Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - am6 lekt olie..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1037 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #56568 - am6 lekt olie..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NaNnInG 13-5-2009 19:39 Print topicpost

Posts: 941
Mijn brommer heeft ivm ziek zijn bijna een maand lang stil gestaan,nu weet ik niet of dit hiermee te maken heeft, maar mijn brommer lekt carterolie...

precies in het midden van de linker en rechterhelft(tussen 2 carterdelen) lekt hij telkens een beetje olie, wat zou dit kunnen zijn, gewoon een lekke pakking??

aangezien ik hem nu wel weer gebruik:, is het van belang de brommer zo snel mogelijk te maken? aangezien het olie lekken meevalt neem ik aaan dat ik nog wel wat kilometers kan maken...

graag jullie mening hierover en wat jullie zouden doen

mvg

 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride

DerbiLimited08 13-5-2009 19:40 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
Mijn brommer heeft ivm ziek zijn bijna een maand lang stil gestaan,nu weet ik niet of dit hiermee te maken heeft, maar mijn brommer lekt carterolie...

precies in het midden van de linker en rechterhelft(tussen 2 carterdelen) lekt hij telkens een beetje olie, wat zou dit kunnen zijn, gewoon een lekke pakking??

aangezien ik hem nu wel weer gebruik:, is het van belang de brommer zo snel mogelijk te maken? aangezien het olie lekken meevalt neem ik aaan dat ik nog wel wat kilometers kan maken...

graag jullie mening hierover en wat jullie zouden doen

mvg




Als die tussen de carters lekt, en komt nergen anders vandaan dan is het de pakking
 
NaNnInG 13-5-2009 19:44 Print reply

Posts: 941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David Honda
[...]



Als die tussen de carters lekt, en komt nergen anders vandaan dan is het de pakking


mooi klote dat hij dat zomaar in eens doet.... wat een gekloot heb ik hier weer van, als ik de olie eruit laat lopen he via aftappunt...
zou dit dan te verhelpen zijn met een soort van prop of zo??(zit toch niet in zicht)

 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
joost125 13-5-2009 19:46 Print reply

Posts: 448
nee gewoon nieuwe pakking

check anders eens of je carterbouten nog wel goed zitten aangedraaid
 
Matthijsar50 13-5-2009 19:48 Print reply

Posts: 1029
of gewoon hittebestendige kit eraan smeren als je beetje beunhaas bent doe je dat:P! (brezan!)
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Maeddy 13-5-2009 19:49 Print reply

Posts: 1059
Ik had precies hetzelfde. Mijn blok lekte ook olie, en ik dacht dat het tussen mijn carters weg kwam. Dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Ik heb het blok helemaal schoongemaakt, en toen gereden. Bleek er carterolie uit mijn oliepomp te lekken! Misschien is het dan ook een aanrader eerst je blok schoon te maken, en kijken of je geen andere sporen vindt voordat je je blok open trekt!
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
NaNnInG 14-5-2009 15:38 Print reply

Posts: 941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Ik had precies hetzelfde. Mijn blok lekte ook olie, en ik dacht dat het tussen mijn carters weg kwam. Dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Ik heb het blok helemaal schoongemaakt, en toen gereden. Bleek er carterolie uit mijn oliepomp te lekken! Misschien is het dan ook een aanrader eerst je blok schoon te maken, en kijken of je geen andere sporen vindt voordat je je blok open trekt!


heb dit gedaan, en ben helaas tot de ocnclusie gekomen dat het begint tussen de twee karterdelen,als ik dit 'laat'doen door een bromboer, zou die hier veel voor vragen?(ivm stage heb ik echt veel vrije tijd tekort).


 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
BIET 14-5-2009 15:42 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
[...]


heb dit gedaan, en ben helaas tot de ocnclusie gekomen dat het begint tussen de twee karterdelen,als ik dit 'laat'doen door een bromboer, zou die hier veel voor vragen?(ivm stage heb ik echt veel vrije tijd tekort).



Vrij prijzig, gezien het behoorlijk wat tijd kost, ik zeg gewoon goed schoonmaken/ontvetten en vloeibaar smeren. Dan kan je wel ff vooruit
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
NaNnInG 14-5-2009 15:44 Print reply

Posts: 941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Vrij prijzig, gezien het behoorlijk wat tijd kost, ik zeg gewoon goed schoonmaken/ontvetten en vloeibaar smeren. Dan kan je wel ff vooruit


dacht ik dus ook al aangezien echt alles los moet, hopen dat er wat boutjes loszitten(nog niet gecontroleerd). maar wil het wel goed doen, omdat ik de brommer niet wil verbeunen.
 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
BIET 14-5-2009 15:45 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
[...]


dacht ik dus ook al aangezien echt alles los moet, hopen dat er wat boutjes loszitten(nog niet gecontroleerd). maar wil het wel goed doen, omdat ik de brommer niet wil verbeunen.

Hele blok moet gesplitst worden...

Maar verbeunen is een groot woord, dit werkt gewoon prima voor een behoorlijke tijd en later kan je het altijd nog eens oplossen als je het nog niet vergeten bent.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Saknet 14-5-2009 16:07 Print reply

Posts: 10355
eerst idd carterboutjes an proberen te draaien beetje.
anders kan je misschien ff stripje ijzer op maat buigen, gaatje boren, er onderdoor bouten aan bestaand(e) schroefje(s) iets met een stuk pakking ertussen, maar ik weet zo helaas niet of dat bij jouw apparaat in de praktijk te doen is.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 2567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved