Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - cilinder lasbaar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1234 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #56566 - cilinder lasbaar
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenmtx 13-5-2009 19:07 Print topicpost
Posts: 208
ik weet dat de meeste soorten gietijzer niet lasbaar zijn.
Is het gietijzer van een cilinder van een mt8 lasbaar?

er zit namelijk een scheur bij het schroefdraad aan de buitenkant.
waar het spruitstuk gemonteerd word.

als ik er een schroef indraai dan ontstaat er een opening tussen het schroefdraad en de buitenkant.

Hoe valt dit anders nog op te lossen?
 

Custers 13-5-2009 19:08 Print reply

Posts: 4747
als het lasbaar is weet ik niet, ik heb weleens van kneedbaar alu gehoord, misschien is dit wat?
 
Ride like the wind.
TECstar 13-5-2009 19:08 Print reply

Posts: 4664
nieuw schroefdraad boren

of bedoel je dat niet?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Royal Club 13-5-2009 19:09 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
ik weet dat de meeste soorten gietijzer niet lasbaar zijn.
Is het gietijzer van een cilinder van een mt8 lasbaar?

er zit namelijk een scheur bij het schroefdraad aan de buitenkant.
waar het spruitstuk gemonteerd word.

als ik er een schroef indraai dan ontstaat er een opening tussen het schroefdraad en de buitenkant.

Hoe valt dit anders nog op te lossen?


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Martijn II - Forum en Sales Moderator 13-5-2009 19:10 Print reply

Posts: 9841
is gewoon te lassen door iemand die weet hoe het moet.

Eerst goed heetstoken, lassen, daarna heeeeeel rustig laten afkoelen, desnoods inpakken in iets van isolatie zodat het nog langzamer afkoelt dan normaal.

daarna even een tap erdoorhalen.
Helicoil gaat ook niet werken als het materiaal 'beweegt' zoals je zegt.

 
Too cool for school!
yamahadt1986 13-5-2009 19:20 Print reply
Posts: 1713
ik heb mijn gietijzeren cilinder een keer laten lassen door een man bij een metaalbedrijf en die zij dat die het gewoon met een (mig/mag)
apparaat hat gedaan en dat het dan gewoon goed hegte.
en er bestaan ook electrode voor gietijzer dus er zijn wel oplossingen.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
jeroenmtx 13-5-2009 19:20 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
is gewoon te lassen door iemand die weet hoe het moet.

Eerst goed heetstoken, lassen, daarna heeeeeel rustig laten afkoelen, desnoods inpakken in iets van isolatie zodat het nog langzamer afkoelt dan normaal.

daarna even een tap erdoorhalen.
Helicoil gaat ook niet werken als het materiaal 'beweegt' zoals je zegt.



moet de cilinder er dan afgehaald worden ofniet?

of kan ik gewoon lassen terwijl het blok in elkaar zit.
het is maar een klein scheurtje en er hoeven maar een paar puntjes op gelast te worden.
 
yamahadt1986 13-5-2009 19:21 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]


moet de cilinder er dan afgehaald worden ofniet?

of kan ik gewoon lassen terwijl het blok in elkaar zit.
het is maar een klein scheurtje en er hoeven maar een paar puntjes op gelast te worden.



haal je cilinder er wel af ja
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
ikkejw 13-5-2009 19:35 Print reply

Posts: 9886
ff voor de duidelijkheid, alleen de wand is van gietijzer. de rest van de cilinder is aluminium, en dat is wel te lassen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Thijsje 14-5-2009 18:19 Print reply

Posts: 1687
als ik post van ikkejw niet gelezen zou hebben zou ik zeggen,
gietijzer electrode.. heb hier op forum iemand gelezen die vlinderpoort gemaakt heeft in gietijzer cilinder, het middelste staafje vastgelast met gietijzeren electrode...

gietijzer vált dus te lassen..

als de rest van de cilinder inderdaad aluminimum is, valt dit ook te lassen.. tig lassen..


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Sypie_Honda 14-5-2009 18:25 Print reply

Posts: 13830
de cilinder moet er uiteraart afgehaald worden.

maare niet warmstoken maar gewoon verhitten tot 100 graden in een oven. anders verhit je de ene kant veel meer als de andere.

en dan lassen met een speciale gietijzer electrode.

en dan weer in de over die nog op 100 graden staat. en dan langzaam afbouwen, 70 graden, 50 graden, en zo door gaan naar kamer temperatuur. zodat je zeker weet dat hij heel geleidelijk afkoelt.

maare dit is niet van toeppassing op jou cilinder omdat de buitenkant van alu is.

vol brullen met TIG dus, en later weer uitboren en draad tappen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 14-5-2009 19:37 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
de cilinder moet er uiteraart afgehaald worden.

maare niet warmstoken maar gewoon verhitten tot 100 graden in een oven. anders verhit je de ene kant veel meer als de andere.

en dan lassen met een speciale gietijzer electrode.

en dan weer in de over die nog op 100 graden staat. en dan langzaam afbouwen, 70 graden, 50 graden, en zo door gaan naar kamer temperatuur. zodat je zeker weet dat hij heel geleidelijk afkoelt.

maare dit is niet van toeppassing op jou cilinder omdat de buitenkant van alu is.

vol brullen met TIG dus, en later weer uitboren en draad tappen.


dat afkoelen kun je ook doen door em te begraven in droog zand, de volgende dag is ie wel aardig afgekoeld.

 
Preserve nature - Always wear a helmet
Thijsje 14-5-2009 19:40 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


dat afkoelen kun je ook doen door em te begraven in droog zand, de volgende dag is ie wel aardig afgekoeld.



verklaar u nader..

als t in zand kan, kan t ook in de openlucht...
of trekt warmte in het zand ofzo, of wat???
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Harold 14-5-2009 20:10 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]


verklaar u nader..

als t in zand kan, kan t ook in de openlucht...
of trekt warmte in het zand ofzo, of wat???


Zand geleid slecht de warmte. Dus het isoleert.

Je kunt voor gietijzer ook rvs toevoeg of electrode gebruiken. Dit heeft ook een hoog koolstof gehalte en zal ook niet snel scheuren langs de las.

Verder altijd voorverwarmen zoals al eerder is gezecht (mag m gerus in de oven leggen op 200 graden)

 
ErikVerkade 26-5-2009 18:01 Print reply

Posts: 980
het klinkt heel stom maar een hechtje met een rvs elektrode en draarna gouw effe met een kleim hammertje op de las tikken als hij nog warm is en dat werkt echt goed ik heb er ervaring mee
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Leen 26-5-2009 18:05 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
de cilinder moet er uiteraart afgehaald worden.

maare niet warmstoken maar gewoon verhitten tot 100 graden in een oven. anders verhit je de ene kant veel meer als de andere.

en dan lassen met een speciale gietijzer electrode.

en dan weer in de over die nog op 100 graden staat. en dan langzaam afbouwen, 70 graden, 50 graden, en zo door gaan naar kamer temperatuur. zodat je zeker weet dat hij heel geleidelijk afkoelt.

maare dit is niet van toeppassing op jou cilinder omdat de buitenkant van alu is.

vol brullen met TIG dus, en later weer uitboren en draad tappen.



verhitten tot meer als 700 graden ja.
na het lassen weer verhitten, dag laten staan @ +700 graden,
en daarna idd snel ingraven, en een week laten liggen.
 

Dit topic is 1281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved