Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bougie wegsmolten, komt niet meer op toeren.HELP

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1167 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56465 - bougie wegsmolten, komt niet meer o...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 889 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtxrijder 9-5-2009 18:00 Print topicpost
Posts: 338
heb een derbi senda drd met oud type blok
50snel doppler die rond de 15k toeren maakt
conti uitlaat
17,5dellorto

hij starte voort steeds slechter en liep voor steeds slechter ..niet extreem ofzo

dus ik had nog een andere bougie liggen,een goeie

het was een b8 er zat een b9 in. ik denk dat kan wel voor 2 dagen. ff kijken wat ie doet

na 5min. rijden begon hij al slechter te lopen*als ik 60 reed dan viel ie terug en moest ik terug schakelen, hij maakte maar rond de 8/9k toeren. na half uur viel hij uit. thuis de b9 gehaalt en erin gedraait. hij starte weer maar nou begon hij bij de 10k te stotteren. en nou nog steeds,in zen vrij kan ik hem wel vol open trekken zonder te stotteren

bij de b8 was dat haakje gewoon gestolt tot de bougie draad.*een klein bolletje heb je nou inplaatse van een haakje

cilinder is zon 1000km oud. zuiger heeft naar mijn wete ook niet vast gezeten. en compressie is hetzelfde

wat zal er kapot zijn? kan iemand zeggen wat het zal zijn



 

st.nyksterdriver 9-5-2009 18:05 Print reply
Posts: 3376
mischien is je onsteking kapot doordat die geen goede vonk heeft kunnen maken door dat gesmolten stukje
 
bulteman 9-5-2009 18:46 Print reply

Posts: 1956
te kleine sproeier lijkt het mij, gebeurt vaker, komt doordat je cilinder door het arme mengsel te warm word ( en je bougie ook)


 
Als het regent in September, valt kerst in December.
knoffy 9-5-2009 19:14 Print reply
Posts: 610
15000 toeren tuurlijk jongen
 
grasmaaier89 9-5-2009 19:22 Print reply

Posts: 14412
wat denk je ervan om even te kijken of je carb/membraan t wel goed doet?

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mtxrijder 9-5-2009 19:30 Print reply
Posts: 338
te kleine sproeier kan. maar niet een extreme te kleine want hij liep goed.


waarom zou carb. en membraam nou kapot zijn. hij heeft het nou gewoon erg toen die ander bougie is weggesmolten.

en de cilinder heeft een vlinderpoort met boostpoorten en hoogtoerigee conti uitlaat.

jongen zei dat hij rond de 15k toerne maakte


 
grasmaaier89 9-5-2009 19:33 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxrijder
te kleine sproeier kan. maar niet een extreme te kleine want hij liep goed.


waarom zou carb. en membraam nou kapot zijn. hij heeft het nou gewoon erg toen die ander bougie is weggesmolten.

en de cilinder heeft een vlinderpoort met boostpoorten en hoogtoerigee conti uitlaat.

jongen zei dat hij rond de 15k toerne maakte





je carb. kan toch verstopt zitten?
Dan kan de mengsel van benzine/lucht verkloot worden, en kan de bougie kapot gaan.

Edit: 15K met een ori. krukas (neem ik aan) is best veel

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 9-5-2009 om 19:33 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mtxrijder 13-5-2009 10:36 Print reply
Posts: 338
klopt maar zitten c3 lagers

maar ik rij haast nooit 15k toeren
alleen als ik topsnelheid ga rijden. want tot de 13,5k toeren schakel ik weer over*is sneller dan bij pas 15k toeren overschakelen

 
lukebanning 13-5-2009 10:43 Print reply

Posts: 565
wat voor hittegraad bougie zat erin?
dat kan ook voor problemen gezorgd hebben hè...
 
mtxrijder 13-5-2009 10:51 Print reply
Posts: 338
er zat b9 in. toen b8 ingestopt,weggesmolten. en toen weer b9 ingedaan en 105sproeier, en nou is het grotendeels over. doet afentoe nog wel raar
 
mr200r 14-5-2009 23:16 Print reply
Posts: 5122
Misschien isd er meer weggesmolten dan de bougie.
 
mr200r
lukebanning 14-5-2009 23:20 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxrijder
er zat b9 in. toen b8 ingestopt,weggesmolten. en toen weer b9 ingedaan en 105sproeier, en nou is het grotendeels over. doet afentoe nog wel raar

met 50 snel en conti, zou ik het doen met een b10... je hebt een snelle uitlaat en snelle cilinder, dan is een b10 niet zo heel gek hoor.

 

Dit topic is 889 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved