Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - poortmap

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 909 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56533 - poortmap
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2256 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 13-5-2009 14:38 Print reply

Posts: 29286
Door ikkejw:

70cc imitatie
heb ik wel wat over te zeggen, dat vind ik echt hardstikke mooie cilinders.

kosten 40 euro met zuiger, en dan heb je een vrij slome cilinder. timing en afwerking is niet echt over nagedacht.

pak je een dremel, en slijp je de gietfouten eruit, dan heb je bijna weer genoeg materiaal om een nieuwe cilinder te maken


spoelpoort timing staat standaard meestal op 130 graden (vrij hoog), en de uitlaattiming rond 180 of 170 (vrij laag). dit betekent dat de uitlaatpoort een heel eind omhoog kan, zonder dat je aan de spoelpoorten hoeft te dremelen
de uitlaatpoort gaat maximaal tot ongeveer 190 à 195 graden, als je hoger wilt zul je de spoelpoorten of de zuiger bij moeten vijlen. let wel op dat er vaak verschil in timing kan zitten, 2 imitatie cilinders kunnen beide weer totaal andere poorttimings hebben. zoals ik al zei is er eigenlijk niet over nagedacht.

de wand is van gietijzer, schijnt iets minder te zijn kwa warmte geleiding en slijtage, maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. loopt ie toch vast, kun je m laten boren en honen, en hij loopt weer als een trein.

onbewerkte 70 imi's lopen perfect met een zwarte 50cc luhao uitlaat en 18mm carb. dit is een mooi laagtoerige en slijtvaste setup. icm 4bak haalde ik 80-90 met een verbruik van 1:30. proma schijnt ook mooi te lopen. tecno kun je meteen opbranden want die lopen gewoon nergens goed op.

 
sibren mt 13-5-2009 14:38 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Er missen nog wat maten

Het was mss toch beter geweest als je eerst een voorbeeldige poortmap bekeken had idd.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 13-5-2009 om 14:30 uur.



ag ik haal er gewoon eeen veil door heen denk ik die inlaat poorten zitten op 3,2 cm van boven en de uitlaat poort op 2 cm van boven
 
sibren mt 13-5-2009 14:39 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Door ikkejw:

70cc imitatie
heb ik wel wat over te zeggen, dat vind ik echt hardstikke mooie cilinders.

kosten 40 euro met zuiger, en dan heb je een vrij slome cilinder. timing en afwerking is niet echt over nagedacht.

pak je een dremel, en slijp je de gietfouten eruit, dan heb je bijna weer genoeg materiaal om een nieuwe cilinder te maken


spoelpoort timing staat standaard meestal op 130 graden (vrij hoog), en de uitlaattiming rond 180 of 170 (vrij laag). dit betekent dat de uitlaatpoort een heel eind omhoog kan, zonder dat je aan de spoelpoorten hoeft te dremelen
de uitlaatpoort gaat maximaal tot ongeveer 190 à 195 graden, als je hoger wilt zul je de spoelpoorten of de zuiger bij moeten vijlen. let wel op dat er vaak verschil in timing kan zitten, 2 imitatie cilinders kunnen beide weer totaal andere poorttimings hebben. zoals ik al zei is er eigenlijk niet over nagedacht.

de wand is van gietijzer, schijnt iets minder te zijn kwa warmte geleiding en slijtage, maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. loopt ie toch vast, kun je m laten boren en honen, en hij loopt weer als een trein.

onbewerkte 70 imi's lopen perfect met een zwarte 50cc luhao uitlaat en 18mm carb. dit is een mooi laagtoerige en slijtvaste setup. icm 4bak haalde ik 80-90 met een verbruik van 1:30. proma schijnt ook mooi te lopen. tecno kun je meteen opbranden want die lopen gewoon nergens goed op.



hoeveel kan die uitlaat poord van mij ongeveer omhoog dn ??? iemand een idetje
 
kenny77 13-5-2009 14:43 Print reply

Posts: 29286
sibren mt 13-5-2009 18:17 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127


laat maar zittn ben er even met dremel door heen geweest en op mt gezet loopt pervect

alleen nog even ander sproeiertje


Dit bericht is gewijzigd door sibren mt op 13-5-2009 om 18:17 uur.
 

Dit topic is 2256 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved