Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - afstellen mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1211 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56652 - afstellen mt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gertjan93 17-5-2009 20:01 Print topicpost
Posts: 2
hallo
ik krijg mijn mt steeds maar niet goed en weet zo de oplossing ook niet meer.
het is een nagelnieuw blok van honda m schop.
er zit een gehoonde originele hm 116 cilinder op.
Hij is gehoont naar 39,75,Zit staandaard 2 kleps membraan in met carbonnen kleppen.Origineel spruitstuk,originele carburateur,originele luchtfilterbox met dikkere rubbers er in.en een cdi die 1000 toeren bij geeft,en een nieuwe immi uitlaat.Zijn top is nu 30/35 dat is met half gas vol gas gooit hij hem dood.Ik heb al van alles geprobeerd meer voor ontsteking maar daar werd het alleen maar minder van. Heb hem nu weer merkstreepje bij merkstreepje staan.Al meerdere cdi`s geprobeerd,maar dat helpt ook niet.Al veel sproeiers geprobeerd.Op sproeier 64 loopt hij netjes maar bij 3 kwart gas gooit hij hem dood met choke loopt hij beter maar nog niet 100%.Sproeier 66 gooit hij hem steeds dood, reageert zeer slecht op stelschroeven.Sproeier 68 loopt hij redelijk netjes op maar gooit hem bij 3 kwart gas dood met choke word het beter maar nog niet 100%. Sproeier 70 en 72 word het steeds minder dus dat is gewoon te groot.Mijn conclusie is dus dat sproeier tussen 64 en 68 moet zitten.Heb ze al wel geprobeert geprobeert,ook met voor ontsteking het goed te krijgen maar dat hielp ook niet.misschien heeft 1 van jullie een idee wat het probleem kan zijn

Dit bericht is gewijzigd door gertjan93 op 17-5-2009 om 20:30 uur.
 

Royal Club 17-5-2009 20:02 Print reply

Posts: 60390
das een verrekte lange zin knul

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 17-5-2009 om 20:02 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
just_pelmke 17-5-2009 20:03 Print reply

Posts: 1349
.........................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,????????????????????????????::::::::::::::::::::::::::::::;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
zo een voorraadje,misschien handig als je ze ertussen mikt
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
ronaldt 17-5-2009 20:06 Print reply

Posts: 2735
hoe staat je gasnaald?
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
gertjan93 17-5-2009 20:08 Print reply
Posts: 2
ik heb ook steeds de gasnaald verandert maar het helpt niet genoeg
en hij krijgt ook geen valse lucht
 
70imiverneuker 17-5-2009 20:19 Print reply
Posts: 175
wow

niet te zuinig, maak er is een fatsoenlijk leesbaar stuk van
 
mcdronkz 17-5-2009 20:21 Print reply

Posts: 32777
Elber 17-5-2009 20:23 Print reply

Posts: 684
het zou fijn zijn als je er ff leestekens tussen zet
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Vehikel 17-5-2009 20:26 Print reply

Posts: 2903
Je kan wat experimenteren met het verstellen van je gasnaald, die heeft invloed op het mengsel in het midden en boven gebied, met een andere sproeier heb je kans dat je het probleem alleen verplaatst, en dus de mengselcurve verot blijft.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
kanes 18-5-2009 22:07 Print reply

Posts: 41
Ok,lastig joh.
Met sproeier 68 loopt hij met shoke beter dan zonder shoke?
Dan toch 70 erin,luchtschroef èèn slag open draaien en stukje rijden.
Dan weer luchtschroef verdraaien en weer rijden.
Blijf dit net zolang doen tot hij het beste rijd.
Als hij het beste rijd met luchtschroef helemaal ingedraaid,dan iets grotere sproeier erin en opnieuw beginnen.
Je moet ten aller tijde verschil merken als je de lucht/stationair schroeven verdraaid.
En even een nieuwe bougie erin.
En de gasnaald? over het algemeen zou die in de middelste stand toch goed moeten lopen.
 
Vehikel 18-5-2009 23:07 Print reply

Posts: 2903
Origineel zou ie idd op de middelste stand goed moeten lopen, maar het kan wel anders worden met een andere setup.

Ik denk niet dat luchtmengsel afstellen veel invloed heeft, aangezien dit alleen het stationairmengsel beïnvloed.

Maar je moet wel voorzichtig met je luchtschroef zijn, bij een te arm mengsel kan het je cilinder beschadigen bij stationair draaien, afstellen doe je door het hoogste stationair op te zoeken + een half slagje rijker, dan zo laten staat, ik zou er niet mee experimenteren.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved