Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - raad ivm afstellen gezocht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1382 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56525 - raad ivm afstellen gezocht
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1026 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hypnusbe 11-5-2009 21:34 Print topicpost
Posts: 1
Beste Brommerforumleden,

ik heb ongeveer een jaar geleden een yamaha rs 125 op de kop getikt - na veel restauratie ziet het er redelijk goed uit. 1977 en ja 2-takt

aangezien het toch een 125 is - leek het mij minder nuttig om te gaan wijzigen

dus ja - orginele onderdelen van A-tot Z.

nu ondertussen (na laswerken uitlaat) krijg ik hem niet afgesteld volgens de manual. de uitlaat is zeker en vast dicht-dicht-dicht heb veel meer power onderin.

dus de naald - carburator - uitlaat enz = af fabriek nagekeken mbt werkplaatshandboek.

als ik luchtstelschroef comform afstel op 1 slag en een/4 staat het spul te rijk en kom ik in 2de niet boven de 30km p uur

Namelijk dan krijg je gepruttel. (4-takten) ik heb 3 van die rs afgebroken en weet ondertussen wel hoe het er uit ziet orgineel

het enige wat helpt is een zeer dunne luchtfilter (wondgaas, meerdere lagen & old scool 2-takt olie erover) in combinatie met een luchtstelschroef die er bijna uit gaat vallen. (dus maw zeer veel lucht)

Wat ik graag zou weten:

hoe komt dat? (is dit slijtage en moet ik een oversize plaatsen)

kunnen naalden ook slijten?

hebben jullie nog een idee welk materiaal voor een luchtfilter?

een generiek luchtfilter "open luchtfilter noemen ze dat tegenwoordig" - is géén optie: het valt op én dan moet het luchtfilterhuis er uit en ja dat dient ook als steun voor het 2-takt olievat en batterij etc..


iemand een idee?

momenteel heb ik dus met de huidige setup geen klagen ruim 50 in 2de - maar toch eigenlijk zou het beter moeten..


bedankt,

ps: afstelmethode is hoge rolantie én verdraaien van de luchtstelschroef tot op het moment dat het toerental hoger gaat dan 1/4 terug


 

mtx-motard 11-5-2009 21:37 Print reply

Posts: 14947
gewoon afstellen
en controleren of de carburateur en alles schoon is.
ontsteking enzo staat goed?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
steven_tzr 11-5-2009 22:25 Print reply
Posts: 66
je praat over wat ze opgeven van 32 jaar terug, dat kun je niet egt meer oplaten gaan voor nu.

je zult dus helaas zelf moeten gaan afstellen ben ik bang
 
Oldskool Baby
bobboiten 11-5-2009 22:49 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hypnusbe
Beste Brommerforumleden,

ik heb ongeveer een jaar geleden een yamaha rs 125 op de kop getikt - na veel restauratie ziet het er redelijk goed uit. 1977 en ja 2-takt

aangezien het toch een 125 is - leek het mij minder nuttig om te gaan wijzigen

dus ja - orginele onderdelen van A-tot Z.

nu ondertussen (na laswerken uitlaat) krijg ik hem niet afgesteld volgens de manual. de uitlaat is zeker en vast dicht-dicht-dicht heb veel meer power onderin.

dus de naald - carburator - uitlaat enz = af fabriek nagekeken mbt werkplaatshandboek.

als ik luchtstelschroef comform afstel op 1 slag en een/4 staat het spul te rijk en kom ik in 2de niet boven de 30km p uur

Namelijk dan krijg je gepruttel. (4-takten) ik heb 3 van die rs afgebroken en weet ondertussen wel hoe het er uit ziet orgineel

het enige wat helpt is een zeer dunne luchtfilter (wondgaas, meerdere lagen & old scool 2-takt olie erover) in combinatie met een luchtstelschroef die er bijna uit gaat vallen. (dus maw zeer veel lucht)

Wat ik graag zou weten:

hoe komt dat? (is dit slijtage en moet ik een oversize plaatsen)

kunnen naalden ook slijten?

hebben jullie nog een idee welk materiaal voor een luchtfilter?

een generiek luchtfilter "open luchtfilter noemen ze dat tegenwoordig" - is géén optie: het valt op én dan moet het luchtfilterhuis er uit en ja dat dient ook als steun voor het 2-takt olievat en batterij etc..


iemand een idee?

momenteel heb ik dus met de huidige setup geen klagen ruim 50 in 2de - maar toch eigenlijk zou het beter moeten..


bedankt,

ps: afstelmethode is hoge rolantie én verdraaien van de luchtstelschroef tot op het moment dat het toerental hoger gaat dan 1/4 terug




Zit er niet gewoon een te grote sproeier in? (dit is het het eerste dat in me op kwam
)
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
LVS 12-5-2009 15:30 Print reply
Posts: 98
een carburateur heeft vele kleine kanalen , waar lucht door heen gaat .[ die gaan dicht zitten door olie resten ].

als het lucht kanaaltje verstopt,,[ die naar de hoofdsproeierbuis loopt ,, bij een emulsie type carburateur ] dan krijg je een erg rijk mengsel .

de oplossing is de gehele carburateur uit elkaar halen [ bijna alles kan uit elkaar], en het beste is dan alle ultrasoon te reinigen .

of anders met remmereiniger, en perslucht..

##


 
BIET 12-5-2009 16:04 Print reply

Posts: 22355
Wat in het boekje staat is nooit interessant, wat wel gaat helpen is een wat kleinere sproeier. Want:
Op het moment dat jij een dunnere luchtfilter plaatst, wat in meer lucht geeft, gaat je blok beter lopen. Oftewel, eerst kreeg hij teveel benzine. Plaats de normale luchtfilter weer en plaats een kleinere sproeier en kijk wat het effect is, dat gedoe met de luchtschroef kan je achterwege laten, eerst maar eens de juiste hoofdsproeier vinden. Draai je luchtschroef in en dan anderhalve slag uit.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
zurrik3 12-5-2009 17:24 Print reply

Posts: 248
kijk maar ff voor een faq over het afstellen van de carburateur, dat zal denk ik wel helpen.
 

Dit topic is 1026 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved