Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR ideeën opdoen voor tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56667 - NSR ideeën opdoen voor tuning
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Twizz 18-5-2009 18:53 Print topicpost

Posts: 851
Hee
ik heb een NSR-I met de complete GE2 setup (maar wel met 12mm carb)
Hij loopt erg mooi, is lekker stil(mooi geluidje!)

Hiermee looptie ook best goed 80 (met overtoeren toch wel)

Toch wil ik wat meer pit, wat kan ik het beste doen om m wat feller/harder te laten lopen?

Gr Erik
 
houw ns op!

koetjeboe91 18-5-2009 19:00 Print reply

Posts: 2096
dan zul je bezich moeten gaan met vertanding. maar als je echt zeer hard wilt optrekken zul je toch bij de 70cc komen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
banus19 18-5-2009 19:02 Print reply

Posts: 425
een 6bak kopen, kan je ook harder mee.
 
Honda's are like: Rawr
TECstar 18-5-2009 19:02 Print reply

Posts: 4664
80?

lijkt me btj overdreven maar goed

grotere cilinder
grotere carb
groter vertanden achter / kleiner voor

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
een 6bak kopen, kan je ook harder mee.


uhh..nee

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 18-5-2009 om 19:03 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Ozz 18-5-2009 19:07 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
uhh..nee


Euhm ja, een Km of 15....


IK heb pas geleden een 70cc Malossie er op gezet.
20mm Mikuni carb.
twv 14/42.
Techno Uitlaatje.
4bak
Ben er zelf erg tevreden over, tik de 115 op de teller,

Trekt als een beest ^^ (voor mijn gevoel tenminste glij steeds net niet naar achteren)

Succes ermee^^
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
TECstar 18-5-2009 19:09 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
IK heb pas geleden een 70cc Malossie er op gezet.
20mm Mikuni carb.
twv 14/42.
Techno Uitlaatje.
4bak
Ben er zelf erg tevreden over, tik de 115 op de teller,

Trekt als een beest ^^ (voor mijn gevoel tenminste glij steeds net niet naar achteren)

Succes ermee^^


waaaa
zowiezo techno uitlaat is kut

ik begon met een techno uitlaat, toen kocht ik een metrakit, had zowiezo al een hogere top (5km/u, maar tog) en trok sneller weg
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
NSR2 Chauffeur 18-5-2009 19:21 Print reply

Posts: 703
Ontsteking vervroegen, scheelt best op top! Zorg dat hij in de 4e versnelling ongeveer evenveel toeren maakt dan in de 3e versnelling(heb je een stuk meer vermogen op top)! Grotere carburateur zou ook een optie zijn..
 
Ozz 18-5-2009 19:28 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


waaaa
zowiezo techno uitlaat is kut

ik begon met een techno uitlaat, toen kocht ik een metrakit, had zowiezo al een hogere top (5km/u, maar tog) en trok sneller weg



Ik weet het, hij is niet echt alles maa rheb even geen geld om er nog meer in te stoppen. Heb net een 4 plaat koppeling gekocht en een 6 bak.


Even erg belangrijk, Als je er een 70cc (zoiezo bij Malossie) MOet je er eigenlijk wel echt een 4 plaatskoppeling bij nemen. De mijne trekt hem er stees doorheen en dat kost harstikke veel kracht.

Dit bericht is gewijzigd door Ozz op 18-5-2009 om 19:29 uur.
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
Thijsje 18-5-2009 19:47 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
80?

lijkt me btj overdreven maar goed

grotere cilinder
grotere carb
groter vertanden achter / kleiner voor



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
een 6bak kopen, kan je ook harder mee.



uhh..
neeja!

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 18-5-2009 om 19:03 uur.



Deze berichtje is niet gewijzigt door Dhr. T. op 30-4-2004 om 11:59 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 18-5-2009 om 19:51 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
NSR2 Chauffeur 18-5-2009 19:51 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]




uhh..
neeja!

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 18-5-2009 om 19:03 uur.



Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 18-5-2009 om 19:49 uur.

Met een 6-bak ligt je top NIET hoger, wel zou je sneller op kunnen trekken, als je met een 4-bak niet goed in de powerband kunt blijven!
 
Twizz 18-5-2009 19:51 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
een 6bak kopen, kan je ook harder mee.

Dit hoorde ik inderdaad ook al van iemand anders, en dan ook een 4plaats koppeling kopen



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
80?

lijkt me btj overdreven maar goed

grotere cilinder
grotere carb
groter vertanden achter / kleiner voor


Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 18-5-2009 om 19:03 uur.


Ja dat weet ik allemaal wel, maar ik vraag me af wat (behoorlijk specifiek dan) een goede keus is. Het is niet me eerste brommer, tis niet zo dat ik niet weet wat er verandert kan worden om t te tunen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
uhh..nee


Euhm ja, een Km of 15....


IK heb pas geleden een 70cc Malossie er op gezet.
20mm Mikuni carb.
twv 14/42.
Techno Uitlaatje.
4bak
Ben er zelf erg tevreden over, tik de 115 op de teller,

Trekt als een beest ^^ (voor mijn gevoel tenminste glij steeds net niet naar achteren)

Succes ermee^^

Dat is inderdaad een optie, maar dan neem ik hem wel icm een 6bak denk ik, en met kleinere vertanding(alsie 85 loopt op top vind ik het wel leuk, als ik maar goed in het verkeer meekan), maar dan ook met een wat stillere uitlaat.
Kan ik niet gewoon mn ge2 uitlaatje houden? en hoe hard zal dit ongeveer gaan icm de carb die ik nu al heb.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
Ontsteking vervroegen, scheelt best op top! Zorg dat hij in de 4e versnelling ongeveer evenveel toeren maakt dan in de 3e versnelling(heb je een stuk meer vermogen op top)! Grotere carburateur zou ook een optie zijn..

Volgens mij is dit al gebeurt.. aangezien hij 80 loopt met deze 'belgische setup' en dan ook nog overtoeren(let wel, op de teller 80, en dan zit ik op zo'n 10500-11000 toeren)

Grotere carb begin ik liever niet aan, aangezien hij dan ook stukken minder zuinig gaat lopen(ben vergeten dit te noteren, maar het liefst hou ik mijn setup zo zuinig als kan)



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]



Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 18-5-2009 om 19:49 uur.

Met een 6-bak ligt je top NIET hoger, wel zou je sneller op kunnen trekken, als je met een 4-bak niet goed in de powerband kunt blijven!

Dan lijkt het me ook wel mogelijk dat je met een 6bak harder kan, omdat je niet in de situatie terecht komt datie door moet trekken naar de powerband(wat hij dan met een 4bak niet zou kunnen, terwijl je er met een 6bak inschakeld als je opschakeld) dus datie dan wel in de powerband terecht komt en dat hij dus ook hogere top heeft.

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 18-5-2009 om 19:52 uur.
 
houw ns op!
Thijsje 18-5-2009 19:52 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]



Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 18-5-2009 om 19:49 uur.

Met een 6-bak ligt je top NIET hoger, wel zou je sneller op kunnen trekken, als je met een 4-bak niet goed in de powerband kunt blijven!

als je het optrekken gelijk zet, ga je met 6 bak harder.



 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
De Schout 18-5-2009 19:57 Print reply
Posts: 5327
waar ik lang meer ondgereden heb en wat super fijn liep.

-licht getunde ge2 (alleen uitlaat beetje aangepast)
-18mm keihin
-ge2 uitlaat (wel helemaal leeg gehaald, niet alleen begrenzing eruit, dan moet je wel de demper aanpassen, want de ori demper dempt niets.)
-6-bak
en ik geloof 15-45 vertanding maar dat weet ik niet meer zeker. dit liep plat erop 105 teller. en trok best leuk op. met iets kortere vertanding is dit zeker vlot, stil en zuinig. (haalde op lange stukken 75/80 rijden iets van 1:25)
 
tune tweak fiddle bang bummer
NSR2 Chauffeur 18-5-2009 20:01 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

Met een 6-bak ligt je top NIET hoger, wel zou je sneller op kunnen trekken, als je met een 4-bak niet goed in de powerband kunt blijven!

als je het optrekken gelijk zet, ga je met 6 bak harder.




Dan is de tandwiel verhouding bij de 4-bak niet afgesteld op een maximale topsnelheid! Want het is toch zo logisch als maar wat, een 6bak geeft je niet meer vermogen, dat komt uit je cilinder, niet uit je versnellingsbak!
 
Twizz 18-5-2009 20:03 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
waar ik lang meer ondgereden heb en wat super fijn liep.

-licht getunde ge2 (alleen uitlaat beetje aangepast)
-18mm keihin
-ge2 uitlaat (wel helemaal leeg gehaald, niet alleen begrenzing eruit, dan moet je wel de demper aanpassen, want de ori demper dempt niets.)
-6-bak
en ik geloof 15-45 vertanding maar dat weet ik niet meer zeker. dit liep plat erop 105 teller. en trok best leuk op. met iets kortere vertanding is dit zeker vlot, stil en zuinig. (haalde op lange stukken 75/80 rijden iets van 1:25)

Mooi, maar heb je heel toevallig misschien nog n filmpje van hoe die klonk? Want ik ben in de periode in mn leven aangekome dat ik me aan de snelheid houd( die auto's mogen rijden dan, in een dorp rijd ik bijvoorbeeld gwoon 50(op de teller 55-60) en op de wegen tusse de dorpen in 80 en als ik ooit alleen ben wil ik wel ff lekker door kunnen trekke als ik zin heb ) en dat ik niet teveel lawaai wil maken(ook gewoon lekker 'rustig' kan rijden)

Snappie?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]

als je het optrekken gelijk zet, ga je met 6 bak harder.




Dan is de tandwiel verhouding bij de 4-bak niet afgesteld op een maximale topsnelheid! Want het is toch zo logisch als maar wat, een 6bak geeft je niet meer vermogen, dat komt uit je cilinder, niet uit je versnellingsbak!

Met een 6bak kom je toch gewoon makkelijker in een krachtig toerental met de goeie vertanding, en als ik goed denk(wat meestal het geval is) dan is die vertanding dus zwaarder dan bij een 4bak, omdat die nou eenmaal niet constant in de powerband kan zitten.

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 18-5-2009 om 20:05 uur.
 
houw ns op!
NSR2 Chauffeur 18-5-2009 20:09 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

Mooi, maar heb je heel toevallig misschien nog n filmpje van hoe die klonk? Want ik ben in de periode in mn leven aangekome dat ik me aan de snelheid houd( die auto's mogen rijden dan, in een dorp rijd ik bijvoorbeeld gwoon 50(op de teller 55-60) en op de wegen tusse de dorpen in 80 en als ik ooit alleen ben wil ik wel ff lekker door kunnen trekke als ik zin heb ) en dat ik niet teveel lawaai wil maken(ook gewoon lekker 'rustig' kan rijden)

Snappie?

[...]

Dan is de tandwiel verhouding bij de 4-bak niet afgesteld op een maximale topsnelheid! Want het is toch zo logisch als maar wat, een 6bak geeft je niet meer vermogen, dat komt uit je cilinder, niet uit je versnellingsbak!

Met een 6bak kom je toch gewoon makkelijker in een krachtig toerental met de goeie vertanding, en als ik goed denk(wat meestal het geval is) dan is die vertanding dus zwaarder dan bij een 4bak, omdat die nou eenmaal niet constant in de powerband kan zitten.

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 18-5-2009 om 20:05 uur.

Dat zeg je wel goed ja, bij een 4bak is hij zo afgesteld dat je in de powerband kunt blijven, dus is hij niet op top snelheid afgesteld!
 

Dit topic is 3498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved