bobboiten |
17-5-2009 8:38 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]
4bak trekt harder op dan een 6bak hoor.
6bak gaat alleen Veel harder op zijn top
komt omdat de verhouding anders is he
bij de 4 bak is de 1 Veel langer dan de 1 van de 6. vandaar dat de 6bak harder optrekt
JE spreekt jezelf tegen
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
Ozz |
17-5-2009 8:53 |
|
RoelTrachsler |
17-5-2009 10:16 |
Posts: 141 |
Wat dacht je hiervan:
Een 6bak heeft een groter bereik, dus je kan hem lichter vertanden en toch dezelfde eindoverbrenging houden. Dus trek je sneller op.
|
|
|
|
banus19 |
17-5-2009 13:14 |
Posts: 425 |
met een 6bak heb je een hogere acceleratie en een hogere top, omdat je een lichtere tandwiel verhouding kan hebben.
Tevens heb ik zelf ervaring met een 4 en 5 bak, mensen die hem tussentijds niet hadden opgevoerd kon ik net bij houden met een 4 bak, met een 5 bak reed ik ze redelijk voorbij, zowel bij het acceleren als topsnelheid.
nou ligt het er ook aan hoe snel je schakelt, als je hem binnen een seconde een versnelling hoger heb liggen rij je natuurlijk veel sneller als dat je lekker rustig schakeld, op je gemakkie.
maar een 6 bak gaat harder, en trekt sneller op.
|
|
Honda's are like: Rawr |
|
Menu2t |
17-5-2009 17:31 |
Posts: 2815 |
wat een gelul allemaal zeg. van die mensen die verhalen van de vrienden van hun neefjes van de broertjes van hebben. Jullie moeten geen appels met peren gaan vergelijken he. exact zelfde setup alleen het verschil 4/6 bak gaat het hier om
uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je echt maar 5kmpu sneller gaat. Je trekt wel sneller op, dit is omdat je de brommer beter in de powerband kan houden met een 6 bak. Eind vertanding van een 6bak is echt niet gek veel zwaarder dan die van een 4 bak
Dit bericht is gewijzigd door Menu2t op 17-5-2009 om 17:32 uur.
|
|
NSR Supersprint special! |
|
tsxj oran |
17-5-2009 17:57 |
Posts: 6498 |
6-bak is heel handig als zoals een hondatje nog wel is last van hebt een hele korte powerband hebt, dan blijf je constant in je powerband en heb je constant veel vermogen, heb je een 4-bak valt ie tever terug in toeren onder je powerband en heb je niet vol vermogen
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 17-5-2009 om 17:59 uur.
|
|
oud |
|
zx7r |
17-5-2009 18:03 |
Posts: 3868 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
6-bak is heel handig als zoals een hondatje nog wel is last van hebt een hele korte powerband hebt, dan blijf je constant in je powerband en heb je constant veel vermogen, heb je een 4-bak valt ie tever terug in toeren onder je powerband en heb je niet vol vermogen
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 17-5-2009 om 17:59 uur.
Precies. Ook een reden waarom oude kreidlers in de race zo teringveel versnelling hadden.
Daarnaast zijn bakken van verschillende brommers ook niet te vergelijken, omdat deze vaak anders zijn. Bij motoren net effe wat extremer ivm lange eerste versnelling.
|
|
|
|
Henk-88 |
17-5-2009 18:23 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]
JE spreekt jezelf tegen
Het zou kunnen dat 'ie bedoelt dat dat zo is als je je vertanding ook aanpast.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Wauter |
18-5-2009 19:51 |
Posts: 229 |
ik ben zelf van een 5 naar een 4 naar een 6 gegaan met (bijna) dezelfde setup op mijn mb. de 4bak ging met een athena 70, homoet en 18mm keihin op z'n top net aan 75 en met de 6 gaat ie nu vrolijk door tot de 85 (kep een groot achtertandwiel). tussen de 5 en 6 bak merkte ik niet veel maar met een 4bak is er echt een groot verschil.
ik heb alleen geen idee wat voor 6bak het is dus daar kan het verschil ook wel in liggen. maar ik vind het zowiezo wel fijn om met 6000 toeren 50 te rijden.
|
|
|
|
NSR2 Chauffeur |
18-5-2009 19:55 |
Posts: 703 |
Ga gewoon even logisch na, een 6-bak heeft waarschijnlijk een grotere tandwielen verhouding dan een 4-bak, maar je zult er niet meer vermogen door hebben! Het kan zijn dat hij op top harder gaat, maar dat komt dan gewoon doordat je eerst niet de goede verhouding had!
|
|
|
|
Wauter |
18-5-2009 19:59 |
Posts: 229 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
Ga gewoon even logisch na, een 6-bak heeft waarschijnlijk een grotere tandwielen verhouding dan een 4-bak, maar je zult er niet meer vermogen door hebben! Het kan zijn dat hij op top harder gaat, maar dat komt dan gewoon doordat je eerst niet de goede verhouding had!
je bedoelt dat m'n achtertandwiel te groot was waardoor die teveel toeren maakte ofzo?
daar zie ik opzich wel wat in
|
|
|
|
Thijsje |
18-5-2009 20:00 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]
4bak trekt harder op dan een 6bak hoor.
6bak gaat alleen Veel harder op zijn top
komt omdat de verhouding anders is he
bij de 4 bak is de 1 Veel langer dan de 1 van de 6. vandaar dat de 6bak harder optrekt
je kan jezelf ook tegenpraten he teringhejjj
maar ik reed met mn mb eerst altyd 4 bak. 5 bak zit er gewoon 1 tandwiel extra in, schakelwals etc etc
nu ik een 6 bak heb, kon ik merken dat ik vele malen harder optrok (zelfde twv)
kheb de twv veranders, zodat ik een hogere top behaal..
en nóg trek ik vies hard op
mijn conclusie, 6 bak is rapper
verder rijd je 6bak veel fijner,
naar mijn weten zit er tussen 4 en 5 bak geen verschil in optrekken.
edit, hmm, was bobboiten ook al opgevallen...
maargoed,,
als je het optrekken op een zelfde lijn houd, ga je met 6 bak harder sneller rapper hogeretopbehalen.
Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 18-5-2009 om 20:03 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|