Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR draait 13k toeren wat nu?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1249 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56484 - NSR draait 13k toeren wat nu?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mr200r 10-5-2009 19:54 Print reply
Posts: 5122
1 tand groter voor loopt het net wat rustiger.
 
mr200r
Jasper Strahiem 10-5-2009 19:54 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
mijn cilinder is warmgelopen, vlak voor de warmloper was die 60graden celcius, tijdens de warmloper ook, en vlak daarna liep de temperatuur pas op naar 75.

Als ik rijd is mijne altijd ongeveer 70/80 graden. Volgens mij is dat een normale cil temperatuur.
 
Make the most of now
Royal Club 10-5-2009 19:55 Print reply

Posts: 60390
kvs is gewoon water met 3procent smeermiddel.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BIET 10-5-2009 19:55 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Als ik rijd is mijne altijd ongeveer 70/80 graden. Volgens mij is dat een normale cil temperatuur.

Dat hangt van je spullen af . In dit geval is het niet normalé.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
kpotmake 10-5-2009 19:55 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Water heeft de allerbeste warmte geleiding/opname van alle vloeistoffen. Maar om de stol/bevries tempertatuur lager te maken, en er voor te zorgen dat het minder roest. Doen ze er wat troep bij.

''betere koelvloeistof'' bevriest mischien wat minder snel. Maar het is maar geleid de warmte mischien weer minder goed. Dus het is maar net wat je beter noemt.

het gaat vooral om het chloor en al die rommel wat in het water zit wat je leidingen aantast
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Royal Club 10-5-2009 19:56 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Dat hangt van je spullen af . In dit geval is het niet normalé.


voor ori cilinder wel.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jasper Strahiem 10-5-2009 19:56 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Dat hangt van je spullen af . In dit geval is het niet normalé.

Ik heb dr70 met 17,5 en leovinc.
 
Make the most of now
BIET 10-5-2009 19:57 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


voor ori cilinder wel.

Dat is wat ik zeg, dat hangt van de spullen af... Met niet normalé doelde ik op jouw kapotte cil .

@Jasper:
Dat kan wel wat warmer worden

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 10-5-2009 om 19:57 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Royal Club 10-5-2009 19:57 Print reply

Posts: 60390
thermostaat erin?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jasper Strahiem 10-5-2009 19:58 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
thermostaat erin?

Nee geen termostaat. Kan het zijn dat ontsteking te vroeg staat zodat die warmer word?


 
Make the most of now
Royal Club 10-5-2009 19:58 Print reply

Posts: 60390
dat zou betekenen dat je afstelling te arm is.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jasper Strahiem 10-5-2009 20:00 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dat zou betekenen dat je afstelling te arm is.

Nee hij is bovenin preceis goed maar onderin iets te rijk.
Toen ik iemand achterop had is die wel eens 90 graden geweest.

Maar heb ook als eens een 50cc met 80 graden stukgelopen. Dus ik weet niet.

Maar weer even ontopic denk
 
Make the most of now
Rampoon 10-5-2009 21:26 Print reply

Posts: 108
Bedankt voor alle tips ik heb nog even na zitten denken. het kan zijn dat de koelvloeistof pijl gezakt is (dat zakt altijd als je hebt ververst ivm lucht en dingen. waardoor die warmer word. ook is me sproeier nog 1-2 maten te klein waardoor hij warmer wordt. Daarnaast zit er idd een thermostaat in dus als de vorige 2 punten niet helpen ga ik die bekijken.

waarschijnlijk zit er ook een deel van het probleem in het feit dat de cilinder afgevlakt is en er dus 3mm koelruimte mist.
 
Live and let die
bramzai 10-5-2009 22:50 Print reply

Posts: 323
hondas zijn superdegelijke brommers, heb zelf ook nsr met 70 malossi ding maakt ook 13k toeren. nooit problemen mee gehad. met mn derbi daarintegen...
gwn lekker vlammen dus
 
Son of buddha
ikkejw 10-5-2009 23:57 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
kvs is gewoon water met 3procent smeermiddel.


nee, kvs is 50% water en 50% antivries.

 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 2229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved