Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Honda Repsol replica

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1128 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #56500 - Honda Repsol replica
Pagina 11 van 28
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 26, 27, 28Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 26012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Malaguti RST 11-5-2009 20:17 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



die weet wanneer hij moet ophouden, jij kennelijk niet met je uitlokkende teksten.

Ik heb een Mod geinboxt.

en toen werd royal zo als altijd voort getrokken en beschermend.... kinderachtig...
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
RobinRS98 11-5-2009 20:17 Print reply

Posts: 879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Voor een van de weinige keren ben ik het nu toch écht met royal eens.

leg eens uit dan ?
 
Stamp die air uit je nikes !
Malaguti RST 11-5-2009 20:18 Print reply

Posts: 1668
maar zullen we nou eens ONTOPIC GAAN!!!
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
sibren mt 11-5-2009 20:18 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



die weet wanneer hij moet ophouden, jij kennelijk niet met je uitlokkende teksten.

Ik heb een Mod geinboxt.


en wat doen we weer zielig donder tog x op met dat voor trekken
 
steven_tzr 11-5-2009 20:19 Print reply
Posts: 66
onder het mom je kunt zomaar een rempomp ergens op ketsen, ik moet je helaas teleur stellen dat het zo NIET werkt.

je hebt diameters van je plunjers, zoals 12, 13, 16, 19 en 21 bijv. zo uit men hoofd ben ik die weleens tegen gekomen.

nu heb je ook nog diepte uiteraard, zo heb je bijv 19x19, pompen om even een voorbeeld te noemen.

nu verplaats je dus een redelijk hoeveelheid meer olie in vergelijking met een 12x12 brommer pompje.

nu is een 19x19 pomp bedoelt voor een motor met 2! remklauwen en moet dus voor 2 remklauwen olie verplaatsen. laten we zeggen dat je nu 80cc olie verplaats, wat met een 12x12 pomp bijv. 55cc olie is.

dus je geeft je enkele remklauwtje een overkill van 25cc wat dus een kleine 50% extra is. hierdoor zul je gaan zien dat je rem ten eerste HEEL snel aangrijpt, wat dus tot taferelen gaat leiden dat als je snel in je rem knijpt, dat je gelijk een blokkerend voorwiel hebt. en dat je niet meer gedoseert kunt remmen door die heel snel aangrijpende rem.

wat je hier verder me doet, moet jij weten, maar ik raad het je aan een passende pomp te zoeken

Dit bericht is gewijzigd door kawa-fighter op 11-5-2009 om 20:20 uur.
 
Oldskool Baby
rik hulkenberg 11-5-2009 20:19 Print reply

Posts: 10029
Malaguti RST 11-5-2009 20:21 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa-fighter
onder het mom je kunt zomaar een rempomp ergens op ketsen, ik moet je helaas teleur stellen dat het zo NIET werkt.

je hebt diameters van je plunjers, zoals 12, 13, 16, 19 en 21 bijv. zo uit men hoofd ben ik die weleens tegen gekomen.

nu heb je ook nog diepte uiteraard, zo heb je bijv 19x19, pompen om even een voorbeeld te noemen.

nu verplaats je dus een redelijk hoeveelheid meer olie in vergelijking met een 12x12 brommer pompje.

nu is een 19x19 pomp bedoelt voor een motor met 2! remklauwen en moet dus voor 2 remklauwen olie verplaatsen. laten we zeggen dat je nu 80cc olie verplaats, wat met een 12x12 pomp bijv. 55cc olie is.

dus je geeft je enkele remklauwtje een overkill van 25cc wat dus een kleine 50% extra is. hierdoor zul je gaan zien dat je rem ten eerste HEEL snel aangrijpt, wat dus tot taferelen gaat leiden dat als je snel in je rem knijpt, dat je gelijk een blokkerend voorwiel hebt. en dat je niet meer gedoseert kunt remmen door die heel snel aangrijpende rem.

wat je hier verder me doet, moet jij weten, maar ik raad het je aan een passende pomp te zoeken

Dit bericht is gewijzigd door kawa-fighter op 11-5-2009 om 20:20 uur.



daarom vind ik het ook dat dat je klauwen en pomp moeten bij elkaar passen en niet een motor pomp op een brommer klauw...

daarom doe ik ook dubbelen schijven voor me 2 VF1000R remmen

De oplossing voor het probleem van dat de rem pomp te veel gaat willen verplaatsen is je hevel zo afstelen dat ie compenseert. of beun haas wezen en lucht er in


Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 11-5-2009 om 20:22 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
pckor 11-5-2009 20:22 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa-fighter
onder het mom je kunt zomaar een rempomp ergens op ketsen, ik moet je helaas teleur stellen dat het zo NIET werkt.

je hebt diameters van je plunjers, zoals 12, 13, 16, 19 en 21 bijv. zo uit men hoofd ben ik die weleens tegen gekomen.

nu heb je ook nog diepte uiteraard, zo heb je bijv 19x19, pompen om even een voorbeeld te noemen.

nu verplaats je dus een redelijk hoeveelheid meer olie in vergelijking met een 12x12 brommer pompje.

nu is een 19x19 pomp bedoelt voor een motor met 2! remklauwen en moet dus voor 2 remklauwen olie verplaatsen. laten we zeggen dat je nu 80cc olie verplaats, wat met een 12x12 pomp bijv. 55cc olie is.

dus je geeft je enkele remklauwtje een overkill van 25cc wat dus een kleine 50% extra is. hierdoor zul je gaan zien dat je rem ten eerste HEEL snel aangrijpt, wat dus tot taferelen gaat leiden dat als je snel in je rem knijpt, dat je gelijk een blokkerend voorwiel hebt. en dat je niet meer gedoseert kunt remmen door die heel snel aangrijpende rem.

wat je hier verder me doet, moet jij weten, maar ik raad het je aan een passende pomp te zoeken

Dit bericht is gewijzigd door kawa-fighter op 11-5-2009 om 20:20 uur.

+ 1
 
steef ts70xk 11-5-2009 20:23 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]



daarom vind ik het ook dat dat je klauwen en pomp moeten bij elkaar passen en niet een motor pomp op een brommer klauw...

daarom doe ik ook dubbelen schijven voor me 2 VF1000R remmen

De oplossing voor het probleem van dat de rem pomp te veel gaat willen verplaatsen is je hevel zo afstelen dat ie compenseert. of beun haas wezen en lucht er in


Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 11-5-2009 om 20:22 uur.

zucht.... maar je wil wel je schijf met ty whraps vast zette...
 
pckor 11-5-2009 20:23 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]



daarom vind ik het ook dat dat je klauwen en pomp moeten bij elkaar passen en niet een motor pomp op een brommer klauw...

daarom doe ik ook dubbelen schijven voor me 2 VF1000R remmen

De oplossing voor het probleem van dat de rem pomp te veel gaat willen verplaatsen is je hevel zo afstelen dat ie compenseert. of beun haas wezen en lucht er in


Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 11-5-2009 om 20:22 uur.

K heb alles niet gelezen dus weet niet of je het al uitgelegt hebt.
Maar hoe wil je dat gaan afstellen dan?
 
Malaguti RST 11-5-2009 20:24 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

zucht.... maar je wil wel je schijf met ty whraps vast zette...

beet je beun ken geen kwaad man. schijf doet toch geen flikker (me dummy rechter schijf)
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Derbi-Olaf 11-5-2009 20:24 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinRS98
[...]

leg eens uit dan ?

leg jij maar uit hoe je de kracht wil veranderen waarmee de zuigers op je schijf gedrukt worden zonder de diameter van je rempomp te veranderen?

Zachter knijpen was geen optie.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Malaguti RST 11-5-2009 20:25 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]

K heb alles niet gelezen dus weet niet of je het al uitgelegt hebt.
Maar hoe wil je dat gaan afstellen dan?

de afstel wiel van me motor rem hevel/pomp
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
steven_tzr 11-5-2009 20:26 Print reply
Posts: 66
hmm, wat jij wilt gaan doen dus, is je hendel zover op je stuur plaatsen zodat je dus niet meer "te hard" kunt remmen.

uit mijn technisch oogzicht is dat tog niet helemaal de bedoeling. denk dat als je voor een kleinere pomp zou gaan, dat je max net zo hard kunt remmen als met een grotere op jouw manier, maar dat je ook rustig kunt remmen, zonder dat hij te snel aangrijpt.

verder vind ik wat je gaat doen, wel respect, voor t uiterlijk. maar ik vind het wel erg onnodig.

zou een mooie 320 erop knutselen, met een 4zuiger klauwtje van nissin of brembo oid, dat remt erg hard, en kun je jouw brommer prima mee laten stoppen.
 
Oldskool Baby
RobinRS98 11-5-2009 20:26 Print reply

Posts: 879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa-fighter
onder het mom je kunt zomaar een rempomp ergens op ketsen, ik moet je helaas teleur stellen dat het zo NIET werkt.

je hebt diameters van je plunjers, zoals 12, 13, 16, 19 en 21 bijv. zo uit men hoofd ben ik die weleens tegen gekomen.

nu heb je ook nog diepte uiteraard, zo heb je bijv 19x19, pompen om even een voorbeeld te noemen.

nu verplaats je dus een redelijk hoeveelheid meer olie in vergelijking met een 12x12 brommer pompje.

nu is een 19x19 pomp bedoelt voor een motor met 2! remklauwen en moet dus voor 2 remklauwen olie verplaatsen. laten we zeggen dat je nu 80cc olie verplaats, wat met een 12x12 pomp bijv. 55cc olie is.

dus je geeft je enkele remklauwtje een overkill van 25cc wat dus een kleine 50% extra is. hierdoor zul je gaan zien dat je rem ten eerste HEEL snel aangrijpt, wat dus tot taferelen gaat leiden dat als je snel in je rem knijpt, dat je gelijk een blokkerend voorwiel hebt. en dat je niet meer gedoseert kunt remmen door die heel snel aangrijpende rem.

wat je hier verder me doet, moet jij weten, maar ik raad het je aan een passende pomp te zoeken

Dit bericht is gewijzigd door kawa-fighter op 11-5-2009 om 20:20 uur.

hier geef ik je gelijk in maar hier ging de discussie niet over, het ging erover dat als hij 2 remschijven op zijn brommer zou zetten dat dat hij daarmee bij een schrikreactie onderuit zou gaan, en als je die "verstelbare" pomp zou hebben dat het dan niet zo snel zou gebeuren en je daarme wel degelijk het remmen beter kon doseren.
 
Stamp die air uit je nikes !

Dit topic is 26012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 28
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 26, 27, 28Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved