Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda NSR te traag/te snel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1135 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56531 - Honda NSR te traag/te snel
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3385 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 12-5-2009 15:53 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Gezien de topsnelheid zal het een snelle betreffen


eerlijk gezegd denk ik eerder een opgevoerde teller

een gt4 haalt ori namelijk ook geen 90
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BIET 12-5-2009 15:55 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


eerlijk gezegd denk ik eerder een opgevoerde teller

een gt4 haalt ori namelijk ook geen 90

Als je de startpost goed leest staat er dat hij met de Proma uitlaat 90 gaat, wat zeker mogelijk is.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Malaguti RST 12-5-2009 15:56 Print reply

Posts: 1668
misschien is ie nog verder opgevoerd.

de vorige eigenaar van me AF1 zegt ook dat het blok helemaal origineel is.

(ding haalt 95 zegt ie zelf ook)

Ding blijkt dus een standaard cilinder met vlinderporten te wezen.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
BIET 12-5-2009 15:57 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
misschien is ie nog verder opgevoerd.

de vorige eigenaar van me AF1 zegt ook dat het blok helemaal origineel is.

(ding haalt 95 zegt ie zelf ook)

Ding blijkt dus een standaard cilinder met vlinderporten te wezen.

Vlinderpoort of fluitpoorten
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Joel_koningslust 12-5-2009 15:57 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Als je de startpost goed leest staat er dat hij met de Proma uitlaat 90 gaat, wat zeker mogelijk is.



met proma 90?

neehoor. 85maximaal. optimaal afgesteld. proma, gt4 en 14mm carb


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
degoelaman 12-5-2009 15:58 Print reply

Posts: 136
laatst had ik rollerbank met mijn nsr en toen is me kenteken afgepakt en moest hem opnieuw laten keuren omdat hij te snel ging. Ik heb voor die keuring toen een stuk koekblik met een gat van 10mm tussen me uitlaat en me cilinder gemaakt en dat werkte perfect. hij rijd nu nog maar 40. ik heb het natuurlijk alleen gedaan voor de keuring maar als je i.p.v een stuk koekblik een stevig stukje staal er tussen doet kun je het gewoon altijd gebruiken. zo worden ook standart brommers etc geknepen met uitlaatproppen. Ik hoefde zelfs niets aan mijn sproeier te doen.

Heb trouwens ook een proma uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door degoelaman op 12-5-2009 om 15:59 uur.
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
BIET 12-5-2009 15:58 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



met proma 90?

neehoor. 85maximaal. optimaal afgesteld. proma, gt4 en 14mm carb



Er zit ook een grotere carb op . Haha je moet die startpost echt ff goed doorlezen. 90 haal je best wel met zo'n setup en een vertanding die niet eens belachelijk zwaar is.

Edit:
Excuses, deel van de grotere carb staat verderop in het topic.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 12-5-2009 om 16:00 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
degoelaman 12-5-2009 16:03 Print reply

Posts: 136
Mijne heeft ook een proma en grotere carb. enige verschil is dat hij een charmoo 50cc heeft maar die rijd ook 95 op de teller dus is zeker wel haalbaar met een gt4
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
geert-nsr 12-5-2009 16:16 Print reply

Posts: 6438
Wie zegt dat er in die cilinder nooit geveilt is?
90 kmph is dus zeker haalbaar.

Ik zou een orginele cilinder er op leggen icm een proma uitlaat.
Met begrenzen zal ie nooit zo lekker gaan lopen.

 
degoelaman 12-5-2009 16:20 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
Wie zegt dat er in die cilinder nooit geveilt is?
90 kmph is dus zeker haalbaar.

Ik zou een orginele cilinder er op leggen icm een proma uitlaat.
Met begrenzen zal ie nooit zo lekker gaan lopen.


Ja ik zou eerlijk gezegd ook een orginele cilinder kopen en dan met proma uitlaat als hij blijvend langzaam moet rijden
 
Yamaha FS1 SOBW-Racer
Elber 12-5-2009 16:49 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
laatst had ik rollerbank met mijn nsr en toen is me kenteken afgepakt en moest hem opnieuw laten keuren omdat hij te snel ging. Ik heb voor die keuring toen een stuk koekblik met een gat van 10mm tussen me uitlaat en me cilinder gemaakt en dat werkte perfect. hij rijd nu nog maar 40. ik heb het natuurlijk alleen gedaan voor de keuring maar als je i.p.v een stuk koekblik een stevig stukje staal er tussen doet kun je het gewoon altijd gebruiken. zo worden ook standart brommers etc geknepen met uitlaatproppen. Ik hoefde zelfs niets aan mijn sproeier te doen.

Heb trouwens ook een proma uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door degoelaman op 12-5-2009 om 15:59 uur.



ik heb dat ook



 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Skyline 12-5-2009 17:56 Print reply
Posts: 4
Niet relevant maar toch leuk om de reacties te volgen of hij nu wel of niet 90 km./u. kan halen. Heb effe terug de vorige eigenaar gecontacteerd en die wist me te vertellen dat een HRC (Honda Racing)technieker vroeger de spoelpoorten heeft bijgevijld en terug gepolierd waardoor hij ooit (met nog andere uitlaat) 110 haalde en op bochtig parcour menig RS125 rijder het vuur aan de schenen legde.
Bedankt voor jullie reacties, ik laat weten wat het resultaat is.
 
mr200r 12-5-2009 17:57 Print reply
Posts: 5122
In belgie werdt in de jaren 80/90 de mtx50r-mbx50-nsr50 verkocht die hadden alle een ring tussen uitlaatpoort/uitlaat.
In belgie kun je nog wel bestellen
bij honda heb je meteen de goede snelheid.
Een grote revet en op snelheid veilen werkt ook.
 
mr200r
Thijsje 12-5-2009 18:25 Print reply

Posts: 1687
denk dat je beter een gewone cilinder kunt kopen. imitatie oid.

die zoon van jou zoekt wel op hoe hij begrenst kan zijn, en boort netzohard die prop er weer uit..

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Skyline 13-5-2009 21:14 Print reply
Posts: 4
Zopas originele uitlaat eraf gehaald. Aan het begin van de uitlaatbocht zit inderdaad een conisch buisje met een diameter van 9 mm. Voorzichtigheidshalve uitgeboord tot 10 mm. met als resultaat dat door deze 1 mm. vergroting 60 km./u. gehaald wordt.
 

Dit topic is 3385 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved