Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - wilt niet werken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 790 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #56426 - wilt niet werken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 7-5-2009 22:26 Print topicpost

Posts: 4664
nou het gaat weers over mn nsr ...

tijdje geleden ding ging ineens stotteren
toen nieuw bougiekapje stotteren over
dag later weer stotteren
nieuwe bougie
stotteren weer over
dag daarna weer btj stotteren
daarna sleutels een maand kwijt geweest
toen weer uit de schuur gehaald toen ik ze weer gevonden had
ff kijken oftie nog starte
ineens niet meer vonken
nu laatst stukkie bougiekabel weggeknipt en hij vonkte weer perfect

hij krijgt benzine en hij vonkt maar hij ontsteekt het om 1 of andre reden niet
want als ik hem aanloop hoor ik niet 1 klein plofje
alles zit goed gemonteert
genoeg compressie
uitlaat goed erop
bougie goed erin
bougiedop zit goed
geen verstopte carb (want hij krijgt benzine)

ik heb geen idee wat dit kan zijn
en voor ik hem (voor het eerst) bij de fietsemaker drop wilk tog ff navragen of jullie weten wat het is (jah het contact stond wel aan jah)

mvg Thijs
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

pckor 7-5-2009 22:29 Print reply

Posts: 1364
Staat je ontsteking nog wel op tijd?
 
TECstar 7-5-2009 22:37 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
Staat je ontsteking nog wel op tijd?


niet aan gekloot dus jah
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
RM-sm 7-5-2009 22:40 Print reply

Posts: 3908
loop je bobine en je cdi eens langs...

of koop me pbr ?


edit :
loop hem eens een tijdje aan en voel af de uitlaat bocht warm word?

Dit bericht is gewijzigd door RM-sm op 7-5-2009 om 22:41 uur.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
tsxhunter 7-5-2009 22:43 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RM-sm
loop je bobine en je cdi eens langs...

of koop me pbr ?


edit :
loop hem eens een tijdje aan en voel af de uitlaat bocht warm word?

Dit bericht is gewijzigd door RM-sm op 7-5-2009 om 22:41 uur.


als ie warm word dan hoor je tog ook wel plofjes? of niet?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
TECstar 7-5-2009 22:43 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RM-sm
loop je bobine en je cdi eens langs...

of koop me pbr ?


edit :
loop hem eens een tijdje aan en voel af de uitlaat bocht warm word?

Dit bericht is gewijzigd door RM-sm op 7-5-2009 om 22:41 uur.

bobine en cdi zou die slecht/niet vonken en dat doet hij niet, want hij krijgt een mooie sterke vonk

en nee niks word warm dus er word niks ontstoken (en dat weet ik ook omdat ik niet soms een plofje hoor als ik hem aanloop)
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
ikkejw 7-5-2009 22:45 Print reply

Posts: 9886
staat ie niet wat te rijk afgesteld, dat daardoor je bougie telkens stuk gaat?

ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn MT, steeds bougies vreten. ik was meer geld kwijt aan bougies dan aan benzine

iets kleinere sproeier erin en het is klaar.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
TECstar 7-5-2009 22:47 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
staat ie niet wat te rijk afgesteld, dat daardoor je bougie telkens stuk gaat?

ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn MT, steeds bougies vreten. ik was meer geld kwijt aan bougies dan aan benzine

iets kleinere sproeier erin en het is klaar.


met 18mm carb had ik sproeier 100 (iets te rijk)
nu heb ik 16mm carb met sproeier 90, en dat zou tog goed moeten zijn?

edit: en hij starte eerst wel gewoon goed met die sproeier

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 7-5-2009 om 22:47 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
tsxhunter 7-5-2009 22:47 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
staat ie niet wat te rijk afgesteld, dat daardoor je bougie telkens stuk gaat?

ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn MT, steeds bougies vreten. ik was meer geld kwijt aan bougies dan aan benzine

iets kleinere sproeier erin en het is klaar.


nee, hij geeft immers goede sterke vonk.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
RM-sm 7-5-2009 22:52 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


als ie warm word dan hoor je tog ook wel plofjes? of niet?


me 125cc blok die plofde ook niet, maar uitlaat werd wel warm.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]

bobine en cdi zou die slecht/niet vonken en dat doet hij niet, want hij krijgt een mooie sterke vonk




me pbr vonkte ook als de gekte, had compressie genoeg en kreeg benzine.

toen heb ik me cdi en bobine en me gelijkrichter (?) vervangen in 1 keer ( had ik nog leggen ) en toen was het over.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
TECstar 7-5-2009 23:12 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RM-sm
[...]


me 125cc blok die plofde ook niet, maar uitlaat werd wel warm.



[...]


me pbr vonkte ook als de gekte, had compressie genoeg en kreeg benzine.

toen heb ik me cdi en bobine en me gelijkrichter (?) vervangen in 1 keer ( had ik nog leggen ) en toen was het over.


nou iig word hij ook niet warm
alleen bij de flens zit een hele kleine "hecht" speel en daar loopt een btj benzine langs die hij dus niet verbrandt
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
banus19 8-5-2009 10:56 Print reply

Posts: 425
voor zover ik weet, als je een plofje hoort dat je bobine kapot kan zijn, of cdi :P
 
Honda's are like: Rawr
gekke henkie 8-5-2009 11:27 Print reply

Posts: 878
Controleer de krukas keerring achter je ontsteking eens...
 
Ga toch krassen!
Thijsje 8-5-2009 14:46 Print reply

Posts: 1687
cdi of bobine.

eerst je bobine maar vervangen hoor!
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Niek de Wildt 9-5-2009 14:51 Print reply
Posts: 7168
Doe even een boutje (M4) in je bougiedop en kick of draai aan het vliegwiel met een boormachine (bitje 14 uit me hoofd) en kijk hoelang de vonk is vanaf het kopje van het boutje tot je cilinder/kop/blok dit moet minimaal een halve cm zijn, maar meestal is het rond de 7 a 8mm het meeste wat ik bij een tomos heb meegemaakt is 11mm.
haalt hij dit niet, dan moet je denken aan een andere bobine/ontstekingspoel ---> let op blauwe verkleuring van het metaal, dat duid vaak op oververhitting.
 

Dit topic is 741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved