Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RS50 vastgelopen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 655 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56467 - RS50 vastgelopen.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1851 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bart-RS50 9-5-2009 20:47 Print topicpost
Posts: 5
Net een stukje wezen rijden slaat mijn brommer vast en laat ik hem met de koppeling in uitrollen. Alle koelvloeistof lekte het blok uit. Naar huis gelopen en de kappen eraf gehaald. Toen zagen we aan de koppelingskant van het blok dat de koelvloeistof uit de waterpomp lekte. Ook kwam er uit de carterhelft veel olie lopen. Wat te doen ?
Eerst blok uit de RS halen en cilinder eraf ?
 

grasmaaier89 9-5-2009 20:53 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-RS50
Net een stukje wezen rijden slaat mijn brommer vast en laat ik hem met de koppeling in uitrollen. Alle koelvloeistof lekte het blok uit. Naar huis gelopen en de kappen eraf gehaald. Toen zagen we aan de koppelingskant van het blok dat de koelvloeistof uit de waterpomp lekte. Ook kwam er uit de carterhelft veel olie lopen. Wat te doen ?
Eerst blok uit de RS halen en cilinder eraf ?



pakkingen vervangen.

En ook even checken of je waterpomp t wel goed functioneert naar behoren.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Malaguti RST 9-5-2009 20:58 Print reply

Posts: 1668
zit te denken dat je brom mis koeling probleem had en daardoor vast loper heb gehad.

ik zou ook de waterpomp na gaan zo als grasmaaier zegt
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
2t-crosser 9-5-2009 21:05 Print reply

Posts: 756
Waterpomp zit zo vast als het maar kan. Dus krukas vast ?
 
4takker 9-5-2009 22:06 Print reply

Posts: 2395
ik zou zeggen uitelkaar sloopen dat blok en kijken wat er allemaal over leden is
ook de bak bekijken of daar nod alle tanden op de juiste plek zitten

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
2t-crosser 9-5-2009 22:25 Print reply

Posts: 756
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
ik zou zeggen uitelkaar sloopen dat blok en kijken wat er allemaal over leden is
ook de bak bekijken of daar nod alle tanden op de juiste plek zitten



Morgenochtend gaat het blok er sowieso uit. Maar hij schakelde nog wel normaal door de eerst paar versnellingen en de koppeling deed het ook nog.
 
4takker 9-5-2009 22:28 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2t-crosser
[...]


Morgenochtend gaat het blok er sowieso uit. Maar hij schakelde nog wel normaal door de eerst paar versnellingen en de koppeling deed het ook nog.


oke maar als hij schakeld wil niet zeggen dat alle tandwielen nog goed zijn
je moet warschijnelijk toch je carters uitelkaar haalen dan kijk je gelijk even in de bak of dat nog goed is


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
2t-crosser 9-5-2009 22:48 Print reply

Posts: 756
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


oke maar als hij schakeld wil niet zeggen dat alle tandwielen nog goed zijn
je moet warschijnelijk toch je carters uitelkaar haalen dan kijk je gelijk even in de bak of dat nog goed is




Dat gaan we zeker doen. Is het goedkoper/beter om eerst een tweedehands blok aan te schaffen en deze te reviseren of beter deze gaan maken. Eerst maar het blok eruit te halen.
 
kpotmake 9-5-2009 22:52 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2t-crosser
[...]


Dat gaan we zeker doen. Is het goedkoper/beter om eerst een tweedehands blok aan te schaffen en deze te reviseren of beter deze gaan maken. Eerst maar het blok eruit te halen.

ik zal eerst deze openhalen en kijken wat er kapot is en dan ongeveer kijken wat je kwijt bent om hem in orde te maken, dan kun je kijken wat goedkoper is, ander blok, of deze in orde maken,

wat je ook kunt doen is van 2 kapotte blokken 1 maken (goede onderdelen overzetten)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
4takker 9-5-2009 23:15 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

ik zal eerst deze openhalen en kijken wat er kapot is en dan ongeveer kijken wat je kwijt bent om hem in orde te maken, dan kun je kijken wat goedkoper is, ander blok, of deze in orde maken,

wat je ook kunt doen is van 2 kapotte blokken 1 maken (goede onderdelen overzetten)


zo zou ik het ook doen
aleen ik hoef geen onderdelen meer te kopen
genoeg zooi voor 4 blokken
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Bart-RS50 10-5-2009 9:56 Print reply
Posts: 5
net de carterkap eraf gehaald. Bleek de krukas moer los te zijn gedraaid en in de carterkap gesleten en er een spleet ontstond waardoor het waterkoelingskanaal en de olie open ging. Ook is er een schroef in de carter dolgedraaid.
Hoe krijg je zonder luchttol de krukasmoer weer vast ?
Kna ik het dolgedraaide schroefdraad in zelf tappen of moet ik dat uitbesteden, zo ja waar ?
 
kpotmake 10-5-2009 10:48 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-RS50
net de carterkap eraf gehaald. Bleek de krukas moer los te zijn gedraaid en in de carterkap gesleten en er een spleet ontstond waardoor het waterkoelingskanaal en de olie open ging. Ook is er een schroef in de carter dolgedraaid.
Hoe krijg je zonder luchttol de krukasmoer weer vast ?
Kna ik het dolgedraaide schroefdraad in zelf tappen of moet ik dat uitbesteden, zo ja waar ?

krukasmoer vastzetten: de moer van de balansas tegenhouden en dan de krukasmoer vastraaien (loctite eraan anders gebeurt dit opnieuw!) of je zet het vliegwiel erop (als het er nog niet opzat) en dan houd je het vliegwiel vast met zo'n sleutel (als je die niet hebt maak je die een) en draai je de krukasmoer vast (loctite..)

heb je het over de draad van de krukas? of is er een bout in de carter dol?

Heeft je koppeling en de tandwielen van balansas en koppeling enzo het trouwens overleeft?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 10-5-2009 om 10:52 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Bart-RS50 10-5-2009 10:57 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

krukasmoer vastzetten: de moer van de balansas tegenhouden en dan de krukasmoer vastraaien (loctite eraan anders gebeurt dit opnieuw!) of je zet het vliegwiel erop (als het er nog niet opzat) en dan houd je het vliegwiel vast met zo'n sleutel (als je die niet hebt maak je die een) en draai je de krukasmoer vast (loctite..)

heb je het over de draad van de krukas? of is er een bout in de carter dol?

Heeft je koppeling en de tandwielen van balansas en koppeling enzo het trouwens overleeft?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 10-5-2009 om 10:52 uur.


De koppeling en de tandwielen ban de balansas hebben het overleeft. Mede doordat die bout dol is gedraaid onder aan de carter (dus niet de krukasdraad). Morgen nieuwe blokolie halen want die heeft zich gemengd met het koelvloeistof. Loctite dat is toch een merk of is dat alleen vloeibare pakking, die heb ik namelijk nog wel. Met het vliegwiel heb ik geen stang waarmee je hem vast kan houden. Kan ik nog wel maken.
 
Elber 10-5-2009 12:43 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-RS50
[...]


De koppeling en de tandwielen ban de balansas hebben het overleeft. Mede doordat die bout dol is gedraaid onder aan de carter (dus niet de krukasdraad). Morgen nieuwe blokolie halen want die heeft zich gemengd met het koelvloeistof. Loctite dat is toch een merk of is dat alleen vloeibare pakking, die heb ik namelijk nog wel. Met het vliegwiel heb ik geen stang waarmee je hem vast kan houden. Kan ik nog wel maken.



loctite is een soort lijm voor op schroefen die zorgt dat je bouten enz niet los trillen

je moet wel loktite industrieel
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet

Dit topic is 1851 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved