Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kleppen vol vuil?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1052 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56518 - kleppen vol vuil?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3953 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kennyibanez 11-5-2009 19:08 Print topicpost

Posts: 529
dit is wat ik aantrof toen ik de cilinder van mijn honda amigo erafhaalde. lijkt soort van aanslag ofz op de uitlaatklep, weet niet wat het is
nu de vraag: wat is het en hoe krijg ik het eraf?
en zoals op de foto te zien is sit het ook n beetje waar de bougie komt
ik zou eig vooral willen weten wat de oorzaak is van dit

:

thnx

 
why drive a car, if you can fly an airplane?

Malaguti RST 11-5-2009 19:10 Print reply

Posts: 1668
ziet er uit als roest....

water in je cilinder geweest?
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
RobinRS98 11-5-2009 19:10 Print reply

Posts: 879
is het niet gewoon roest ?
 
Stamp die air uit je nikes !
Elber 11-5-2009 19:11 Print reply

Posts: 684
roest
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-5-2009 19:11 Print reply

Posts: 9841
is gewoon kool oid wat enorm heet is geworden, maar het kan zijn dat het zo heet wordt door een te arm mengsel of omdat je klep niet meer goed afsluit waardoor de klep ook nog eens de kans heeft te verbranden.

Dit soort aanslag zie je veel in auto's en het kan opzich helemaal geen kwaad.
Veel roet duidt overigens op een te rijk mengsel of olieverbruik, te hoge temperaturen vaak door een te arm mengsel, dus dat lijkt elkaar een beetje tegen te spreken.

Toch denk ik dat ie gewoon teveel brandstof krijgt als ik de inlaatklep en verbrandingsruimte bekijk... of olie.

edit: het is ZEKER geen roest.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-5-2009 om 19:11 uur.
 
Too cool for school!
Derbi-Olaf 11-5-2009 19:12 Print reply

Posts: 14999
ff ontkolen en de kleppen zelf zou ik even opnieuw inslijpen


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kennyibanez 11-5-2009 19:13 Print reply

Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
ff ontkolen en de kleppen zelf zou ik even opnieuw inslijpen



en hoe doe je dit?
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Derbi-Olaf 11-5-2009 19:15 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
[...]

en hoe doe je dit?

er is een speciale pasta voor te krijgen, die smeer je op de rand van de klep (waarmee hij afdicht in de cilinderkop).
Vervolgens zet je de boormachine achter op die "staaf" aan de klep, je laat hem rustig draaien terwijl je een beetje trekt aan je klep.


Dat zorgt ervoor dat de afdichting van je klep toch weer wat beter word

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-5-2009 om 19:16 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
steef ts70xk 11-5-2009 19:15 Print reply

Posts: 3244
roest vin ik knap... denk dat hij te rijk staat ofzo en beetje dichtgekoolt is???
 
kennyibanez 11-5-2009 19:18 Print reply

Posts: 529
nuja de symptomen tijdens het rijden: soms deed ie het heel goed maar daarna viel hij altijd uit en soms kreeg ik m weer aan soms ook niet
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-5-2009 19:18 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

er is een speciale pasta voor te krijgen, die smeer je op de rand van de klep (waarmee hij afdicht in de cilinderkop).
Vervolgens zet je de boormachine achter op die "staaf" aan de klep, je laat hem rustig draaien terwijl je een beetje trekt aan je klep.


Dat zorgt ervoor dat de afdichting van je klep toch weer wat beter word

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-5-2009 om 19:16 uur.


ik zou lekker de klep goed ontkolen en een speciaal zuignapje er voor kopen met zo'n stokkie eraan. Boormachine heb je naast de kans op het beschadigen van de klepsteel minder gevoel over dan met een zuignapje.
Het inschuren hoeft ook niet diep te zijn, gaat erom dat je het patroon goed op de klep ziet staan en op de zitting. Als dat overigens niet zo is is je zitting verzakt of je klep krom en dan sluit ie sowieso niet goed af. Dan moet je zitting gesneden worden en je klep wss geslepen (en daarna ingeschuurd).

edit: even plaatje



pasta van het merk ZIP werkt wel goed is 2-in-1...vroeger had je grove pasta en daarna afwerken met fijnere.



Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-5-2009 om 19:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-5-2009 om 19:20 uur.
 
Too cool for school!
-simon- 11-5-2009 19:20 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

er is een speciale pasta voor te krijgen, die smeer je op de rand van de klep (waarmee hij afdicht in de cilinderkop).
Vervolgens zet je de boormachine achter op die "staaf" aan de klep, je laat hem rustig draaien terwijl je een beetje trekt aan je klep.


Dat zorgt ervoor dat de afdichting van je klep toch weer wat beter word

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-5-2009 om 19:16 uur.


aan de klepsteel moet je juis zo min mogelijk komen. en al zeker niet met een boormachine.

idd zoals martijn al zecht zo'n zuignap met een stokje eraan halen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Derbi-Olaf 11-5-2009 19:21 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ik zou lekker de klep goed ontkolen en een speciaal zuignapje er voor kopen met zo'n stokkie eraan. Boormachine heb je naast de kans op het beschadigen van de klepsteel minder gevoel over dan met een zuignapje.
Het inschuren hoeft ook niet diep te zijn, gaat erom dat je het patroon goed op de klep ziet staan en op de zitting. Als dat overigens niet zo is is je zitting verzakt of je klep krom en dan sluit ie sowieso niet goed af. Dan moet je zitting gesneden worden en je klep wss geslepen (en daarna ingeschuurd).

edit: even plaatje

afbeelding

pasta van het merk ZIP werkt wel goed is 2-in-1...vroeger had je grove pasta en daarna afwerken met fijnere.



Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-5-2009 om 19:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-5-2009 om 19:20 uur.

die methode klinkt me ook bekent, er staat ergens een filmpje op joetjoep waarin die methode word uitgelegd

Zelf doe ik het altijd even voorzichtig met de boormachine (voor zover ik er ervaring in heb natuurlijk)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-5-2009 19:24 Print reply

Posts: 9841
hiervoor heb je echt geen youtube filmpje nodig

boel goed schoonmaken, liefst met thinner om te ontvetten, slijppasta mooi verdelen (ik doe altijd een paar dotjes, overmaat schaadt), klep in de geleider, zuignap erop (evt met beetje vet voor goed vacuum) en 'vuurtje stoken'. Je hoeft niet eens hard te drukken of heel wild te doen, gewoon vuurtje stoken en ik doe zelf altijd na een paar keer de klep een halve slag draaien en dan weer opnieuw...je voelt dan dat de pasta er weer mooi tussenzit en wat grover is, terwijl je met een boormachine die zooi er gewoon tussenuit slingert.

 
Too cool for school!
kennyibanez 11-5-2009 19:25 Print reply

Posts: 529
en hoe moet je m dan ontkolen?

 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Derbi-Olaf 11-5-2009 19:27 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
hiervoor heb je echt geen youtube filmpje nodig

boel goed schoonmaken, liefst met thinner om te ontvetten, slijppasta mooi verdelen (ik doe altijd een paar dotjes, overmaat schaadt), klep in de geleider, zuignap erop (evt met beetje vet voor goed vacuum) en 'vuurtje stoken'. Je hoeft niet eens hard te drukken of heel wild te doen, gewoon vuurtje stoken en ik doe zelf altijd na een paar keer de klep een halve slag draaien en dan weer opnieuw...je voelt dan dat de pasta er weer mooi tussenzit en wat grover is, terwijl je met een boormachine die zooi er gewoon tussenuit slingert.


als je het nog nooit gezien hebt is het vaak wel handig om het eens even te joetjoeben, dat verklaard meer dan woorden.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 3953 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved