Ik heb laatst mijn cilinder laten honen naar een eerste opmaat. Nieuwe zuiger erin en nieuwe pakkingen erop. Omdat deze pakkingen dikker zijn dan mijn oude is mijn deck-height en squish veranderd. Nu wil ik eigenlijk weten wat nu de ideale squish en de ideale deck-height is. Omdat ik geen eenduidig antwoord kan vinden.
set-up
50cc hm167 eerste opmaat
166F kop
13 mm carb, 82 spr
luhao uitlaat
snel aanzuig
deckheight is geen term die je kan vergelijken, het gaat om de poorten, zorg er maar voor dat die bij de onderste stand van de zuiger helemaal open staan en begin met een squish van 0,6mm
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
deckheight is geen term die je kan vergelijken, het gaat om de poorten, zorg er maar voor dat die bij de onderste stand van de zuiger helemaal open staan en begin met een squish van 0,6mm
de poorten zijn helemaal open heb ik al gecheckt, wat is beter? dunner voet of kopppakking?
Om de squish te verkleinen (hij is nu te groot) moet je toch je pakking dunner maken(komt de cilinder + kop) lager te liggen. wat is dan beter? om de koppakking dunner te maken of de voetpakking dunner ivm met de poorttiming.... (hoop dat t zo iets duidelijker is,excuus)
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Bartoethale
Om de squish te verkleinen (hij is nu te groot) moet je toch je pakking dunner maken(komt de cilinder + kop) lager te liggen. wat is dan beter? om de koppakking dunner te maken of de voetpakking dunner ivm met de poorttiming.... (hoop dat t zo iets duidelijker is,excuus)
heb jij verschillende diktes koppakingen?
ik denk dat het antwoord nee is.
In dat geval moet je dus niet aan de koppaking gaan beunen.
voetpakkingen zijn wel vaak te vinden in verschillende diktes en dus lijkt dat de beste oplossing.