Malaguti RST |
11-5-2009 19:10 |
Posts: 1668 |
ziet er uit als roest....
water in je cilinder geweest?
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
RobinRS98 |
11-5-2009 19:10 |
Posts: 879 |
is het niet gewoon roest ?
|
|
Stamp die air uit je nikes ! |
|
Elber |
11-5-2009 19:11 |
Posts: 684 |
roest
|
|
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
11-5-2009 19:11 |
Posts: 9841 |
is gewoon kool oid wat enorm heet is geworden, maar het kan zijn dat het zo heet wordt door een te arm mengsel of omdat je klep niet meer goed afsluit waardoor de klep ook nog eens de kans heeft te verbranden.
Dit soort aanslag zie je veel in auto's en het kan opzich helemaal geen kwaad.
Veel roet duidt overigens op een te rijk mengsel of olieverbruik, te hoge temperaturen vaak door een te arm mengsel, dus dat lijkt elkaar een beetje tegen te spreken.
Toch denk ik dat ie gewoon teveel brandstof krijgt als ik de inlaatklep en verbrandingsruimte bekijk... of olie.
edit: het is ZEKER geen roest.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-5-2009 om 19:11 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
Derbi-Olaf |
11-5-2009 19:12 |
Posts: 14999 |
ff ontkolen en de kleppen zelf zou ik even opnieuw inslijpen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kennyibanez |
11-5-2009 19:13 |
|
Derbi-Olaf |
11-5-2009 19:15 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
[...]
en hoe doe je dit?
er is een speciale pasta voor te krijgen, die smeer je op de rand van de klep (waarmee hij afdicht in de cilinderkop).
Vervolgens zet je de boormachine achter op die "staaf" aan de klep, je laat hem rustig draaien terwijl je een beetje trekt aan je klep.
Dat zorgt ervoor dat de afdichting van je klep toch weer wat beter word
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-5-2009 om 19:16 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
steef ts70xk |
11-5-2009 19:15 |
Posts: 3244 |
roest vin ik knap... denk dat hij te rijk staat ofzo en beetje dichtgekoolt is???
|
|
|
|
kennyibanez |
11-5-2009 19:18 |
Posts: 529 |
nuja de symptomen tijdens het rijden: soms deed ie het heel goed maar daarna viel hij altijd uit en soms kreeg ik m weer aan soms ook niet
|
|
why drive a car, if you can fly an airplane? |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
11-5-2009 19:18 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
er is een speciale pasta voor te krijgen, die smeer je op de rand van de klep (waarmee hij afdicht in de cilinderkop).
Vervolgens zet je de boormachine achter op die "staaf" aan de klep, je laat hem rustig draaien terwijl je een beetje trekt aan je klep.
Dat zorgt ervoor dat de afdichting van je klep toch weer wat beter word
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-5-2009 om 19:16 uur.
ik zou lekker de klep goed ontkolen en een speciaal zuignapje er voor kopen met zo'n stokkie eraan. Boormachine heb je naast de kans op het beschadigen van de klepsteel minder gevoel over dan met een zuignapje.
Het inschuren hoeft ook niet diep te zijn, gaat erom dat je het patroon goed op de klep ziet staan en op de zitting. Als dat overigens niet zo is is je zitting verzakt of je klep krom en dan sluit ie sowieso niet goed af. Dan moet je zitting gesneden worden en je klep wss geslepen (en daarna ingeschuurd).
edit: even plaatje
pasta van het merk ZIP werkt wel goed is 2-in-1...vroeger had je grove pasta en daarna afwerken met fijnere.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-5-2009 om 19:19 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-5-2009 om 19:20 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
-simon- |
11-5-2009 19:20 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
er is een speciale pasta voor te krijgen, die smeer je op de rand van de klep (waarmee hij afdicht in de cilinderkop).
Vervolgens zet je de boormachine achter op die "staaf" aan de klep, je laat hem rustig draaien terwijl je een beetje trekt aan je klep.
Dat zorgt ervoor dat de afdichting van je klep toch weer wat beter word
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-5-2009 om 19:16 uur.
aan de klepsteel moet je juis zo min mogelijk komen. en al zeker niet met een boormachine.
idd zoals martijn al zecht zo'n zuignap met een stokje eraan halen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Derbi-Olaf |
11-5-2009 19:21 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
ik zou lekker de klep goed ontkolen en een speciaal zuignapje er voor kopen met zo'n stokkie eraan. Boormachine heb je naast de kans op het beschadigen van de klepsteel minder gevoel over dan met een zuignapje.
Het inschuren hoeft ook niet diep te zijn, gaat erom dat je het patroon goed op de klep ziet staan en op de zitting. Als dat overigens niet zo is is je zitting verzakt of je klep krom en dan sluit ie sowieso niet goed af. Dan moet je zitting gesneden worden en je klep wss geslepen (en daarna ingeschuurd).
edit: even plaatje
afbeelding
pasta van het merk ZIP werkt wel goed is 2-in-1...vroeger had je grove pasta en daarna afwerken met fijnere.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-5-2009 om 19:19 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-5-2009 om 19:20 uur.
die methode klinkt me ook bekent, er staat ergens een filmpje op joetjoep waarin die methode word uitgelegd
Zelf doe ik het altijd even voorzichtig met de boormachine (voor zover ik er ervaring in heb natuurlijk)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
11-5-2009 19:24 |
Posts: 9841 |
hiervoor heb je echt geen youtube filmpje nodig
boel goed schoonmaken, liefst met thinner om te ontvetten, slijppasta mooi verdelen (ik doe altijd een paar dotjes, overmaat schaadt), klep in de geleider, zuignap erop (evt met beetje vet voor goed vacuum) en 'vuurtje stoken'. Je hoeft niet eens hard te drukken of heel wild te doen, gewoon vuurtje stoken en ik doe zelf altijd na een paar keer de klep een halve slag draaien en dan weer opnieuw...je voelt dan dat de pasta er weer mooi tussenzit en wat grover is, terwijl je met een boormachine die zooi er gewoon tussenuit slingert.
|
|
Too cool for school! |
|
kennyibanez |
11-5-2009 19:25 |
Posts: 529 |
en hoe moet je m dan ontkolen?
|
|
why drive a car, if you can fly an airplane? |
|
Derbi-Olaf |
11-5-2009 19:27 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
hiervoor heb je echt geen youtube filmpje nodig
boel goed schoonmaken, liefst met thinner om te ontvetten, slijppasta mooi verdelen (ik doe altijd een paar dotjes, overmaat schaadt), klep in de geleider, zuignap erop (evt met beetje vet voor goed vacuum) en 'vuurtje stoken'. Je hoeft niet eens hard te drukken of heel wild te doen, gewoon vuurtje stoken en ik doe zelf altijd na een paar keer de klep een halve slag draaien en dan weer opnieuw...je voelt dan dat de pasta er weer mooi tussenzit en wat grover is, terwijl je met een boormachine die zooi er gewoon tussenuit slingert.
als je het nog nooit gezien hebt is het vaak wel handig om het eens even te joetjoeben, dat verklaard meer dan woorden.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|