Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vergelijking mtx-sh/nsr ZETA/EURO

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1272 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #566 - vergelijking mtx-sh/nsr ZETA/EURO
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MB50TUNED 4-6-2001?14:59 Print reply
Posts: 1054
Ik heb mijn cilinder nog niet verziekt, met het omhoog vrezen van de uitlaatpoort. Maar de spoelpoorten zijn superlaag en smal bij een 50 eurokit. Er was niets te beginnen met die cilinder, en na het vrezen van de uitlaatpoort liep hij wel hard, maar had minder kracht onderin. Ik heb de uitlaatpoort bovenin net ook breder gemaakt, daar was moeilijk bij de komen. Een 50 eurokit is gewoon super vaag. Ik ben nou mijn spoelpoorten aant bijwerken. Maar ik heb net 5 kleine vreesjes gesloopt. En nou heb ik er geen meer. Ik maar het dus nog een andere keer af.

uitlaatpoort 178 ? open
spoelpoorten 120 ? open
boostpoorten 112 ? open

blowdown duration, 29? kan iets langer, maar ik wil mijn uitlaatpoort niet nog hoger maken. Ik ben bang dat mijn powerband dan te smal wordt, het is een 50 cc en hij was al erg smal.


De cilinder moet nog afgewerk worden voor de duidelijkheid, de poorten zijn er nou niet uit.


 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Ali 4-6-2001?15:46 Print reply
Posts: 667
Had je dat allemaal in 1 keer gedaan of alles stapje voor stapje?
Enne had dat aux poorten maken veel nut of viel dat tegen?
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
Rens 4-6-2001?18:12 Print reply

Posts: 6863
Hoeveel MM heb je die uitlaatpoort dan omhoog gefreest?
 
achter de maan is alles beter
Rens 4-6-2001?18:15 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: Pietjo?

Had je dat allemaal in 1 keer gedaan of alles stapje voor stapje?
Enne had dat aux poorten maken veel nut of viel dat tegen?


het uitlaatkanaal uitfrezen had ik eerst al gedaan dat heeft het meeste nut.
Met die auxports lijkt het net iets sneller op te trekken
 
achter de maan is alles beter
verwijderd 5-6-2001?02:02 Print reply
Posts: 4082
ik kan bij m'n werk een lucht frees kopen, kost iets meer dan een bankje, das niet raar, maar die freesjes zijn wel duur (die zijn van erg hard metaal)
 
Ali 5-6-2001?04:40 Print reply
Posts: 667
Ik heb de cilinder nog niet eens ik ga vandaag geld opsturen. Maar ik wil zoveel mogelijk informatie hebben voordat ik begin met dat ding, als ik het al zelf doe..... Ik denk dat ik het gewoon door de brommerboer laat doen . Kost mischien wel wat knaaken maar dan heb ik 1 garantie 2 ik heb zelf niet het juiste gereedschap. Dus ja, weinig keuze over he.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
Ali 5-6-2001?04:40 Print reply
Posts: 667
Ik heb de cilinder nog niet eens ik ga vandaag geld opsturen. Maar ik wil zoveel mogelijk informatie hebben voordat ik begin met dat ding, als ik het al zelf doe..... Ik denk dat ik het gewoon door de brommerboer laat doen . Kost mischien wel wat knaaken maar dan heb ik 1 garantie 2 ik heb zelf niet het juiste gereedschap. Dus ja, weinig keuze over he.
Maar hoeveel mm raad jij aan om je uitlaatpoort BREDER te maken hoger was ik eigenlijk niet van plan.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
Rens 5-6-2001?05:36 Print reply

Posts: 6863
uitlaatkanaal zo breed/groot mogelijk maken het moet rechtdoor lopen van uitlaat poort tot uitlaat, de poort zelf niet breder maken.
 
achter de maan is alles beter
MB50TUNED 5-6-01?18:21 Print reply
Posts: 1054
Uitlaatpoort ongeveer 2 mm omhoog gevreest, en 1,0 mm omlaag.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MBX OWNER 5-6-01?18:28 Print reply
Posts: 179
H? Rens, je moet ook gewoon een echte cilinder kopen

Moet je 'ns ff kijken wat ik hier voor poortmap heb van die cilinder voor m'n Bixie:
(waarschijnlijk duurt het ff voordat tie geladen is)

5 hele uitlaatpoorten hehehe

Das niet mis h??

 
MBX OWNER 5-6-01?18:50 Print reply
Posts: 179
Oh w8, ik heb um ff ge?dit, want hij was een beetje aan de heel erg grote kant.

Hier is tie opnieuw:


Oh ja, voor de doe het zelfers onder ons, begin er maar niet aan om dit na proberen te maken, want het lukt je toch nie. Verder zit er in deze cilinder ook nog een powervalve, omdat tie anders bij lage toerentallen niet goed rijd.

Laters Erik

 
MBX OWNER 5-6-01?19:03 Print reply
Posts: 179
Oh, hij was nog steeds een beetje super groot, nu voor de laatste keer:



Maar zeg eens eerlijk, wat vinden jullie ervan?

Deze cilinder is goed voor rond de 42 krukas pk's!!!
Gaat echt als een speer hoor, dit is geen brommert meer

 
Rens 5-6-01?19:08 Print reply

Posts: 6863
Dat is een kawa crosser cilinder wat ga je daar mee doen?
 
achter de maan is alles beter
MBX OWNER 5-6-01?19:12 Print reply
Posts: 179
Oh gelukkig zie je het, ik heb hem expres KX125 genoemd, voor het geval dat je mischien echt d8 dat het voor m'n MBX was .

Maar goed, dit is de cilinder van m'n broers krosser.

Dit gaat echt snoeihard, 38 mm carb geloof ik etc.

En een powerband jongen, nou echt ongelooflijk.

Super wreed gewoon.

Ook de gasreactie van die crossers is echt super.

 
Ali 5-6-01?19:15 Print reply
Posts: 667
He Rens, hoeveel toeren maakte jou cilinder voordat je de uitlaatpoort omhoog had gefreesd?
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.

Dit topic is 2410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved