Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1376 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56610 - Schakelen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ramon_nmgn 15-5-2009 19:21 Print topicpost

Posts: 119
Ik heb een TSX en ik weet nie 100% hoe je moet schakelen.
Koppeling in
pookje naar de 1
Rustig uit en dn gas langzaam.

Maar als ik met de koppeling in, het pookje naar onder duw ( de 1 ) valt de brommer al gelijk uit.



Vraag 2.
Als ik bijv, naar een stoplicht toerijdt moet ik dan naar de VRIJ schakelen? want als ik stilsta kan hij niet in zijn 1 ofzo staan lijkt mij.

 
Alcohol is je vijand, maar in de bijbel staat:

steef ts70xk 15-5-2009 19:24 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ramon_nmgn
Ik heb een TSX en ik weet nie 100% hoe je moet schakelen.
Koppeling in
pookje naar de 1
Rustig uit en dn gas langzaam.

Maar als ik met de koppeling in, het pookje naar onder duw ( de 1 ) valt de brommer al gelijk uit.



Vraag 2.
Als ik bijv, naar een stoplicht toerijdt moet ik dan naar de VRIJ schakelen? want als ik stilsta kan hij niet in zijn 1 ofzo staan lijkt mij.


jawel als je koppeling inheb ken je stilstaan terwijl hij in zun versnelling staat..

 
mikeo26 15-5-2009 19:24 Print reply

Posts: 664
hij zou niet uit moeten vallen als je gewoon koppeling inknijpt en in zijn 1 zet. tenzij die niet goed stationair loopt dan moet je gewoon een beetje gas geven als je de koppeling in hebt geknepen.

bij stoplicht moet je zelf weten wat je het fijnst vindt.
je kan ook gewoon je koppeling inhouden dan loot ie ook stationair, of in zijn vrij zetten.
 
Nu bezig met mh ryz projectje:P
grasmaaier89 15-5-2009 19:24 Print reply

Posts: 14412
you must be jokin'.....



Koppeling in
en in 1 zetten door schakelpookje naar beneden te zetten.
koppling los.

En dat weer hetzelfde, maar dan schakel je alles omhoog.....


En terug schakel precies hetzelfde, alleen dan versnelling voor versnelling naar beneden trappen.


En je kan m gewoon in zn 1 laten staan, meot je wel je koppeling ingedrukt houden...


Edit: en gwoon meer gas geven en je koppelingsplaten zijn een beetje op...
vervangen dus.

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 15-5-2009 om 19:27 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
slenger 15-5-2009 19:24 Print reply
Posts: 363
Vraag 1 : Kan zijn dat je dan gas erbij moet geven. Als ik van stationair naar de 1 schakel valt hij ook uit maar dat komt door te groote sproeier tijdens het inrijden.
Vraag 2 : Koppeling inhouden en in de 1 of in de neutraal.
 
mhclub.tk - Under construction.
Ryon 15-5-2009 19:25 Print reply

Posts: 950
Als jij de koppeling helemaal ingeknepen hebt, en jij duwt je brommer in zn 1, zou hij niet moeten uitslaan. Je moet dan wel nog de koppeling vast houden als hij eenmaal in zn versnelling staat.

edit@jacco: oh hij heeft zn post al verwijderd

Dit bericht is gewijzigd door Ryon op 15-5-2009 om 19:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Ryon op 15-5-2009 om 19:27 uur.
 
Høken is normaal
ramon_nmgn 15-5-2009 19:26 Print reply

Posts: 119
Nou dan weet ik niet wat ik fout doe.
want zodraa ik heem naaar zijn 1 schakel met de koppeling in!
Begint valt hij al uit.
 
Alcohol is je vijand, maar in de bijbel staat:
Ryon 15-5-2009 19:27 Print reply

Posts: 950
Dan moet je even een beetje gas geven.
 
Høken is normaal
ramon_nmgn 15-5-2009 19:28 Print reply

Posts: 119
Ik ga even experimenteren, Ik post wle terug als ik iets weet.
 
Alcohol is je vijand, maar in de bijbel staat:
Marc_senda 15-5-2009 19:29 Print reply
Posts: 76
brommer aankicke.. koppeling in ( gewoon zo ver mogelijk.. ).. in zun 1 zette ( pookje naar onder ) koppeling rustig op laten komen en tegelijkertijd beetje gas geven.. ( dit gevoel krijg je vanzelf een keer als je wat langer rijdt ) onder het rijden snap je wel zo te zien.. en op stoplicht af,,, koppeling in.. afremmen ( koppeling wel inhouden ) en dan gewoon rustig aan trugschakelen... niet meteen van zun 6 ( of hoeveel je er ook hebt ) naar de 1 trugstampe.. dah vinde ze meestal nie zo leuk... gewoon op je snelheid beetje ba-zeren... bijv:

6 - 80 ( afremmen )
5- 70
4- 55
etc etc...

en bij stoplicht hoef je niet perse in de vrij te zette.. kunt ook gewoon je koppeling inhouden en in de 1 laten staan... ikzelf laat hem meestal gewoon in de 1 staan... koppeling in en klaar.. maar als het bijv kei lang duurt zet ik hem wel eens in de vrij jah... HOEFT DUS NIET...gewoon je koppeling inhouden gebeurt er niks

hoop dat je er iets aan hebt..

m.v.g. marc

ps. alles moet geleerd worden hea schakelen dus ook maar je krijgt er gewoon een gevoel voor en dan gaat het automatisch

 
Raoul 15-5-2009 19:29 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ramon_nmgn
Ik heb een TSX en ik weet nie 100% hoe je moet schakelen.
Koppeling in
pookje naar de 1
Rustig uit en dn gas langzaam.

Maar als ik met de koppeling in, het pookje naar onder duw ( de 1 ) valt de brommer al gelijk uit.



Vraag 2.
Als ik bijv, naar een stoplicht toerijdt moet ik dan naar de VRIJ schakelen? want als ik stilsta kan hij niet in zijn 1 ofzo staan lijkt mij.



misschien is je koppeling niet goed gestelt en ontkoppeld ie niet goed. dan valt ie idd uit als je hem dan in de een zet

vraag 2, dat kan gewoon hoor, je kunt hem in de 1 laten staan, maar dan moet je wel je koppeling ingeknepen houden
 
Aprilia MX (H)
Ryon 15-5-2009 19:32 Print reply

Posts: 950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marc_senda
brommer aankicke.. koppeling in ( gewoon zo ver mogelijk.. ).. in zun 1 zette ( pookje naar onder ) koppeling rustig op laten komen en tegelijkertijd beetje gas geven.. ( dit gevoel krijg je vanzelf een keer als je wat langer rijdt ) onder het rijden snap je wel zo te zien.. en op stoplicht af,,, koppeling in.. afremmen ( koppeling wel inhouden ) en dan gewoon rustig aan trugschakelen... niet meteen van zun 6 ( of hoeveel je er ook hebt ) naar de 1 trugstampe.. dah vinde ze meestal nie zo leuk... gewoon op je snelheid beetje ba-zeren... bijv:

6 - 80 ( afremmen )
5- 70
4- 55
etc etc...

en bij stoplicht hoef je niet perse in de vrij te zette.. kunt ook gewoon je koppeling inhouden en in de 1 laten staan... ikzelf laat hem meestal gewoon in de 1 staan... koppeling in en klaar.. maar als het bijv kei lang duurt zet ik hem wel eens in de vrij jah... HOEFT DUS NIET...gewoon je koppeling inhouden gebeurt er niks

hoop dat je er iets aan hebt..

m.v.g. marc

ps. alles moet geleerd worden hea schakelen dus ook maar je krijgt er gewoon een gevoel voor en dan gaat het automatisch



Je kan ook gewoon onder het terugschakelen je koppeling loslaten tussen de verschillende versnellingen.

koppeling in, terugschakelen, koppeling weer los, ff wachten, koppeling weer in, terugschakelen, koppeling weer los enz.

 
Høken is normaal
Marc_senda 15-5-2009 19:41 Print reply
Posts: 76
dan rem je op je blok af jah dat doe ik zelf ook hoor maar dacht ga dat verhaal er niet bij vertellen want dan snapt die jongen er helemaal niks meer van:P maar je hebt gelijk
 
ramon_nmgn 15-5-2009 20:52 Print reply

Posts: 119
ik had gekeken en de koppeling ( de handvat zelf ) zat te los , dus hij ttrok nie strak genoeg aan.
Achter het handvat, waar de kabel begint uit het handvat zitte 2 draai boutjes die flink los hingen. ( zelfde al bij fiets rem gewoon waar die kabel aan het handvat vast zit )
Weer vast gezet en nu staat die strakker.
Daarna heb ik:

1 gestart
2 Koppeling helemaal in
3 beetje gas
4 Naar zijn 1 schakelen
5 Toen stond ik gewoon stil met de brommer in zijn 1.

Maar ik moet nog voorderest leren schakelen.
Ben nog 15 jaar, word 16 op 25 mei volgende week.
Mag 18 juni op voor theorie.
en tussen 25 mei en 18 juni, ff flink oefenen met scvhakelen zodat als ik geslaagt ben goed kan rijden
 
Alcohol is je vijand, maar in de bijbel staat:
Dylan_B 15-5-2009 21:56 Print reply

Posts: 248
beetje offtopic

eey ik word 25 mei ook 16

 
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt...
BrommertJacco 16-5-2009 10:21 Print reply

Posts: 2328
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ramon_nmgn
ik had gekeken en de koppeling ( de handvat zelf ) zat te los , dus hij ttrok nie strak genoeg aan.
Achter het handvat, waar de kabel begint uit het handvat zitte 2 draai boutjes die flink los hingen. ( zelfde al bij fiets rem gewoon waar die kabel aan het handvat vast zit )
Weer vast gezet en nu staat die strakker.
Daarna heb ik:

1 gestart
2 Koppeling helemaal in
3 beetje gas
4 Naar zijn 1 schakelen
5 Toen stond ik gewoon stil met de brommer in zijn 1.

Maar ik moet nog voorderest leren schakelen.
Ben nog 15 jaar, word 16 op 25 mei volgende week.
Mag 18 juni op voor theorie.
en tussen 25 mei en 18 juni, ff flink oefenen met scvhakelen zodat als ik geslaagt ben goed kan rijden

Je moet gewoon veel oefenen, het komt vanzelf. Ik heb het dan wat eerder geleerd, maar zelf Valentino Rossi liep te klote met schakelen toen hij het moest leren.
 
Modderfokker

Dit topic is 3151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved