Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2T > 4T MH RYZ

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 521 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56582 - 2T > 4T MH RYZ
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lex ss50 14-5-2009 15:15 Print reply

Posts: 657
vervroegend vliegwiel
 
-
NaNnInG 14-5-2009 15:35 Print reply

Posts: 941
kut idee als je het met een 50cc 4t blok doet, dan rij je als een slak en ga je er vies hard op achteruit, vergelijkbaar met die orion 50cc 4 taktjes...

indien je er een 4 takt blok in hangt kun je ook voor een 125 blok gaan, hier kun je echter wel veel plezier aan beleven en voel je pas koppel, dingen kosten geen fluit (meende iets van 200 eu?)en zijn genoeg onderdelen voor te krijgen.

amen
 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
Henk-88 14-5-2009 15:43 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
kut idee als je het met een 50cc 4t blok doet, dan rij je als een slak en ga je er vies hard op achteruit, vergelijkbaar met die orion 50cc 4 taktjes...

indien je er een 4 takt blok in hangt kun je ook voor een 125 blok gaan, hier kun je echter wel veel plezier aan beleven en voel je pas koppel, dingen kosten geen fluit (meende iets van 200 eu?)en zijn genoeg onderdelen voor te krijgen.

amen



Niks niet 'amen' .

Ook de 50cc 4takt kan lekker koppel genereren.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
RM-sm 14-5-2009 15:50 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG


indien je er een 4 takt blok in hangt kun je ook voor een 125 blok gaan, hier kun je echter wel veel plezier aan beleven en voel je pas koppel, dingen kosten geen fluit (meende iets van 200 eu?)en zijn genoeg onderdelen voor te krijgen.




Klopt voor 200 eur heb je zo smijt blok.

had ik ook onder me pbr toen ik hem kocht. bij 3000km klapte de klepzitting er uit toen ik reed.

cilinder/kop compleet vervangen toen nog 50km kunnen rijden en toen sloeg in het blok van alles vast en toen blok een gooi gegeven en kwaliteit blok gekocht. ( tot hoeverre het kwaliteit kan wezen )

@ topic starter.

Mocht je nog blokken zoeken, moet je maar pm sturen want heb nog 2x 125cc leggen.


Dit bericht is gewijzigd door RM-sm op 14-5-2009 om 15:52 uur.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
riccardot 14-5-2009 16:20 Print reply

Posts: 1096
Denk dat 50cc tweetakt meer koppel levert in de powerband? Om te vergelijken moet je al minstens 100cc hebben.
 
Henk-88 14-5-2009 16:21 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Denk dat 50cc tweetakt meer koppel levert in de powerband? Om te vergelijken moet je al minstens 100cc hebben.



Kerel, je moet nooit twee verschillende dingen met elkaar vergelijken.

De een kiest voor de relaxte 4takt en de ander voor een felle powerband met een 2takt..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
stephan777 14-5-2009 16:22 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Kerel, je moet nooit twee verschillende dingen met elkaar vergelijken.

De een kiest voor de relaxte 4takt en de ander voor een felle powerband met een 2takt..



2 takt
 
ronaldt 14-5-2009 16:22 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
vvv?


vucking veel vastnaaiers
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
riccardot 14-5-2009 16:24 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Kerel, je moet nooit twee verschillende dingen met elkaar vergelijken.

De een kiest voor de relaxte 4takt en de ander voor een felle powerband met een 2takt..


Je moet toch verschillende eigenschappen van de twee motoren afwegen, anders kun je nooit tot een keuze komen. Dit is gewoon vergelijken.
Klopt wel inderdaad wat je zegt hoor
 
Henk-88 14-5-2009 16:35 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
[...]


Je moet toch verschillende eigenschappen van de twee motoren afwegen, anders kun je nooit tot een keuze komen. Dit is gewoon vergelijken.
Klopt wel inderdaad wat je zegt hoor





Maar: nee, JIJ kunt niet twee verschillende eigenschappen van een bepaald type blok gaan afwegen want het is juist een persoonlijke keuze.

De TS moet kiezen, dat kun jij niet voor hem doen
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
hggf 14-5-2009 16:37 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]



ik zou er niet aan beginnen joh. het zou zonde zijn van je hele ryz.

neem dan een Orion en bouw daar een andere blok onder.


heeft weinig zin, een Orion is al 4 takt
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
daboss 14-5-2009 16:56 Print reply

Posts: 170
Het grootste voordeel van een 4 taktje hoor ik maar weinig.... Als je een goed blokje zoekt loopt je verbruik met meer dan de helft te-rug...!!

Das wel een voordeel toch...
 
kpotmake 14-5-2009 17:39 Print reply

Posts: 3065
'hoe verneuk ik mijn ryz'
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Gary - Forum en Gallery Moderator 14-5-2009 17:41 Print reply

Posts: 12846
Ontopic?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Henk-88 14-5-2009 18:13 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
'hoe verneuk ik mijn ryz'



Nja dat is JOUW mening..

Er zitten veel voordelen aan het monteren van een 4takt-blok en ik zie maar twee nadelen: niet meer de kick van de powerband en moeilijker op te voeren.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 2220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved