Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - problemen met mijn aprilia red rose *dringend*

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1108 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56647 - problemen met mijn aprilia red rose...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

eizo 17-5-2009 17:41 Print topicpost
Posts: 1
ik heb nu sinds zon 3 maanden een aprilia red rose (supermooi ding). kheb tuurlijk wel een paar kleine probleempjes gehad maar nooit iets ergs.
maar het heeft laatst superhard geregend en nou kan ik nie harder dan 40 km/h gaan :(.

ik denk dat er water in mijn carberateur is gekomen want die lekt ook allemaal olie ineens.
mijn ketting moet ook heel nodig vervangen worde want die is nou helemaal uitgerekt en zwak, hij ligt er nou gwn los op en kan mijn wiel nie verder naar achter doen.

ik heb gehoord van een maat van mij dat ik een carberateur met spruitstuk en luchtfilter samen met tandwielen en ketting voor zon 100 euro ergens kon kopen.
weet iemand misschien een site of winkel in bergen op zoom of roosendaal waark deze spullen goedkoop maar van goeie qualiteit kan hale?

alvast bedankt,
Eizo
 

knoffy 17-5-2009 17:44 Print reply
Posts: 610
waarom gelijk alles nieuw maak je carb een keer schoon en ga naar de fietsen maker met je ketting of hij die een stukje wil in korten dan staat die ook weer strak en laat hem ff een keer goed drogen dan gaat hij wel weer vooruit !
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-5-2009 17:46 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
waarom gelijk alles nieuw maak je carb een keer schoon en ga naar de fietsen maker met je ketting of hij die een stukje wil in korten dan staat die ook weer strak en laat hem ff een keer goed drogen dan gaat hij wel weer vooruit !


zo werkt het niet he met die ketting. oplossing van niets. Rek zit namelijk net zo goed in het deel wat over je tandwielen loopt dus gaat het lekker hard slijten en dan klatst je ketting gewoon een keer.

maar idd carb goed schoonmaken. Als je toch carb gaat vervangen moet je toch sleutelen, kun je beter eerst proberen schoon te maken.

 
Too cool for school!
Vehikel 17-5-2009 17:51 Print reply

Posts: 2903
Hoezo een nieuwe spruitstuk? Ik zal de carburateur idd ff schoonmaken, in het speciaal de sproeier, want het kan zijn dat hier een waterbel inzit, die vanzelf niet makkelijk weggaat.

 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
knoffy 17-5-2009 17:53 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


zo werkt het niet he met die ketting. oplossing van niets. Rek zit namelijk net zo goed in het deel wat over je tandwielen loopt dus gaat het lekker hard slijten en dan klatst je ketting gewoon een keer.

maar idd carb goed schoonmaken. Als je toch carb gaat vervangen moet je toch sleutelen, kun je beter eerst proberen schoon te maken.




waar heb jij het over als je ketting nieuw is rekt hij toch ook uit of koop jij elkekeer een nieuw ?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-5-2009 18:05 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
[...]



waar heb jij het over als je ketting nieuw is rekt hij toch ook uit of koop jij elkekeer een nieuw ?


ik zie jou nergens 'nieuwe ketting' zeggen.

als mijn ketting opgerekt is koop ik elke keer een nieuwe ja. Spoel jij je rubbers ook uit om ze daarna binnenstebuiten te gebruiken?

Je ketting is gewoon opgerekt als ie voorbij de maximale spanmogelijkheid komt, dat betekent dus dat ie niet meer op je tandwiel PAST. Het kan wel, maar daarna gaat het opeens heel rap en is de kans groter dat je doodgaat omdat de boel vastslaat.

maargoed.
 
Too cool for school!
Saknet 17-5-2009 18:09 Print reply

Posts: 10355
goedzo martijn, wind er geen doekjes om. anders had ik moeten vertellen over hoe ik laatst de slinger van mn leven maakte zonder te vallen toen mn ketting vastsloeg. ohw potmet dorre jam hek nu al gedaan. had de weg nat geweest had ik dit wss niet getypt

Overigens, zijn alle onderdelen die TS nodig heeft gewoon min of meer universeel


En nog een klein detail, dat is dat je carburateur waarschijnlijk niet kapot is, maar gewoon een fenomeen genaamd onderhoud nodig heeft

eigenlijk wel grappig topic dit, eilen over besparen op ketting en tandwielen maar wel panisch direct nieuwe carburateur kopen lol

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 17-5-2009 om 18:16 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
tsxj oran 17-5-2009 18:11 Print reply

Posts: 6498
p.s. als je een nieuwe ketting koopt kan je beter ook nieuwe tandwieltjes doen, ze slijten namelijk op elkaar in en als je er alleen een nieuwe ketting op zet slijt hij nogal hard
 
oud
marjo 17-5-2009 18:16 Print reply

Posts: 1211
hahah pot met dorre jam XD

is je broem nog heel :P
 
Huibino 17-5-2009 18:54 Print reply
Posts: 132
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
goedzo martijn, wind er geen doekjes om. anders had ik moeten vertellen over hoe ik laatst de slinger van mn leven maakte zonder te vallen toen mn ketting vastsloeg. ohw potmet dorre jam hek nu al gedaan. had de weg nat geweest had ik dit wss niet getypt


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 17-5-2009 om 18:16 uur.

wat dat betreft ben ik ook goed.. de achterklok van mijn citta is laatst 3 keer vastgeslagen (nu vervangen) 3 keer met ongeveer 50kmph in een bocht naar rechts.. vind het nog steeds een prestatie dat ik geen van de 3 keren ben gevallen.. oorzaak: stukje ijzer in de achterklok, hoe het daar komt geen flauw idee , heb er de 1ste 3 maanden dat ik hem had geen last van gehad.

ontopic: gewoon alles ff goed schoonmaken en laten drogen, en je ketting+tandwielen vervangen. en kijk meteen even hoe dat water in je carburateur kan zijn gekomen, want dat hoort er niet in te kunnen..
 

Dit topic is 1002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved