Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda NSR te traag/te snel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1037 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56531 - Honda NSR te traag/te snel
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3381 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Skyline 12-5-2009 11:33 Print topicpost
Posts: 4
Hallo, Ik heb voor men zoon een Honda NSR50 op de kop kunnen tikken. Leuk voor hem, jeugdsentiment voor mij. Graag jullie hulp bij ons volgend probleem. In de uitlaat heeft men ooit (ergens) een buisje ingelast om de snelheid te beperken. Redelijk ambitieus want hiermee rijdt hij nog amper 35 km./u Ontkolen van de uitlaat heeft niets opgeleverd. We hebben ook nog een Proma uitlaat waarmee hij zo'n 90 km./u. mee haalt. Dus de ene te snel, de andere te traag. Aangezien ik geen zin heb om telkens de uitlaat open te zagen, experimenteren met verschillende diameters buije of rondel en terug dicht te lassen ben ik gaan snollen in de zoekfunctie van dit forum. Dit heeft me geleerd dat ik ofwel : een rondel kan plaatsen tussen uitlaatpoort en uitlaat www.brommerforum.nl/faq/artikel/101 ofwel : een rondel plaatsen tussen uitlaat en einddemper. dit laatste was nieuw voor me. Heeft één van jullie hier ervaring mee?
Bedankt voor de antwoorden.
 

tomos92 12-5-2009 11:38 Print reply
Posts: 19
Ik zou hem gewoon 30 laten lopen dat is echt hard genoeg
De mijne loopt 20 km per uur en is begrensd op 10 km per uur voor de politie ik ben gewoon bang als ik 20 km per uur rijd

groetjes Jan
 
Voetentje 12-5-2009 11:47 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos92
Ik zou hem gewoon 30 laten lopen dat is echt hard genoeg
De mijne loopt 20 km per uur en is begrensd op 10 km per uur voor de politie ik ben gewoon bang als ik 20 km per uur rijd

groetjes Jan


Ooit gehoord van een normale reactie?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
sibren mt 12-5-2009 11:57 Print reply
Posts: 585
ik zou gewoon die proma uitlaat er onder zetten en dan een ring in de uitlaat (laten) lassen en dan kijken hoe hard die gaat gaat en als die telangsaam gaat beetje uitboren en zo steeds groter maken tot die de gewenste snelheid heeft
 
Christian-tsx 12-5-2009 11:57 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skyline
Hallo, Ik heb voor men zoon een Honda NSR50 op de kop kunnen tikken. Leuk voor hem, jeugdsentiment voor mij. Graag jullie hulp bij ons volgend probleem. In de uitlaat heeft men ooit (ergens) een buisje ingelast om de snelheid te beperken. Redelijk ambitieus want hiermee rijdt hij nog amper 35 km./u Ontkolen van de uitlaat heeft niets opgeleverd. We hebben ook nog een Proma uitlaat waarmee hij zo'n 90 km./u. mee haalt. Dus de ene te snel, de andere te traag. Aangezien ik geen zin heb om telkens de uitlaat open te zagen, experimenteren met verschillende diameters buije of rondel en terug dicht te lassen ben ik gaan snollen in de zoekfunctie van dit forum. Dit heeft me geleerd dat ik ofwel : een rondel kan plaatsen tussen uitlaatpoort en uitlaat www.brommerforum.nl/faq/artikel/101 ofwel : een rondel plaatsen tussen uitlaat en einddemper. dit laatste was nieuw voor me. Heeft één van jullie hier ervaring mee?
Bedankt voor de antwoorden.


wat voor cilinder zit erop? misschien een idee om een standaard cilinder met een proma uitlaat te proberen.
is voor het blok ook beter dat de cilinder enzo standaard is.

waarschijnlijk zit er ergens een lasnaad waar de originele uitlaat open gehaald is. hier zul je de uitlaat weer open kunnen halen en kijken wat voor bus erin zit.
ik denk dat het handiger is om een busje aan het begin van de uitlaat te zetten. dus direct bij de flens. makkelijk te plaatsen en eventueel later weer te verwijderen.
 
markhispania3 12-5-2009 12:47 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skyline
een rondel plaatsen tussen uitlaat en einddemper. dit laatste was nieuw voor me.


dit zou ik niet doen, dan heb je kans dat je de cilinder te warm stookt. ik kan je niet precies uitleggen waarom (vraag het eens aan niek de wildt), maar het heeft te maken met uitlaatgassen die niet goed weg kunnen.

 
lukebanning 12-5-2009 12:57 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skyline
In de uitlaat heeft men ooit (ergens) een buisje ingelast om de snelheid te beperken.

Je hebt geen idee waar dat buisje zit? Lijkt me haast wel ergens bij de bocht / flens of de demper.
Ik zou namelijk zeggen, boor dat buisje iets op, zo kun je heel goed de snelheid regelen...
Anders idd een prop in die proma laten lassen (al vind ik 90 wel heel veel voor een standaard nsr?).
 
NSR-Brian 12-5-2009 13:54 Print reply

Posts: 364
kunt u mischien een paar fotos van de cilinder maken?

of vertellen wat op de foet van de sil staat en waar het spuitstuk vast zit?
 
BIET 12-5-2009 14:07 Print reply

Posts: 22355
GJOL kopen, icm met snelle pijp al niet snel, icm met ori uitlaat gegarandeerd goed resultaat .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Malaguti RST 12-5-2009 14:18 Print reply

Posts: 1668
zou zkkr die proma er op doen maar je ken ook die andere uitlaat ontgrenzen (denk aan boor, slijptol enzo)
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Skyline 12-5-2009 15:45 Print reply
Posts: 4
Bedankt voor de tips tot dusver. Op de cylinder staat : GE2 - 92
Volgens de vorige eigenaar is in het verleden de standaard carburator vervangen door een ander exemplaar wat mogelijk de 90 km./u. verklaart. Ik ga eerst proberen wat het geeft om een rondel tussen cylinder en Proma uitlaat te plaatsen. Indien ontoereikend wordt de originele uitlaat opengezaagd (vermoed dat het buisje net na de eerste bocht, bij het begin van het conische gedeelte zit) en dan verder bewerken met slijptol, vijl of wat ook.
 
BIET 12-5-2009 15:46 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skyline
Bedankt voor de tips tot dusver. Op de cylinder staat : GE2 - 92
Volgens de vorige eigenaar is in het verleden de standaard carburator vervangen door een ander exemplaar wat mogelijk de 90 km./u. verklaart. Ik ga eerst proberen wat het geeft om een rondel tussen cylinder en Proma uitlaat te plaatsen. Indien ontoereikend wordt de originele uitlaat opengezaagd (vermoed dat het buisje net na de eerste bocht, bij het begin van het conische gedeelte zit) en dan verder bewerken met slijptol, vijl of wat ook.

Waarschijnlijk de snelle GE2, de carburateur veroorzaakt de topsnelheid niet.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
kenny77 12-5-2009 15:47 Print reply

Posts: 29286
De GE2 is de 50cc snel van Honda.
dat zal in combinatie met de proma en groter carburateur, de snelheid verklaren.


Edit: te laat.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-5-2009 om 15:48 uur.
 
Joel_koningslust 12-5-2009 15:49 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
De GE2 is de 50cc snel van Honda.
dat zal in combinatie met de proma en groter carburateur, de snelheid verklaren.


Edit: te laat.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-5-2009 om 15:48 uur.


ge2 gt4 moet je dan hebben

de gewone ge2 is niet bijster snel

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BIET 12-5-2009 15:52 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


ge2 gt4 moet je dan hebben

de gewone ge2 is niet bijster snel


Gezien de topsnelheid zal het een snelle betreffen
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
kenny77 12-5-2009 15:52 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


ge2 gt4 moet je dan hebben

de gewone ge2 is niet bijster snel



ja oke, als het de duitse (is de langsame GE2 toch) was zou die denk ook geen 90km/h halen.

@ ts als je je membraan eruit haald en er staat in het membraanhuis GT4 zoals Joel zei dan heb je de snelle
 

Dit topic is 3381 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved