Joel_koningslust |
12-5-2009 15:53 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Gezien de topsnelheid zal het een snelle betreffen
eerlijk gezegd denk ik eerder een opgevoerde teller
een gt4 haalt ori namelijk ook geen 90
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
BIET |
12-5-2009 15:55 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
eerlijk gezegd denk ik eerder een opgevoerde teller
een gt4 haalt ori namelijk ook geen 90
Als je de startpost goed leest staat er dat hij met de Proma uitlaat 90 gaat, wat zeker mogelijk is.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Malaguti RST |
12-5-2009 15:56 |
Posts: 1668 |
misschien is ie nog verder opgevoerd.
de vorige eigenaar van me AF1 zegt ook dat het blok helemaal origineel is.
(ding haalt 95 zegt ie zelf ook)
Ding blijkt dus een standaard cilinder met vlinderporten te wezen.
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
BIET |
12-5-2009 15:57 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
misschien is ie nog verder opgevoerd.
de vorige eigenaar van me AF1 zegt ook dat het blok helemaal origineel is.
(ding haalt 95 zegt ie zelf ook)
Ding blijkt dus een standaard cilinder met vlinderporten te wezen.
Vlinderpoort of fluitpoorten
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Joel_koningslust |
12-5-2009 15:57 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Als je de startpost goed leest staat er dat hij met de Proma uitlaat 90 gaat, wat zeker mogelijk is.
met proma 90?
neehoor. 85maximaal. optimaal afgesteld. proma, gt4 en 14mm carb
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
degoelaman |
12-5-2009 15:58 |
Posts: 136 |
laatst had ik rollerbank met mijn nsr en toen is me kenteken afgepakt en moest hem opnieuw laten keuren omdat hij te snel ging. Ik heb voor die keuring toen een stuk koekblik met een gat van 10mm tussen me uitlaat en me cilinder gemaakt en dat werkte perfect. hij rijd nu nog maar 40. ik heb het natuurlijk alleen gedaan voor de keuring maar als je i.p.v een stuk koekblik een stevig stukje staal er tussen doet kun je het gewoon altijd gebruiken. zo worden ook standart brommers etc geknepen met uitlaatproppen. Ik hoefde zelfs niets aan mijn sproeier te doen.
Heb trouwens ook een proma uitlaat
Dit bericht is gewijzigd door degoelaman op 12-5-2009 om 15:59 uur.
|
|
Yamaha FS1 SOBW-Racer |
|
BIET |
12-5-2009 15:58 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
met proma 90?
neehoor. 85maximaal. optimaal afgesteld. proma, gt4 en 14mm carb
Er zit ook een grotere carb op . Haha je moet die startpost echt ff goed doorlezen. 90 haal je best wel met zo'n setup en een vertanding die niet eens belachelijk zwaar is.
Edit:
Excuses, deel van de grotere carb staat verderop in het topic.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 12-5-2009 om 16:00 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
degoelaman |
12-5-2009 16:03 |
Posts: 136 |
Mijne heeft ook een proma en grotere carb. enige verschil is dat hij een charmoo 50cc heeft maar die rijd ook 95 op de teller dus is zeker wel haalbaar met een gt4
|
|
Yamaha FS1 SOBW-Racer |
|
geert-nsr |
12-5-2009 16:16 |
Posts: 6438 |
Wie zegt dat er in die cilinder nooit geveilt is?
90 kmph is dus zeker haalbaar.
Ik zou een orginele cilinder er op leggen icm een proma uitlaat.
Met begrenzen zal ie nooit zo lekker gaan lopen.
|
|
|
|
degoelaman |
12-5-2009 16:20 |
Posts: 136 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
Wie zegt dat er in die cilinder nooit geveilt is?
90 kmph is dus zeker haalbaar.
Ik zou een orginele cilinder er op leggen icm een proma uitlaat.
Met begrenzen zal ie nooit zo lekker gaan lopen.
Ja ik zou eerlijk gezegd ook een orginele cilinder kopen en dan met proma uitlaat als hij blijvend langzaam moet rijden
|
|
Yamaha FS1 SOBW-Racer |
|
Elber |
12-5-2009 16:49 |
Posts: 684 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
laatst had ik rollerbank met mijn nsr en toen is me kenteken afgepakt en moest hem opnieuw laten keuren omdat hij te snel ging. Ik heb voor die keuring toen een stuk koekblik met een gat van 10mm tussen me uitlaat en me cilinder gemaakt en dat werkte perfect. hij rijd nu nog maar 40. ik heb het natuurlijk alleen gedaan voor de keuring maar als je i.p.v een stuk koekblik een stevig stukje staal er tussen doet kun je het gewoon altijd gebruiken. zo worden ook standart brommers etc geknepen met uitlaatproppen. Ik hoefde zelfs niets aan mijn sproeier te doen.
Heb trouwens ook een proma uitlaat
Dit bericht is gewijzigd door degoelaman op 12-5-2009 om 15:59 uur.
ik heb dat ook
|
|
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet |
|
Skyline |
12-5-2009 17:56 |
Posts: 4 |
Niet relevant maar toch leuk om de reacties te volgen of hij nu wel of niet 90 km./u. kan halen. Heb effe terug de vorige eigenaar gecontacteerd en die wist me te vertellen dat een HRC (Honda Racing)technieker vroeger de spoelpoorten heeft bijgevijld en terug gepolierd waardoor hij ooit (met nog andere uitlaat) 110 haalde en op bochtig parcour menig RS125 rijder het vuur aan de schenen legde.
Bedankt voor jullie reacties, ik laat weten wat het resultaat is.
|
|
|
|
mr200r |
12-5-2009 17:57 |
Posts: 5122 |
In belgie werdt in de jaren 80/90 de mtx50r-mbx50-nsr50 verkocht die hadden alle een ring tussen uitlaatpoort/uitlaat.
In belgie kun je nog wel bestellen
bij honda heb je meteen de goede snelheid.
Een grote revet en op snelheid veilen werkt ook.
|
|
mr200r |
|
Thijsje |
12-5-2009 18:25 |
Posts: 1687 |
denk dat je beter een gewone cilinder kunt kopen. imitatie oid.
die zoon van jou zoekt wel op hoe hij begrenst kan zijn, en boort netzohard die prop er weer uit..
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Skyline |
13-5-2009 21:14 |
Posts: 4 |
Zopas originele uitlaat eraf gehaald. Aan het begin van de uitlaatbocht zit inderdaad een conisch buisje met een diameter van 9 mm. Voorzichtigheidshalve uitgeboord tot 10 mm. met als resultaat dat door deze 1 mm. vergroting 60 km./u. gehaald wordt.
|
|
|
|