Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ideale squish en deck-height

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56553 - Ideale squish en deck-height
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bartoethale 13-5-2009 11:13 Print topicpost

Posts: 59
Ik heb laatst mijn cilinder laten honen naar een eerste opmaat. Nieuwe zuiger erin en nieuwe pakkingen erop. Omdat deze pakkingen dikker zijn dan mijn oude is mijn deck-height en squish veranderd. Nu wil ik eigenlijk weten wat nu de ideale squish en de ideale deck-height is. Omdat ik geen eenduidig antwoord kan vinden.

set-up
50cc hm167 eerste opmaat
166F kop
13 mm carb, 82 spr
luhao uitlaat
snel aanzuig
 

Niek de Wildt 13-5-2009 11:54 Print reply
Posts: 7168
deckheight is geen term die je kan vergelijken, het gaat om de poorten, zorg er maar voor dat die bij de onderste stand van de zuiger helemaal open staan en begin met een squish van 0,6mm
 
Bartoethale 13-5-2009 12:02 Print reply

Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
deckheight is geen term die je kan vergelijken, het gaat om de poorten, zorg er maar voor dat die bij de onderste stand van de zuiger helemaal open staan en begin met een squish van 0,6mm


de poorten zijn helemaal open heb ik al gecheckt, wat is beter? dunner voet of kopppakking?
 
Niek de Wildt 13-5-2009 12:04 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bartoethale
[...]


de poorten zijn helemaal open heb ik al gecheckt, wat is beter? dunner voet of kopppakking?


Je vraag is onduidelijk.
 
Bartoethale 13-5-2009 12:09 Print reply

Posts: 59
Om de squish te verkleinen (hij is nu te groot) moet je toch je pakking dunner maken(komt de cilinder + kop) lager te liggen. wat is dan beter? om de koppakking dunner te maken of de voetpakking dunner ivm met de poorttiming.... (hoop dat t zo iets duidelijker is,excuus)
 
Niek de Wildt 13-5-2009 12:14 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bartoethale
Om de squish te verkleinen (hij is nu te groot) moet je toch je pakking dunner maken(komt de cilinder + kop) lager te liggen. wat is dan beter? om de koppakking dunner te maken of de voetpakking dunner ivm met de poorttiming.... (hoop dat t zo iets duidelijker is,excuus)


heb jij verschillende diktes koppakingen?
ik denk dat het antwoord nee is.

In dat geval moet je dus niet aan de koppaking gaan beunen.

voetpakkingen zijn wel vaak te vinden in verschillende diktes en dus lijkt dat de beste oplossing.

je kunt ook de kop afvlakken.
 
Bartoethale 13-5-2009 12:22 Print reply

Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


heb jij verschillende diktes koppakingen?
ik denk dat het antwoord nee is.

In dat geval moet je dus niet aan de koppaking gaan beunen.

voetpakkingen zijn wel vaak te vinden in verschillende diktes en dus lijkt dat de beste oplossing.

je kunt ook de kop afvlakken.


antwoord is duidelijk, dunner voetpakking nemen en als dan de poorten en het odp nog helemaal openzijn dan is het goed, anders kop afvlakken
 
PRO TUNING 13-5-2009 17:15 Print reply

Posts: 4000
Ideale deck height = 0

Squish hoogte bereken je aan de hand van je MSV.
 
Thijsje 13-5-2009 18:06 Print reply

Posts: 1687
1mm voetpakking, gewone koppaking, en gaan..


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Mt5_grolsch 13-5-2009 18:11 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Ideale deck height = 0

Squish hoogte bereken je aan de hand van je MSV.



wat is je MSV?
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat

Dit topic is 2742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved