Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - probleem Honda MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1006 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56576 - probleem Honda MB
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9180 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-err 22-5-2009 15:23 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


slecht van je dat je een honda blok vergelijkt met een derbiblok

maar wat heb je dan allemaal al vervangen aan je mb?


vervangen zijn:
ontsteking/vliegwiel
cdi
bobine
bougie
zuigerveren
carb
verschillende maten sproeiers

iemand had het nog over de squish hoe kan ik die opmeten??

 
Bartoethale 22-5-2009 15:51 Print reply

Posts: 59
Probeer eens makkelijker naa te denken....

-Gaat de gasschuif helemaal open?
-nergens valse lucht? ook niet bij je linkerkrukaskeering?
-loopt de vlotterbak niet over?
-is je uitlaat niet dichtgesmeerd?
-luchtfilter vrij en schoon?

doe er je voordeel mee
 
mb-err 29-8-2009 15:34 Print reply

Posts: 759
ik dacht het probleem gevonden te hebben want de cilinderkop was afgedraaid dus heb ik een andere gehaald in de hoop dat hij het nu wel goed zou doen wat dus niet het geval is

iemand nog suggesties want ik weet het echt niet meer

 
Vehikel 29-8-2009 15:37 Print reply

Posts: 2903
Heb niet de hele topic gelezen, maar heb je t ook ff zonder filtertje geprobeerd?
Die kunnen dezelfde klachten geven.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
mb-err 29-8-2009 15:46 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Heb niet de hele topic gelezen, maar heb je t ook ff zonder filtertje geprobeerd?
Die kunnen dezelfde klachten geven.


ja heb zowel met als zonder luchtfilter geprobeerd los het probleem niet op

 
Saknet 29-8-2009 17:02 Print reply

Posts: 10355
zet je bougieelectrode afstand eens op 0,06mm, zoals aangegeven in je (digitale?) honda werkplaatsboek. of heb je die niet?
Heb je uberhaupt wel voelermaatjes?

kan zijn dat als je dat doet, dat ie dan iets slechter stationair draait. (en dus moeilijker start)

Maar grote kans dat ie dan gewoon toeren wil blazen, als ik dat zo hoor.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-8-2009 om 17:04 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mb-err 29-8-2009 17:17 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
zet je bougieelectrode afstand eens op 0,06mm, zoals aangegeven in je (digitale?) honda werkplaatsboek. of heb je die niet?
Heb je uberhaupt wel voelermaatjes?

kan zijn dat als je dat doet, dat ie dan iets slechter stationair draait. (en dus moeilijker start)

Maar grote kans dat ie dan gewoon toeren wil blazen, als ik dat zo hoor.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-8-2009 om 17:04 uur.


heb thuis geen voelermaatjes maar het is een nieuwe bougie dan zou die toch goed moeten zijn of niet ?

 
Saknet 29-8-2009 17:44 Print reply

Posts: 10355
nee die staan veelste wijd voor een mb, althans dat is mijn ervaring.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mb-err 29-8-2009 17:52 Print reply

Posts: 759
oke heb nog wel een extra bougietje zal daarbij de afstand wat kleiner maken kijken of dat iets uit maakt

 
mb-err 29-8-2009 20:55 Print reply

Posts: 759
weet iemand of het uit maakt als je een oud type bobine op een nieuwer type frame gebruikt
aangezien die bobines niet precies het zelfde zijn.

zou het daar aan kunnen liggen ?

alles wat ik ondertussen al geprobeerd heb staat in de eerste post

Dit bericht is gewijzigd door mb-err op 29-8-2009 om 21:16 uur.
 
Niek de Wildt 29-8-2009 20:57 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
zet je bougieelectrode afstand eens op 0,06mm, zoals aangegeven in je (digitale?) honda werkplaatsboek. of heb je die niet?
Heb je uberhaupt wel voelermaatjes?

kan zijn dat als je dat doet, dat ie dan iets slechter stationair draait. (en dus moeilijker start)

Maar grote kans dat ie dan gewoon toeren wil blazen, als ik dat zo hoor.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-8-2009 om 17:04 uur.


Wat dacht je van een nulletje minder?
zet maar op 0,5mm, gewoon met een voelermaat.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-err
[...]


iemand had het nog over de squish hoe kan ik die opmeten??



Met tin wat je in een L vorm buigt en door je bougiegat steekt en dan de motor tornt.


Maar als ik even kort je probleem in de allereerste post lees, en dan zie wat je hebt vervangen, blijft er voor mij niet veel meer over als de cilinder.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-8-2009 om 20:59 uur.
 
mb-err 7-9-2009 15:05 Print reply

Posts: 759
zo weer even bezig geweest en het begint er eindelijk een beetje op te lijken

even de setup die er nu onder ligt:
50cc snelle cilinder
techno race uitlaat
18 mm keihin carb met sproeier 105
powerfilter
tandwiel verhouding 12-43

hij doe het wel al iets beter maar nog lang niet wat het zijn moet

hij trek slecht bij lage toeren en als hij een maal in hogere toeren komt schiet hij vooruit als je dan schakelt val hij terug en duurt het weer even voordat hij in zijn toeren komt. de 4de versnelling trekt hij sowiezo niet.

wat is hier nog aan te doen ?




 
mtx_owned 7-9-2009 15:13 Print reply

Posts: 2183
ontsteking al op zn vroegst staan?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mb-err 7-9-2009 15:19 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
ontsteking al op zn vroegst staan?

nee nog niet eigenlijk, helemaal niet meer aan gedacht
ga ik gelijk even proberen


 
mb-err 7-9-2009 15:53 Print reply

Posts: 759
hij stond al op zijn vroegst
kan het zijn dat hij juist later moet ??

 

Dit topic is 9180 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved