenzij je het leuk vind met een 50cc om de 5 sec te schakelen...
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Daaaan |
19-5-2009 19:10 |
Posts: 225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
correctie, de 5 is 1:1.
de 6 is 1:0.88, dikke overdrive dus.
wat betekent dat? 1:1 en 1:0.88?
|
|
|
|
Dit topic is 3501 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 5
|
|