Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Eigenaardig probleem stuurslot van NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 470 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56442 - Eigenaardig probleem stuurslot van ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1046 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Twizz 8-5-2009 15:58 Print topicpost

Posts: 851
Hoi

Ik heb nu dus een NSR, en dat stuurslot werkte niet. De sleutel ging wel in 'stuurslotstand', maar dan blokkeerde hij niet.

Ik kwam erachter dat er wel een pal uit het contactslot schoof, maar die kwam niet op de plek terecht waar ik denk dat hij hoort te zitten:
Zonder stuurslot:


Met stuurslot:


En volgens mij hoort hij dus achter het stukkie frame op het balhoofd te komen. Dit betekend dat het contactslot in principe te laag zit, maar ik zie zo niet hoe ik dit hoger kan zetten?


BTW, waar is dat ijzertje in die L vorm voor?(dat stuk blank metaal)
 
houw ns op!

Thijsje 8-5-2009 16:08 Print reply

Posts: 1687
dat blanke stuk metaal moet je contactslot tegen aan lopen voges mij..

ff zelf maken blokje erop lassen, spuiten. zie je niets van...


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Rampoon 8-5-2009 16:19 Print reply

Posts: 108
Ik heb zelf ook dit eigenaardige probleem

ik heb de nsr gekocht toen deed hij het maar de brommer niet. Helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar en nou doet het stuurslot het niet meer

wat ik wel weet is dat dat blank metaal bij het contactslot hoort en meebeweegt

Maar het eigenlijke probleem is dat het slot nu verder naar beneden zit dan vroeger. je ziet boven het stuurslot een stuk zwart metaal uitsteken dat aan het balhoofd vastzit hierachter komt je slot zodat hij blokkeert

het lijkt dus net alsof er nog een verhoger onder die plaat waar je contactslot op zit missen maar eigenlijk kan dat niet.

heb al aardig lang zitten denken (zo'n jaar) en na veel hersenbreken weet ik het nog steeds niet.

wel heb ik nu een 2e nsr staan waar het wel werkt. zal dus vanmiddag nog ff kijken of ik de oplosing hier uit kan halen

Maar ik zou dus ook graag het antwoord op dit mysterie willen weten
 
Live and let die
Twizz 8-5-2009 16:47 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
dat blanke stuk metaal moet je contactslot tegen aan lopen voges mij..

ff zelf maken blokje erop lassen, spuiten. zie je niets van...



Huh? dat blanke stuk metaal, dat zit aan het contactslot vast.. Ik heb inmiddels ook gezien dat het vastgeschroefd zit, het is dus niet een bewegend onderdeel oid.
 
houw ns op!
Thijsje 8-5-2009 16:53 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

Huh? dat blanke stuk metaal, dat zit aan het contactslot vast.. Ik heb inmiddels ook gezien dat het vastgeschroefd zit, het is dus niet een bewegend onderdeel oid.

dan issie daar dus niet van..

maar kun je alsnog gewoon blokje op lassen, zodat t stuurslot wel nut heeft...


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Twizz 8-5-2009 17:06 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

dan issie daar dus niet van..

maar kun je alsnog gewoon blokje op lassen, zodat t stuurslot wel nut heeft...



Hmm, ik ben bang datie er dan nog beuner uit gaat zien.

En ik heb geen lasfaciliteiten:P
 
houw ns op!
Geared 9-5-2009 10:41 Print reply

Posts: 606
Je contactslot zit gewoon te laag, heb je dat balhoofd plaat wel goed aangedraait? Of kan je het contactslot nog naar boven zetten?
Ik heb m'n nsr ook helemaal uit elkaar gehad maar dit probleem ben ik niet tegengekomen.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
Geared 9-5-2009 14:38 Print reply

Posts: 606

Zo moet het, je hebt de balhoofdmoer verkeerd geplaatst

Dit bericht is gewijzigd door Geared op 9-5-2009 om 14:38 uur.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
Henk-88 9-5-2009 14:50 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geared
afbeelding
Zo moet het, je hebt de balhoofdmoer verkeerd geplaatst

Dit bericht is gewijzigd door Geared op 9-5-2009 om 14:38 uur.



Komt het stuurslot dan niet NOG lager?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Danny_H 9-5-2009 15:25 Print reply

Posts: 333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geared
afbeelding
Zo moet het, je hebt de balhoofdmoer verkeerd geplaatst

Dit bericht is gewijzigd door Geared op 9-5-2009 om 14:38 uur.


die zit daar gewoon op de goede plek,
zo te zien aan de dikte van je contact slot is die imitatie ofso,
hij is iniedergeval niet orgineel.

en zoals henk al zij als de kroonplaat nog verder omlaag gaat zakt het contact slot ook dus da heeft geen zin
 
Twizz 9-5-2009 16:07 Print reply

Posts: 851
Hmm, hoe kun je zien ofdat het echt imitatie is?
 
houw ns op!
De Schout 9-5-2009 21:48 Print reply
Posts: 5327
als k kijk naar de manier waarop de kabels eruit komen zeg ik --> niet ori.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Twizz 10-5-2009 0:31 Print reply

Posts: 851
BTW, als er Honda gegraveerd staat op het plastic omhulsel van de sleutel,, dan zal het toch wel ori zijn? (want dat is het geval)
 
houw ns op!
Twizz 28-5-2009 21:07 Print reply

Posts: 851
Het is nog steeds niet opgelost, ik heb het nu wat grondiger aangepakt.


Onderste kroonplaat, kan iemand dit vergelijken bij hem/haar? Het zou mogelijk zijn dat hier iets van ringen tussen de kroonplaat en het frame/balhoofd zou moeten? Maar van de andere kant houd ik boven dan eigenlijk te weinig ruimte over voor de laatste moer dacht ik..

[edit nee dit hoort trouwens zo, zou deze lager zitten dan botst het frame niet meer tegen de draaihoek-begrenzer aan(of hoe noemt men dat) dan zou je dus het stuur te ver kunnen doordraaien. Dit is dus geen optie


Bovenste moer+stofkap van het balhoofd gedeelte(komt nog 1 moer+kapje bovenop), ligt op dezelfde hoogte als de voorvorkpoten.



Op de 2 foto's hierboven zie je dat de pal van het stuurslot nog steeds 1 a 2cm onder het stuk metaal zit waar die eigenlijk achter zou moeten zitten.


Hier komt dus nog 1 grote moer bovenop.



Weet iemand wat ik nog zou kunnen doen/wat ik verkeerd doe?

Gr erik

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 28-5-2009 om 21:10 uur.




Of heb ik gewoon een contactslot+bovenste balhoofdplaat dat niet voor NSR is?


Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 28-5-2009 om 21:15 uur.




Ik heb ondertussen uitgevogeld dat het maar aan 2 dingen kan liggen: (eigenlijk 3)
- Het uitstekend stuk ijzer op het frame zit op de verkeerde plek(te hoog)
-Het contactslot is niet van NSR (denk het eigenlijk wel, is het enige zwart-plastieken slot van Honda)
-De bovenste kroonplaat hoort niet bij NSR

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 28-5-2009 om 22:46 uur.
 
houw ns op!

Dit topic is 1046 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved