Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - probleem Honda MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1135 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56576 - probleem Honda MB
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx_owned 7-9-2009 16:15 Print reply

Posts: 2183
het is te proberen natuurlijk, het is of ori of max vervroegd, dus gewoon kwestie van even kijken wanneer die beter loopt. En trouwens je zei dat je de bobine hebt vervangen/andere geprobeerd, was dit wel een origineel honda bobine of zo'n immitatie ding?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mb-err 7-9-2009 16:51 Print reply

Posts: 759
heb hem later gezet maar doet hij het niet beter van

 
mb-err 7-9-2009 18:49 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
het is te proberen natuurlijk, het is of ori of max vervroegd, dus gewoon kwestie van even kijken wanneer die beter loopt. En trouwens je zei dat je de bobine hebt vervangen/andere geprobeerd, was dit wel een origineel honda bobine of zo'n immitatie ding?


heb 3 verschillende bobine's geprobeerd volgens mij gewoon originele
zowel oud als nieuw type maar wat heeft dat er mee te maken dan ?




 
mb-err 9-9-2009 17:24 Print reply

Posts: 759
Wie kan mij verder helpen het probleem is nog steeds niet verholpen>

nog even de setup:
50 cc imi snel
18mm keihin carb
sproeier 110
twv: 12-43
powerfilter
techno race uitlaat

probleem omschrijving:
1ste versnelling komt hij langzaam op gang als hij eenmaal hoge toeren bereikt trekt hij hem hard door.
2de versnelling trekt hij hem ook goed door
3de versnelling valt hij terug en komt niet meer op toeren
4de versnelling zelfde geval

de precieze toerentallen weet ik niet want er zit geen toerenteller op
wat kan ik nog proberen?

 
EvanEerden 13-9-2009 13:38 Print reply
Posts: 4
He hallo,
Is het prbleem al opgelost of bestaat het nog steeds.
Ik vind de sproeier wel wat groot voor 50cc ondanks de 18 mm
carb. .
Mischien moet je eens een kleinere sproeier pakken bv 84 of 90.
Zit de sproeier wel goed vast, en is de choke goed gangbaar ik heb het eens mee gemaakt dat het binnen werk vast zat en dit gaf het zelfde soort probleem.
Succes en hoop dat je snel weer .
 
Need for Speed fuck the police
2SLOW4ME 13-9-2009 14:49 Print reply

Posts: 1944
wat gebeurt er als je kickt zonder bougie er in? krijg je dan een soort van fontijnje uit je bougie gat?

Vriend van me had dat wel met zn nsr, heeft fijn een half uur staan kicken zonder bougie en uitlaat omdat zn carb de hele nacht overliep..
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
mb-err 13-9-2009 21:03 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: EvanEerden
He hallo,
Is het prbleem al opgelost of bestaat het nog steeds.
Ik vind de sproeier wel wat groot voor 50cc ondanks de 18 mm
carb. .
Mischien moet je eens een kleinere sproeier pakken bv 84 of 90.
Zit de sproeier wel goed vast, en is de choke goed gangbaar ik heb het eens mee gemaakt dat het binnen werk vast zat en dit gaf het zelfde soort probleem.
Succes en hoop dat je snel weer .



probleem is nog steeds niet opgelost.
heb al sproeier 82,84,86,88,90,100,105,en 110 geprobeerd en hoe kleiner de sproeier hoe slechter hij liep.

carb loopt ook niet over of iets dergelijks en blijft ook niet hangen.


 
TECstar 5-10-2009 23:09 Print reply

Posts: 4664
even pijlen hoe het met je mb gaat, aangezien mijn mb ook nog steeds vergelijkbare symptomen heeft

heb je onderhand al naar meerdere dingen gekeken of niet?


 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
mtx_owned 5-10-2009 23:17 Print reply

Posts: 2183
immitatie bobine's werken haast nooit naar behoren, ik heb er al 2 versleten in 2 dagen. toen een originele bobine erop gezet en liep weer als een zonnetje.

@ evaneerden

Sproeiermaat van 110 kan gewoon goed in een 50 immi snel hoor.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mb8 21-11-2009 23:48 Print reply
Posts: 90
ik heb dezelfde problemen gehad, na ook dus van alles geprobeerd te hebben, bleek ik een lekke keering te hebben, ik heb een compleet ander blok eronder gezet de oude was wel erg gaar, speling op de krukas etc, en blokolie kwam uit mijn drijfstang zetten.... ook speelde mee dat ik een gaar vliegwiel spietje had en het vliegwiel verdraaide t.o.v. de krukas, de carter druk word dus te hoog bij een lekke keerring en de brandstof die rondgespoeld word gaat dan via je uitlaat door, dus teveel druk, bij mij spoot het er ook langs de pakking zelfs, zwarte spetters met veel rook uit de uitlaat en geen toeren pakken.


 
TECstar 22-11-2009 2:10 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb8
ik heb dezelfde problemen gehad, na ook dus van alles geprobeerd te hebben, bleek ik een lekke keering te hebben, ik heb een compleet ander blok eronder gezet de oude was wel erg gaar, speling op de krukas etc, en blokolie kwam uit mijn drijfstang zetten.... ook speelde mee dat ik een gaar vliegwiel spietje had en het vliegwiel verdraaide t.o.v. de krukas, de carter druk word dus te hoog bij een lekke keerring en de brandstof die rondgespoeld word gaat dan via je uitlaat door, dus teveel druk, bij mij spoot het er ook langs de pakking zelfs, zwarte spetters met veel rook uit de uitlaat en geen toeren pakken.



Ik heb er toeN de tijd ook een nieuw blok onder gezet, maar hielp maa een beetje, denk dat het ergens in de ontsteking buiten het blok zit, bijv bobine en CDi


edit:
daarbij komt ook nog eens dat TS een gereviseerd blok eronder had gehangen, staat ergens in een reply in dit topic meen ik me te herinneren

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 22-11-2009 om 14:09 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
mb8 22-11-2009 21:06 Print reply
Posts: 90
heb je mischien je spruitstuk van binnen gepolijst? haal er eens een stuk schuurpapier door,
 
mb8 22-11-2009 21:17 Print reply
Posts: 90
al een nieuw bougietje getest? ja ik weet het dit klinkt alemaal erg eenvoudig voor de aard van je probleem, maar altijd op de knaken onderdelen ging het meestal mis ...knalt ie ook boven in als je gas geeft? bult rook? ik denk zelf dat je 2 takt is gaan 4 takten ineens, door of een defecte bougie, of zoals je zelf al zegt iets in de ontsteking, evengoed een gepolijst spruitstuk geeft deze problemen ook, nog 1 ding als dit het alemaal niet is het je cdi die kaduk is, voorgaande 3 dingen alemaal al gehad

ik hoop dat je het vind man, niets vervelender als dit geemmer. inderdaad keering kun je dan wel uitsluiten..

dan denk ik nog even verder...
 
mb-err 22-11-2009 21:20 Print reply

Posts: 759
Mijn MB werkt nog steeds niet na behoren.
heeft nog steeds de zelfde problemen. heb er ook een tijd niet veel meer mee gedaan wegens drukte maar ga er binnenkort weer mee aan de gang.

denk niet dat het aan lekke keerringen ligt want het blok is gereviseerd. Heb ook meerdere bobine's geprobeerd dus het lijkt mij niet dat het daar aan ligt(ook originele)

meer tips zijn nog steeds altijd welkom.
denk dat ik binnenkort maar is een nieuwe cilinder ga halen kijken of het probleem dan verholpen is


 
dude007 22-11-2009 21:29 Print reply
Posts: 327
ik heb op het moment ongeveer hetzelfde probleem, het is waarschijnlijk een ontstekings kwestie, als ik jouw was zou de onsteking met de klok mee draaien tot dat hij niet verder kan, als je een nieuwe imi onsteking hebt gekocht dumpen, gewoon de ori er weer op, als je een 50cc met een ori keihin 18mm, moet je rond de sproeier, 85 zitten, doe ipv een ori filter een power filter ofso, gasnaald ongeveer in het midden, draai de lucht schroef dicht, dit kun je later weer veranderen als hij goed loopt, doet hij het nog met deze afsteling dan is je blok gaar
 

Dit topic is 9067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved