Pushpin |
15-5-2009 14:16 |
Posts: 841 |
Trekt volgens mij alleen harder op..
|
|
|
|
cnorretje |
15-5-2009 14:19 |
Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
Trekt volgens mij alleen harder op..
nee minder hard want je moet meer schakelen
alleen als je een heel kleine powerband zou hebben kan het een voordeel geven
|
|
|
|
mtxsh-jeroen |
15-5-2009 14:21 |
Posts: 162 |
je hebt verschillende 5 en 6 bakken (mbx/mtx).
een 5 bak heeft de zelfde eindvertanding als een 4 bak dus ga je niet harder maar je trekt wel harder op. dus dan kan je hem zwaarder vertanden waardoor je sneller gaat.
een 6 bak heeft wel een zwaardere eindvertanding waardoor je dus harder gaat.
|
|
|
|
cnorretje |
15-5-2009 14:21 |
Posts: 851 |
als je motor het trekt uiteraard
|
|
|
|
knoffy |
15-5-2009 14:41 |
Posts: 610 |
weet niet wat voor brommer je hebt
maar ik had ook een 4 bak en toen ging ik 70 en toen heb ik er een 5 bak ingebouwd en nu gaat die 80 dus scheelt zeker wel en je powerband is ook beter verdeeld (zit dus alleen maar voordelen aan :P )
ik heb een mt5
|
|
|
|
daboss |
15-5-2009 14:45 |
Posts: 170 |
Ik heb een mtx, met nu nog een 4-bak
|
|
|
|
Saknet |
15-5-2009 15:35 |
Posts: 10355 |
haha
het iz maar net wat je wilt, of het zin heeft of niet. wil je lange versnellingen en weinig schakelen of heb je toch al ADHD?
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
ChielTZR |
15-5-2009 16:06 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
haha
het iz maar net wat je wilt, of het zin heeft of niet. wil je lange versnellingen en weinig schakelen of heb je toch al ADHD?
Slecht onderbouwde informatie. met een 6 bak kun je beter je powerband benutten. ook al is de eindvertraging anders, je kunt hem ook harder laten lopen door kettingtandwielen te veranderen. dus harder ga je zowiezo.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Henk-88 |
15-5-2009 17:20 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
een 6 bak heeft wel een zwaardere eindvertanding waardoor je dus harder gaat.
Mijn 6bak in de tsx heeft dezelfde eindreductie als de 5bak.
De laatste versnelling is dus hetzelfde.
Maar dit terzijde.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Derbi-Olaf |
15-5-2009 17:24 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Mijn 6bak in de tsx heeft dezelfde eindreductie als de 5bak.
De laatste versnelling is dus hetzelfde.
Maar dit terzijde.
bij honda heb je eigenlijk 3 verschillende bakken:
MBX80 eindoverbrenging gelijk aan de 4bak, dus min of meer close-ratio
MTX80 R 4-bak met 2 extra versnellingen eraan geplakt.
Cr80 Een echte close ratio-bak
Zegt trouwens niet veel, want met een MBX80 bak kan je hem inderdaad zwaarder vertanden dan met een 4bak omdat je -zoals al gezegt- je powerband beter benut. (scheelt het meeste bij een korte powerband)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Saknet |
15-5-2009 17:42 |
Posts: 10355 |
Hij zegtdat het niet harder dan 60 gaat, en hij zegt niet dat hij dat wil veranderen. Hij vraagt alleen of het zin heeft, erg relatief dus. Aangezien hij er niet bij vraagt waarvoor het zin zou moeten hebben.
Dat je je rot schakelt lijkt me logisch. en als de boel nu niet laagtoerig is word het dat ook niet als je er een 6bak in schopt.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
ChielTZR |
15-5-2009 17:47 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
Hij zegtdat het niet harder dan 60 gaat, en hij zegt niet dat hij dat wil veranderen. Hij vraagt alleen of het zin heeft, erg relatief dus. Aangezien hij er niet bij vraagt waarvoor het zin zou moeten hebben.
Dat je je rot schakelt lijkt me logisch. en als de boel nu niet laagtoerig is word het dat ook niet als je er een 6bak in schopt.
koop dan een 4 takt, leveren onderin veel meer vermogen, dit terzijde.
laagtoerig 'rondbroesen' lukt met een 2 takt gewoon bijna niet. wil je lekker rijden dan moet je toch al wel in de powerband rijden, ongeacht of je 4,5,6 bak rijdt!
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
honda-mtx-125cc-euro |
15-5-2009 17:51 |
Posts: 165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
haha
het iz maar net wat je wilt, of het zin heeft of niet. wil je lange versnellingen en weinig schakelen of heb je toch al ADHD?
waarom al dat gespot met adhd is toch niet leuk met mensen welke dat hebben dnek na man mogool
wat ben ik dan dikke adhd patient denk na stumpertje
niet iedereen is druk welke adhd heeft is gewoon dicriminatie...
als jij zwart was zou ik togh ook niet zgegend at we je op een schip moesten zetten midden in de noordzee moet varen en in de brand steken ... (geen gek idee uiterrard )
Dit bericht is gewijzigd door honda-mtx-125cc-euro op 15-5-2009 om 17:53 uur.
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
15-5-2009 17:59 |
Posts: 7728 |
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
15-5-2009 18:07 |
Posts: 9841 |
versnellingsbak moet je afstellen op je powerband. Mijn motor heeft bijv. een megakoppelgebied waardoor ik aan 5 versnellingen meer dan genoeg heb.
als je powerband breder is dan de overlap van je versnellingsbak rij je iig niet optimaal.
De truc is denk ik om je eindoverbrenging te blijven verzwaren tot ie het niet meer trekt....en als ie dan ook niet lekker optrekt is je powerband te smal voor je versnellingsbak en moet je dus meer versnellingen
|
|
Too cool for school! |
|