tsxhunter |
8-5-2009 9:44 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: faray
hallo,
mijn cilinder van mijn honda MB is behoorlijk versleten. dus tijd voor een nieuwe
ik weer een 50 cc cilinder. wat zijn de goede merken?
en moet ik alleen een cilinder +cilinder kop kopen of moet er dan meer vervangen worden?
(link naar internet shops worden gewaardeerd :P)
Greez Faray
de kop hoeft niet, gewoon de cilinder + zuiger. en als je alles er af hebt ook ff voelen of je speling op de klukas oid hebt.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
banus19 |
8-5-2009 10:53 |
Posts: 425 |
klinkt misschien stom, maar ik raad je de 50cc imi aan, die bij VDH-parts ( http://www.vdhparts....0000&cattt=Honda) beetje naar beneden scrollen tot je bij cilinders uit komt, dan de honda mb / mt P.W. kit.
hij is hoogtoeriger dan de 50cc athena, en een stuk goedkoper ook nog. Slijt wel hard, iedere 7 á 10.000 km moet je een nieuwe, maar dat mag ook wel voor 50 euro. ik reed er 80 echte km's mee, met een 4bak en ori uitlaat en 13 mm carb.
josdijkman heeft er ook 1:
http://www.josdijkma...d&productId=4976
ik weet niet of dit dezelfde is als bij vdh-parts
Dit bericht is gewijzigd door banus19 op 8-5-2009 om 10:53 uur.
Dit bericht is gewijzigd door banus19 op 8-5-2009 om 10:54 uur.
|
|
Honda's are like: Rawr |
|
honda-mtx-125cc-euro |
8-5-2009 12:21 |
Posts: 165 |
de 50cc zeta
of de 50cc immi tatie ik ree er 85 mee...
trekt door
alleen slyt als de tyfus
|
|
|
|
banus19 |
8-5-2009 13:00 |
Posts: 425 |
als je die imi koopt, eerst ff met een beetje staalwol alle poorten afwerken, anders haal je je zuiger open
ook mag je uitlaat poort 'n milimeter omhoog, en 1 milimeter per kant breder. rijdt hij net wat lekkerder, maar slijt niet veel harder.
|
|
Honda's are like: Rawr |
|
faray |
8-5-2009 16:06 |
Posts: 70 |
oke jullie bedoelen de cilinder met artikel nummer 60128 toch?.
op de foto zit er ook gelijk een zuiger met zuigerveren bij. krijg je die ook of is dat voor de foto?
|
|
|
|
pitsko |
8-5-2009 16:11 |
Posts: 532 |
Ik heb deze cilinder net 1 maand op mn Honda mt5 zitten. ben er tot nu toe aardig tevreden over, trekt lekker en is idd hoogtoerig. voor de prijs hoef je het niet te laten, en hij gaat z'on 1 á 2 jaar maximaal mee. ps. op www.50snel.nl is ie 45 euro heb ik m ook gekocht
edit: het is wel een 50 SNEL cilinder dus geen geen "originele 50cc"
Dit bericht is gewijzigd door pitsko op 8-5-2009 om 16:14 uur.
|
|
Dus. |
|
faray |
8-5-2009 16:13 |
Posts: 70 |
oke bedankt.
ook was ik van plan er een nieuwe uitlaat onder te leggen.
waardoor de uitlaat die er nu onder zit verkocht kan worden
het is een originele honda mb uitlaat maar verchroomd.
deze zijn geloof ik niet meer te koop dus weet iemand wat daar de kosten van zijn aangezien hij z'n beetje antiek is :P ??
|
|
|
|
Thijsje |
8-5-2009 16:36 |
Posts: 1687 |
originele uitlaat is mooi zat hoor...
kwil m wel ruilen tegen n proma anders
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
banus19 |
8-5-2009 17:42 |
Posts: 425 |
ik zou je originele uitlaat houden, met een 50cc proma had ik een kleinere en zwakkere powerband, én laagtoeriger!! die chrome uitlaat is geloof ik een originele, snelle ofzo?
bij die cilinder krijg je overgens geen voet + koppakking, wel zuiger + zuigerveren.
|
|
Honda's are like: Rawr |
|
faray |
9-5-2009 0:16 |
Posts: 70 |
ja oke dan houdt ik hem er denk ik maar onder. iemand een idee hoe ik somige roestplekken weg kan halen?
Ook zou ik graag wat meer informatie hebben over hoe ik de cilinder vervang en waar ik op moet letten
PS. een 50cc snel, is die illegaal?
|
|
|
|
rik hulkenberg |
9-5-2009 0:45 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: faray
ja oke dan houdt ik hem er denk ik maar onder. iemand een idee hoe ik somige roestplekken weg kan halen?
Ook zou ik graag wat meer informatie hebben over hoe ik de cilinder vervang en waar ik op moet letten
PS. een 50cc snel, is die illegaal?
alle motorische onderdelen waar geen hm166 opstaat is illegaal
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 9-5-2009 om 0:45 uur.
|
|
|
|
faray |
9-5-2009 13:21 |
Posts: 70 |
the fack, daar heb ik nog nooit van gehoord. net even nagekeken maar dat staat ook niet op de cilinder die er nu onder licht. wel op de carburateur. maar doen ze daar echt moeilijk over? of is het gewoon net zo illegaal als 70 cc
|
|
|
|
Elber |
9-5-2009 13:27 |
Posts: 684 |
beter koop je gewoon 70cc
je topsnelheid zal niet zo veelbeter worden
maar je trekt wheelie's als een beest
|
|
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet |
|
rik hulkenberg |
9-5-2009 13:57 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: faray
the fack, daar heb ik nog nooit van gehoord. net even nagekeken maar dat staat ook niet op de cilinder die er nu onder licht. wel op de carburateur. maar doen ze daar echt moeilijk over? of is het gewoon net zo illegaal als 70 cc
klopt zal wel bijna niemand van hebben gehoord
maar de agentjes zullen daar vast niet opletten
|
|
|
|
faray |
9-5-2009 14:01 |
Posts: 70 |
nah denk dat ik dan toch liever 50 cc snel er opzet ipv 70 cc
maar kan iemand ff nog uitleggen hoe ik een nieuwe cilinder op zet en waar ik op moet letten?
|
|
|
|