Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vergelijking mtx-sh/nsr ZETA/EURO

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 644 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #566 - vergelijking mtx-sh/nsr ZETA/EURO
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2294 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rens 1-6-01?14:23 Print topicpost

Posts: 6863
IK had dus eerst een zeta cilinder op m`n mtx-sh deze was een beetje getuned en had een mooie powerband van 8500 tot +12000 toeren
mar deze was versleten toen heb ik een euro gekocht alleen de powerband daarvan loopt van de 8000 tot -11000 toeren en dit was na het afvlakken van 2mm :n als ik dit niet had gedaan was het vast een nog ergere cilinder, ik denk dat ik er nog wat aan ga doen. dit is de portmap:



 
achter de maan is alles beter

Rens 1-6-01?14:29 Print reply

Posts: 6863
De euro cilindro is in het grijs getekend en de zeta in het zwart.
 
achter de maan is alles beter
Al!eN 1-6-01?15:30 Print reply
Posts: 94
als je de uitlaat poort van je euro net zo als die van jou zeta maakt en de inlaat ook nog lager dan word het volgesn mij al een stuk beter
 
Rens 1-6-01?15:33 Print reply

Posts: 6863
Ik heb de uitlaatpoort al een stukkie breder maar nog niet zo extreem als die zeta. ik denk dat de spoelpoorten ook heel veel uit maakt. als je die ene langer maakt.
 
achter de maan is alles beter
Rens 1-6-01?15:35 Print reply

Posts: 6863
Oh ja die inlaat poort lager maken kan niet echt omdat er een soort versteviging zit direct onder de inlaat , ik zou er wel een extra gat onder kunnen maken maar dat wordt dan erg vaag.
 
achter de maan is alles beter
Sneks 1-6-01?15:44 Print reply
Posts: 2499
Die vorm van de spoelpoorten van de zeta lijkt veel op die van een malossi voor nsr. ook zo'n grote en een kleine
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Ali 1-6-01?15:49 Print reply
Posts: 667
dat hebben veel cilinders zoals Polini en ik heb thuis een imi en die lijkt er ook zeeeer veel op.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
Al!eN 1-6-01?15:55 Print reply
Posts: 94
mijn euro kit heeft ook zulken spoel poorten
 
-Michiel RS- 1-6-01?19:35 Print reply
Posts: 2803
hey rens aan die spoelpoorten zou ik niet gaan rommelen, die staan in een bepaalde hoek, als je dat veranderd kan hij verrot gaan doen :a
 
-Michiel RS- 1-6-01?19:36 Print reply
Posts: 2803
en die inlaat van die euro valt toch wel groter te maken ?
pak gewoon je zeta erbij en maak hem precies na.
en als er een schotje voor zit, dan haal je dat weg.
aux poorten kan je er ook in boren.
 
Rens 1-6-01?21:36 Print reply

Posts: 6863
hehehehe auxpoorten boren zei je als ik die nog groter wil hebben moet ik een grotere boor gaan kopen ik denk dat de standaard auxporten die er inzitten al meer als 10mm zijn.

Jammer dat der rest van de cilinder zo kut is ik kan de spoelpoorten alleen breder maken als de spoelkanalen dichter bij de uitlaatpoort staan als de poorten zelf anders richten de stroom inderdaad niet meer op de goede plek.

Bij m`n 125cc euro is dit al helemaal niet mogelijk aangezien de spoel kanalen recht naar beneden lopen.
 
achter de maan is alles beter
Ali 4-6-2001?13:43 Print reply
Posts: 667
Uhhmz Rens ik had eerst Euro dezelfde als jij toen liep ie zwaar verrot dacht ik maar dit kwam omdat het oliepomp tandwieltje erin zat en de oliepomp loei zwaar liep.Hij liep maar 60 dus ik dacht scheit cilinder.... Toen 70cc ZETA erop gegooit liep meteen 80. Maar die was binnen 2 dagen ruk dit kwam omdat het gasnaaldklipje in de cilinder was gevlogen hoe?!!?!?!!!!! We stil don't know. Dat was dus binnen 2 dagen einde van die ZETA en die zeta liep echt veel beter. Maar toen ik later erachter kwam dat het oliepomp tandwieltje eruit moest liep die Euro ook echt zuper hoor. Ik denk dat jij gewoon een half mislukt hebt ofzo want de mijne liep ook perfect. Maare ik ga dus nu weer een zeta kopen, morgen ff het geld opsturen. Ik heb vandaag eens ff zitten kijken naar beide cilinders geen poortmappen gemaakt of van die dingen. Maar het uitlaatKANAAL van de Euro is wel 10x beter als die van die Zeta want die Euro loopt echt helemaal wijdt uit die Zeta is maar zo'n afgeknepen ding. Dus nou is mijn vraag moet ik die helemaal mooi uitfrezen net als die Euro of gewoon zo laten? En zeg nog eens wat specifieke dingen die ik het beste kan veranderen. Het liefste een powerband die al vrij laag begint en niet al te hoog door loopt want daar heb ik het niet zo op....
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
Rens 4-6-2001?13:46 Print reply

Posts: 6863
Tja dat van dat geknepen uitlaat kanaal bij die zeta klopt alleen het eerste wat ik doe voorat ik een cilinder op m`n brommer zet is dat soort "foutjes" wegwerken.

Ik heb dus het uitlaat kanaal lekker groot gemaakt groter als deze bij een euro standaard is want de uitlaat poort van een zeta is ook groter. verder nog wat hoger gemaakt die uitlaatpoort aux ports geboort van 5mm en randjes scherp gemaakt en de spoelpoorten iets mooier afgerond. Dit heb ik bij de euro ook gedaan maar de zeta is echt wel beter.

zeta ruled gewoon met wat aanpassingen



 
achter de maan is alles beter
MB50TUNED 4-6-2001?14:18 Print reply
Posts: 1054
De spoelpoorten open volgens mij ook veel te vroeg, ik denk dat de blowdown duration te kort is, hoeveel graden is hij bij de euro en bij de zeta? Bij mijn eurokit 50cc 30?, nadat ik mijn uitlaatpoort ver omhoog heb gevreest. Ik heb mijn spoelpoorten aangepast. Spoelpoorten is echt moeilijk aanpassen, ik hoop maar dat ik mijn cilinder niet verziekt heb.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Broske 4-6-2001?14:21 Print reply
Posts: 532
die euro liep bij ons 90 met 5 bak en 20mm, en als je op schakelde naar de 2 kon je hem opt 8terwielk trekken!
dat ding was sneller als een MB met 70 zeta en 20mm! :n
 
wepp
Rens 4-6-2001?14:36 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

De spoelpoorten open volgens mij ook veel te vroeg, ik denk dat de blowdown duration te kort is, hoeveel graden is hij bij de euro en bij de zeta? Bij mijn eurokit 50cc 30?, nadat ik mijn uitlaatpoort ver omhoog heb gevreest. Ik heb mijn spoelpoorten aangepast. Spoelpoorten is echt moeilijk aanpassen, ik hoop maar dat ik mijn cilinder niet verziekt heb.


Dat denk ik dus ook ik weet echt niet wat ze dachten toen ze die euro gingen maken.
Te ver omhoog gefreest niet zo slim he.
De uitlaat poort bij de euro is even hoog als bij de zeta, klopt nix van de timing dus misschien dat ik de uitlaatpoort iets hoger maak.

Hmmz ik heb geen gradenschijf ga er denk ik 1 maken van zo een hoekmeter dat is zo een plastic schijf die ze gebruiken om hoeken op te meten bij tekenen
 
achter de maan is alles beter

Dit topic is 2294 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved